بازیکن تیم فوتبال بانوان ایران:

می‌خواهم رکورد دایی را بزنم

اشاره: درباره او گفته می‌شود بهترین بازیکن تاریخ فوتبال بانوان است، بازیکنی که بیش از دو سال است در اوج قرار دارد و قصد ندارد به یکه‌تازی خود در فوتبال بانوان پایان بدهد.
کد خبر: ۵۰۷۸۴۸

مریم رحیمی 20 ساله ابتدا نام خود را به عنوان یک پدیده مطرح کرد اما اکنون چیزی فراتر از یک پدیده است.

او که سال گذشته تیم سرخپوشان گرگان را یک​تنه نایب‌قهرمان لیگ برتر فوتبال بانوان کرد، این فصل برای شهرداری بم به میدان می‌رود و می‌خواهد با دیگر ملی‌پوشان متعدد این تیم، قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کند.

رحیمی که سال گذشته موقعیت مناسبی برای پیوستن به یک تیم اماراتی داشت بنا به دلایلی ترجیح داد در ایران بماند و منتظر فرصت‌های بهتری برای لژیونر شدن باشد.

این بازیکن که با زدن هفت گل در دو هفته شروع لیگ برتر فوتبال بانوان بار دیگر نام خود را در صدر اخبار زنان قرار داده است در گفت‌وگو با «جام‌جم» از تیم جدیدش، احتمال لژیونر شدن بانوان فوتبالیست در امسال و سایر موارد دیگر می‌گوید.

چه شد که ترجیح دادی برای این فصل دور از زادگاهت و در بم بازی کنی؟

پیشنهادهای زیادی داشتم، از هر تیمی که فکرش را بکنید اما این تیم شهرداری بم بود که تمام خواسته‌های مرا برآورده کرد و من هم ترجیح دادم به اینجا بیایم. بم مرا از لحاظ مالی بخوبی تامین کرد ضمن این‌که حضور ستاره‌های متعدد در این تیم باعث می‌شود این فصل قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کنم.

دوری از زادگاهت (گرگان) و رفت و آمد به بم سخت نیست؟

قطعا سخت است بخصوص این‌که من یک دختر هستم و از لحاظ عاطفی بیشتر تحت فشار قرار می‌گیرم، اما برای بازیکنی مثل من همه چیز باید قابل تحمل باشد تا به پیشرفت بیشتر دست یابم.

می‌گویند گران‌ترین بازیکن فوتبال بانوان هستی؟

بله، البته تعجبی هم ندارد چرا که در یک سال اخیر به اندازه کافی نشان داده‌ام که بهترین هستم. البته فاطمه ارژنگی و کوهستان خسروی هم به اندازه من درآمد دارند و در کنار من گران‌ترین‌ها محسوب می‌شوند.

خب، حالا می‌گویی چقدر درآمد داری؟

هر چند پنهانکاری را اصلا دوست ندارم، اما ترجیح می‌دهم بنا به دلایلی نگویم.

هفت گل در دو هفته ابتدایی زدی. امسال هم خانم گلی را هدف گرفته‌ای؟

خانم گلی یکی از اهداف من است اما اولویت من نیست. اولویت من قهرمانی با تیم بم در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر است.

از تیم ملی چه خبر؟ برنامه خاصی برای این تیم وجود ندارد؟

فعلا وضع فوتبال بانوان به گونه‌ای است که نمی‌توان برنامه‌های تیم ملی را پیش‌بینی کرد. ما تشنه حضور در میادین بین‌المللی هستیم. خسته شدیم از بس گفتیم به ما میدان بدهند، حتی فرصت قهرمانی در آسیا را هم به دست می‌آوریم چرا که پتانسیل اش را داریم اما هر چه گفتیم کسی نشنید. البته در این میان مدتی هم نپذیرفتن حجاب ما از سوی فیفا مشکل‌ساز شده بود اما حالا که همه چیز روبه‌راه شده، توقع داریم بیشتر به ما بها بدهند و مقدمات حضور ما را در تورنمنت‌های بین‌المللی و مسابقات تدارکاتی بیشتر فراهم کنند. باور کنید ما حتی می‌توانیم روزی در جام جهانی هم بازی کنیم. فوتبالیست‌های زن ایرانی هر زمانی که در میادین بین‌المللی شرکت کرده‌اند به بهترین شکل توانایی خود را نشان داده‌اند که آخرین نمونه‌اش رقابت‌های غرب آسیا در مهر سال گذشته بود. بازیکنان ایران در آن مسابقات آنقدر خوش درخشیدند که پیشنهادهای تیم‌های خارجی به سوی ما سرازیر شد.

یکی از این بازیکنان هم خودت بودی؟

بله همین طور است. تیمی که مرا می‌خواست شرط کرده بود بدون حجاب برایشان بازی کنم اما من به هیچ عنوان نپذیرفتم. اگر مرا با همین حجابی که دارم بپذیرند تیم‌های اماراتی که هیچ می‌توانم در بهترین تیم‌های اروپایی هم بازی کنم.

در یک سال اخیر به اندازه کافی نشان داده‌ام که بهترین هستم. البته فاطمه ارژنگی و کوهستان خسروی هم به اندازه من درآمد دارند و در کنار من گران‌ترین‌ها محسوب می‌شوند

بسیاری از کسانی که بازی‌های تو را دیده‌اند می‌گویند از فوتبالیست‌های مرد هم بهتر بازی می‌کنی. واقعا همین طور است؟

بله، شاید این طور باشد. این را خوب می‌دانم که من با تعصب و با تمام وجود بازی می‌کنم و اصلا به حواشی توجه نمی‌کنم.

شاید اگر پسر بودی با این تکنیک بالایی که داری الان پورشه سوار بودی؟

نه خدا نکند! مشکل فوتبال مردان همین پورشه است. الان ببینید که تیم‌ها چقدر بی‌کیفیت و کسالت‌بار بازی می‌کنند. همه اینها به خاطر پول زیاد است.

طرفدار کدام تیم هستی؟

پرسپولیس اما ترجیح می‌دهم دیگر بازی‌های این تیم را نبینم! دلم به حال هواداران پرسپولیس می‌سوزد. مانوئل ژوزه مقصر اصلی این نتایج ضعیف است.

تیم خارجی مورد علاقه‌ات کدام است؟

بارسلونا. از تماشای بازی‌های این تیم واقعا لذت می‌برم. بازیکن مورد علاقه‌ام هم ژاوی است. نحوه بازی کردن او حیرت‌انگیز است.

تا امروز گل‌های زیادی برای تیم ملی فوتبال بانوان به ثمر رسانده‌ای. با این روند امید داری روزی رکورد علی دایی را بزنی؟

علی دایی اسطوره بزرگی است و دستیابی به رکورد منحصر به فرد او بسیار دشوار است اما من مریم رحیمی هستم و اگر چیزی را بخواهم با تمام وجود به سمتش حرکت می‌کنم. به علی دایی بگویید آماده باشد می‌خواهم رکوردش را بزنم!

اختلافات و دعواهای زیادی که در فوتبال مردان وجود دارد در میان خانم‌های فوتبالیست مشاهده می‌شود؟!

نه. ما هوای یکدیگر را داریم چون اگر بخواهیم با هم بیهوده بجنگیم موقعیتی که سال‌ها برایش زحمت کشیده‌ایم از بین می‌رود. اینجا نه کسی از دیگری بد می‌گوید نه توطئه می‌کند. ما صاف و ساده هستیم.

فکر می‌کنی تا چه زمانی بتوانی به فوتبال ادامه بدهی؟

فوتبال عشق من است و تا زمانی که بدنم اجازه بدهد به فوتبال ادامه می‌دهم.

حتی ممکن است به خاطرش ازدواج نکنی؟

ازدواج یک چیز غیرقابل پیش‌بینی است. اگر موقعیت خوبی پیش بیاید لگد به بختم نمی‌زنم !

دوست داری همسر آینده‌ات یک فوتبالیست باشد؟

بله ! بیشتر همدیگر را درک می‌کنیم و حتی می‌توانیم باعث پیشرفت هم شویم.

سقف آرزوهای مریم رحیمی در فوتبال کجاست؟

بازی در جام جهانی فوتبال زنان و حضور در یک تیم خارجی. دریافت کاپ بهترین بازیکن آسیا نیز دیگر آرزوی بزرگ من است.

حرف پایانی؟

از مسئولان ورزش کشور درخواست می‌کنم به فوتبال بانوان اهمیت بیشتری بدهند. ما توانایی و لیاقت این را داریم که در میادین بزرگ‌تر شرکت کنیم.

هیلدا حسینی‌خواه - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها