طی 6 ماهه سال جاری

کشف بیش از 37تن مواد در مرز

فرمانده مرزبانی ناجا در تشریح عملکرد شش ماهه گذشته ماموران مرزبانی و پایگاه های دریابانی کشور از توقیف بیش از 37 تن انواع مواد مخدر در مرزها خبر داد و افزود: طی 87 مرحله عملیات زمینی و دریایی و با به هلاکت رساندن 30 شرور مسلح، این میزان مواد کشف شد.
کد خبر: ۵۰۳۷۳۲

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سردار حسین ذوالفقاری در اعلام عملکرد ماموران مرزبانی و پایگاه های دریابانی کشور در شش ماهه ابتدایی سال جاری گفت: مرزداران کشور در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده است با افزایش کنترل ها موفق شدند چندین باند بزرگ قاچاق کالا و مواد افیونی را متلاشی و از ورود مقادیر زیادی انواع کالاهای ممنوعه ، قاچاق و ضد فرهنگی به کشور جلوگیری کنند.

وی با اشاره به افزایش 16 درصدی کشفیات مواد مخدر در مرزهای کشور طی این مدت در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، افزود: مرزداران کشور موفق شدند با انجام 87 مرحله عملیات زمینی و دریایی با به هلاکت رساندن 30 شرور مسلح و دستگیری 87 نفر از ورود بیش از 37 هزار و 635 کیلو گرم انواع مواد مخدر شامل تریاک، حشیش، هروئین و مرفین به کشور جلوگیری کنند.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران کشف بیش از 25 تن «گراس» را نیز از دیگر دستاوردهای ماموران مرزبانی کشور در مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر در مرزهای کشور برشمرد.

سردار ذوالفقاری همچنین به قیمت پایین حامل های انرژی در کشورمان و قیمت بالای این فرآورده ها در سایر کشور ها اشاره کرد و افزود: این اختلاف قیمت باعث شده عده ای افراد سود جو به هر شکلی بدنبال خروج این سرمایه ملی از کشور باشند به طوری که مرزداران کشور موفق شدند طی اقدامات گسترده اطلاعاتی، چندین خط لوله را که قاچاقچیان شبانه از داخل منازل کنار ساحل از زیر زمین به عمق دریا کشیده و قصد داشتند از طریق آن اقدام به قاچاق سوخت کنند را شناسایی و جمع آوری کنند.

وی کشف بیش از 10 میلیون و 655 هزار لیتر انواع فرآورده های سوختی قاچاق در مرزهای کشور را از دیگر دستاوردهای ماموران مرزبانی و پایگاه های دریابانی کشور در شش ماهه ابتدایی امسال برشمرد و تصریح کرد: اجرای کامل طرح هدفمندی یارانه ها و رسیدن قیمت حامل های انرژی به قیمت های واقعی و جهانی خود می تواند کمک شایانی به کاهش و یا حتی قطع قاچاق سوخت از کشور نماید.

فرمانده مرزبانی کشور افزود: همچنین حافظان مرزهای کشور طی این مدت با توقیف و بازرسی از صد ها فروند شناور و خودروی قاچاقچیان، مانع ورود بیش از 980 هزار عدد انواع کالاهای ممنوعه ، 14 هزار عدد انواع کالاهای ضد فرهنگی و بیش از 900 عدد کالاهای ضد امنیتی شدند.

سردار ذوالفقاری با اشاره به آثار سوء امنیتی و بهداشتی ورود غیرمجاز اتباع بیگانه به کشور، اظهارداشت: مرزداران کشور طی این مدت با استفاده از تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی از ورود تعدادی از اتباع کشورهای بیگانه به حریم امنیتی مرز کشورمان مطلع شده و در عملیات های منسجم و غافلگیرانه بیش از 18 هزار نفر از این افراد را دستگیر و 239 هزار و 177نفر دیگر را از نقطه صفر مرزی طرد کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها