در جستجوی تداوم در مارسی

باشگاه مارسی اندک مدتی بعد از کناره‌گیری دیدیه دشان و انتقال او به تیم ملی فوتبال فرانسه و روی کار آمدن الی‌بو به جای او در این باشگاه معروف، آنقدرها هم ناراضی نیست. زیرا تحت هدایت این مربی پرسابقه شروع خوبی در فصل 2013 ـ 2012 لیگ فرانسه داشته است.
کد خبر: ۵۰۲۷۴۶

این تیم هر سه بازی نخست خود را در این فصل فتح کرد و هرچند بیشتر از چهار گل در این سه دیدار نزد، اما گلی هم نخورد و خبر از استحکام کار خود داد. پیروزی یک بر صفر مارسی در زمین مون‌پلیه در هفته سوم نشانگر قابلیت‌های ویژه این تیم در دوره کار الی‌بو و به واقع تاثیر حرفه‌ای و مثبتی بود که وی طی فقط چهار ماه مربیگری‌اش در استاد ولودروم از خود بر جای نهاده است.

در این بازی همه چیز با حالت تعادل نسبی سپری شد و نتیجه تا 13 دقیقه به پایان صفر بر صفر بود که این نتیجه نیز با احتساب این که مون‌پلیه قهرمان فصل گذشته این پیکارهاست، ارزشمند به نظر می‌رسید، اما وقوع یک اشتباه در کار دفاعی مون‌پلیه نیز کافی بود تا اندره پی‌یر ژیناک، مهاجم ملی‌پوش مارسی در دقیقه 77 تک‌گل سرنوشت‌ساز مسابقه را در دروازه رقیب جای بدهد. این گونه پیروزی‌ها و راهیابی مارسی به مرحله گروهی «لیگ اروپا» (جام یوفای سابق)‌ نیز الی‌پو را شتابزده و بیش از حد شادمان نساخته است. وی با اندیشیدن کافی پیرامون آنچه در فصل جاری روی داده است، می‌گوید: «طبیعی است از شروع‌مان در این فصل راضی باشم، اما اتفاقات ابتدای فصل - چه مثبت و چه منفی - نشانگر همه مسائل نیست و نمی‌توان به اعتبار آن به برداشت و نتیجه‌های قطعی و صریح و به دور از هر تردیدی رسید.

مهم‌ترین قسمت مساله این است که نمی‌توان استمراری قطعی را بر نتایج ابتدای فصل مترتب دانست و چه بسا تیم‌های پیروز و درخشان اوایل فصل در ادامه مسابقات فروکش کنند و این اصل برای ما نیز صدق می‌کند. تنها زمانی که می‌توانید برآورد صحیحی از شرایط‌تان داشته باشید بعد از گذشت حداقل 10 و حتی 15 هفته از فصل است و البته تا چنان موقعی هر چقدر بیشتر امتیاز جمع کنید،‌ به نفع‌تان خواهد بود. یک هدف عمده ما طی هفته‌های پیش‌رو تلاش بیشتر از گذشته برای رسیدن به ثبات کاری خواهد بود و باید حتما بر استمرار کار خود بیفزاییم. صرف‌نظر از این که حریفان ما طی این مدت کدام تیم‌ها هستند و چه توقعی باید از آنها داشته باشیم این نکته‌ای است که صاحب تداوم بیشتری در کار خود شویم و در اجرای تاکتیک‌های خود به ثبات فزون‌تری دست یابیم، زیرا اگر خودمان به این ثبات برسیم، دیگر فرقی نمی‌کند که رقبای ما چه می‌کنند و تابع کدام سیستم‌ها هستند و از چه راهی وارد می‌شوند و حرف‌شان چیست و در آن صورت توانایی غلبه بر اکثر رقبا را خواهیم داشت. مارسی دو سال پیش با هدایت عالی دشان قهرمان لیگ فرانسه شد و تکرار آن رویداد کار بسیار سختی است و ما فقط زمانی در این راه موفق خواهیم بود که شکل و روال کار کنونی خود را بهبود بخشیم و به استمرار لازم نیز برسیم.

منبع: Daily star

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها