هیچ‌کس نمی‌داند چه شد مسئولان پلیس به این فکر افتادند که به نیروهایشان هشدار دهند تا هرچه سریع‌تر خودشان را لاغر کنند، اما شاید این اضافه وزن آنها را در انجام وظایف شان کند کرده است.حالا دیگر نیروهای پلیس فقط شش ماه وقت دارند وزن‌شان را کم کنند این اتمام حجت فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی‌به سربازانی است که در مرزهای کشور مشغول خدمت هستند.
کد خبر: ۵۰۰۹۳۹

سردار حسین ذوالفقاری به افرادی که در این یگان فعالیت می‌کنند و بالای 10 کیلوگرم اضافه وزن دارند تا پایان سال مهلت داده وزن خود را کاهش دهند.

استدلال این مقام مسوول در نیروی انتظامی‌هم این است که مرزبانی یک رسته عملیاتی است و افرادی هم که در این رسته خدمت می‌کنند، باید از آمادگی لازم برخوردار باشند، بنابراین نمی‌توان در مناطق مرزی و عملیاتی با وزن اضافه فعالیت کرد.

سردار ذوالفقاری به پلیس‌هایی که بالای 10 کیلوگرم اضافه وزن دارند، شش ماه فرصت داده تا وزن شان را متعادل کنند اما این را نگفته که مجموعه پلیس چه تدابیر کمکی برای این‌که نیروهایش بتوانند هرچه سریع‌تر به این وزن متعادل برسند، اندیشیده است؟ یا این‌که پس از اتمام مهلت تعیین شده با پلیس‌هایی که هنوز اضافه وزن دارند، چه برخوردی خواهد شد ؟

اقدام مسوولان پلیس ناجا در جهت به روز کردن آموزش‌ها و کنترل وضع و آمادگی جسمانی نیروهای پلیس قابل قدردانی است، اما به نظر می‌رسد مسوولان پلیس کمی‌با تاخیر به فکر کاهش اضافه وزن نیروهای خود با هدف افزایش آمادگی جسمانی آنها افتاده‌اند، در حالی که نه فقط کشورهای اروپایی بلکه بیشتر کشورهای آسیایی و آفریقایی و حتی در همسایگی ما پلیس پاکستان نیز از مدت‌ها پیش کاهش اضافه وزن پلیس‌های خود را به‌طور جدی در دستور کار قرار داده‌ است.

اما سرانجام مسوولان پلیس کشور ما نیز به این فکر افتادند که پلیس‌های چاق شان را لاغر کنند، در چنین شرایطی سردار زاده‌کمند، جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی‌نیز با اشاره به این‌که ورزش جزو برنامه‌های تعریف شده نیروی انتظامی‌است، تاکید‌کرده که تمام نیروهای پلیس باید بدون استثنا در طرح‌ها و برنامه‌های آمادگی جسمانی شرکت کنند.

این‌طور که پیداست بزودی تمام نیروهای پلیس در رده‌ها و بخش‌های مختلف باید به فکر کم کردن اضافه وزن خود باشند.

البته امیدواریم موضوع کم کردن اضافه وزن فقط شامل سربازان نبوده و تمام نیروهای پلیس حتی در رده‌های بالای خدمتی را هم شامل شود تا نیروهای پلیس در رده‌های پایین‌تر و حتی شهروندان نیز اطمینان داشته باشند که این طرح هیچ استثنایی را شامل نمی‌شود.

پوران محمدی ‌-‌‌ گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها