خوانندگان می‌توانند با ارسال پیامک به سامانه 30000706 پرسش‌های خود را در موارد مختلف مطرح و در برنامه زنده «دکتر سلام» که هر شب ساعت ٢١ از شبکه آموزش پخش می‌شود، پاسخ خود را دریافت کنند.
کد خبر: ۵۰۴۷۸۵

امروز دکتر امامی، جراح و متخصص کلیه و مجاری ادرار و عضو هیأت علمی تهران به پرسش ما پاسخ می‌دهد.

کلیه‌ها عضوی از بدن محسوب می‌شود که با تمام ارگان‌های آن در ارتباط است. کلیه در زاویه دنده‌ای مهره‌ای در پشت قرار دارد و خیلی از بیماران این دردها را با درد کمر اشتباه می‌گیرند. بیشتر این دردها منشأ عضلانی ـ اسکلتی دارند و ریشه دردهای کلیوی نیست.

بنابراین در ابتدا باید ماهیت دردهای کلیوی را بشناسیم؛ درواقع کلیه به ندرت درد می‌گیرد، اکثر دردهای کلیه ناشی از فشار کپسول کلیه است که متعاقب یک سری التهابات یا عفونت‌ها و انسداد ایجاد می‌شود.

مثلا عبور سنگ یا عفونت حاد باکتریال ایجاد درد می‌کند، سرطان‌های کلیه و سنگ‌های شاخ گوزنی تهدیدکننده نسج کلیه از این دست محسوب می‌شود. توجه داشته باشید؛ در مواردی غیر از این دردها، نگرانی بی‌مورد است و انجام سونوگرافی و آزمایش لازم نیست.

چنانچه پزشک متخصص تشخیص مشکل کلیه داد؛ اولا باید فرد بیمار مورد ارزیابی کلینیکی قرار بگیرد و در مرحله بعدی در صورتی که ارتباط درد با کلیه معلوم شد، تحت درمان اورولوژیست قرار بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها