ژوکوند صاحب خواهر شد

ژوکوند اثر مشهور لئوناردو داوینچی موزه لوور پاریس صاحب یک خواهر شد. در واقع، بنیاد مونالیزا در شهر ژنو سوئیس از یک ژوکوند جدید پرده برداری کرد.
کد خبر: ۵۰۴۷۳۷

به گزارش روز جمعه جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌بنیاد مونالیزا  عصر روز گذشته در یک کاخ شهر ژنو سوئیس با حضور خبرنگاران یک نسخه دیگر از تابلوی ژوکوند مشهور لئوناردو داوینچی که قبل از این تابلوی جاودانی توسط هنرمند کشیده شده است را معرفی و پرده برداری کرد.

با حضور بیش از 100 گزارشگر و فیلمبردار که به این مناسبت جمع شده بودند تابلوی خواهر مونالیزا یا ژوکوند که نزدیک به 40 سال در یک گاو صندوق در سوئیس نگهداری می شد در معرض دید رسانه ها قرار گرفت.

این تابلو یک مونالیزا با چهره ای جوان‌تر از مونالیزای لوور است که به گفته بنیاد مونالیزا مستقر در شهر زوریخ 10 سال قبل از ژوکوند توسط لئوناردو داوینچی خلق شده و چهره همان زن را با سن و سالی 10 سال کمتر نشان می دهد.

بنیاد مونالیزا با تاکید در مورد ادعایش تایید می کند که مدارک و شواهد تاریخی، علمی  و مقایسه ای ثابت می کنند که  دو پرتره از مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی وجود داشته است : نسخه جوان تر و ژوکوند.

بنیاد مونالیزا روز گذشته هم زمان کتابی در 320 صفحه را با عنوان" مونالیزا، نسخه اولیه" منتشر کرده است ، که به نقل از نویسندگان آن حاوی مدارک و شواهدی است که ثابت می کنند این تابلوی مونالیزا جوان تر به طور قطع توسط داوینچی کشیده شده است.

تابلوی مونالیزا جوان امروز در اختیار یک کنسرسیوم بین المللی به ریاست دیوید فلدمن کلکسیونر و تاجر آثار هنری است که دیگر اعضای آن مایل به افشای هویتشان نیستند.

کنسرسیوم در معامله ای مخفیانه در سال 2003 این تابلو را از وراث الیزابت مایر همسر هنری پولیتزر کلکسیونر آثار هنری  یک پسر عموی دور ژوزف پولیتزر بانی جایزه ای به همین نام خریداری کرده است.

هنری پولیتزر در سال 1962 برای اینکه  بتواند این تابلو را خریداری کند بسیاری از املاک خود را به فروش رساند. هنری پس از خرید تابلو آن را در مکان امنی در واقع به یک گاوصندوق بانکی سوئیسی  سپرد.

در پی مرگ هنری در سال 1979 تابلو به  الیزابت مایر همسرش به ارث رسیده بود که سرانجام این کنسرسیوم مالک آن شد. مترجم: بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها