با وجود نمایش ضعیف دو تیم، قلعه‌نویی و ژوزه نسبت به آینده تیم‌هایشان ابراز امیدواری کردند

شهرآورد میلیاردرها ؛ هیاهو و دیگر هیچ

استقلال و پرسپولیس که بزرگ‌ترین نگرانی‌شان باختن در شهرآورد 75 بود، با تساوی صفر – صفر به این بازی خاتمه دادند تا برخلاف میلیون‌ها هوادار سرخابی، راضی و خرسند از نتیجه نهایی، در مرکز زمین با یکدیگر دست بدهند.
کد خبر: ۴۹۷۸۱۵

چند ساعت بعد از ال‌کلاسیکوی اسپانیا که با برتری 3بر2 بارسلونا همراه شد، انتظار می‌رفت شهرآورد تهران بتواند هیجان را به فوتبال ایران تزریق کند، اما آنچه در زمین بازی به‌نمایش درآمد، فقط یک بازی بی کیفیت بود که نه گل داشت و نه موقعیت گل‌هایش چنگی به دل می‌زد.

در این میان باید حساب نیمه اول را تا حدودی از نیمه دوم جدا کرد. بازی در 45 دقیقه نخست با حمله‌های دامنه‌دار پرسپولیس در ده دقیقه همراه بود. قرمزها در این دقایق دوموقعیت گل هم داشتند که اولی با ضربه سر علی کریمی به تیر خورد و دومی پس از ضربه غلامرضا رضایی با واکنش سیدمهدی رحمتی دفع شد. حدفاصل دقایق 18 تا 31 هم بازی از سوی هر دو تیم تهاجمی پیگیری شد و توپ بیشتر در محوطه جریمه دو تیم بود. در همین لحظات بهترین موقعیت پرسپولیس با بی دقتی محمد قاضی از دست رفت. او قدر حرکت انفرادی و پاس طلایی علی کریمی را ندانست و در شرایط تک به تک با رحمتی توپ را به بیرون زد.

نیمه اول با در برداشتن همین چند موقعیت حساس نوید یک نیمه دوم مهیج را می‌داد، اما آنچه در 45 دقیقه دوم دیدیم یک بازی خسته کننده بود. بردن حنیف عمران‌زاده به خط حمله و عقب کشاندن پژمان منتظری بارزترین تغییری بود که در ترکیب استقلال ایجاد شد. با این تغییر مشخص شد که امیر قلعه نویی سانتر از جناحین را در دستور کار خود قرار داده است. عمران‌زاده که 15 دقیقه در محوطه جریمه پرسپولیس بود بدون آن‌که کار مفیدی کرده باشد در دقیقه 60 با آمدن امین منوچهری به جای علی حمودی، به عقب برگشت.

قلعه‌نویی در ده دقیقه پایانی هم با بیرون کشیدن برهانی و فرستادن جی لوئید ساموئل بلند قامت به نوک حمله سعی داشت از ضعف دروازه‌بان پرسپولیس روی ارسال‌ها استفاده کند، اما این بار هم موقعیت خطرناکی روی دروازه قرمزها ایجاد نشد.

آوردن رودریگو توزی به جای فریدون زندی در دقیقه 84 سومین تعویض قلعه نویی بود، اما در روزی که بازی کیفیت نداشت، تعویض‌ها هم نتوانست تغییری در روند آن ایجاد کند. در ترکیب پرسپولیس هم شاهد دو تغییر بودیم، اولی کریم انصاری‌فرد به جای محمد قاضی در دقیقه 77 و دومی محمد نوری به جای علی کریمی در دقیقه 87 که آنها نیز بیشتر با هدف بیرون کشیدن بازیکنان خسته انجام شد که در تغییر نتیجه بی‌تاثیر بود.

به نظر می‌رسد سن بالای بازیکنان میانی دو تیم در مرکز زمین، باعث افت شدید بازی در نیمه دوم بود. علی کریمی، مهدی مهدوی‌کیا، جواد نکونام، فریدون زندی، فابیو جانواریو و هاشم بیک‌زاده که در خط میانی بازی می‌کردند، همگی بالای 30 سال داشتند و جالب آن‌که تا پایان در ترکیب تیم بودند.

با این تساوی استقلال با 9 امتیاز در رده دهم جدول ایستاد و پرسپولیس هم با 5 امتیاز و یک پله صعود در مکان پانزدهم قرار گرفت.

تماشاگران، بدتر از بازیکنان

در دیداری که چیزی برای تخلیه انرژی هوادارانش نداشت، پرتاب سنگ، بطری و گوجه‌فرنگی به تنها سرگرمی تماشاگران در ورزشگاه تبدیل شد؛ رفتاری زشت از سوی برخی تماشاگرنما که در سه نوبت به تعطیلی بازی انجامید. در دقیقه 60 ابتدا هواداران استقلال برای کریمی مزاحمت ایجاد کردند و چند دقیقه بعد هم نوبت به پرسپولیسی‌ها رسید که در دو نوبت اجازه ندهند عمران‌زاده و جانواریو شروع مجدد داشته باشند. به زعم بسیاری از کارشناسان، شاید اگر تماشاگران حدفاصل دقایق 60 تا 70 آن رفتار را از خود نشان نمی‌دادند، بازی با کیفیت بهتری دنبال می‌شد.

نتایج بازی‌های هفته ششم

راه آهن 2 – فولاد خوزستان یک‌‌ /‌‌ گل‌ها: علیرضا عباسفرد (18) و بهادر عبدی (86) برای راه‌آهن و مهدی نوری (30 - پنالتی) برای فولاد

سایپا یک - آلومینیوم صفر‌‌/‌‌ گل: سعید دقیقی (41)

پیکان یک - سپاهان صفر‌‌/‌‌ گل: ایمان مبعلی (92)

مس یک - داماش صفر‌‌/‌‌ گل: کیوان امرایی (40)

ذوب‌آهن 3 - تراکتورسازی یک/‌‌ گل‌ها: هوگو ماچادو(9)، آموا استویچکوف(23) و اسماعیل فرهادی (62) برای ذوب آهن و محمد ابرهیمی (90) برای تراکتورسازی

فجرسپاسی صفر - گهر صفر

ملوان یک - نفت 3‌‌/‌‌ گل‌ها: یعقوب کریمی (27) ،سید ایمان موسوی (40) و (65) برای نفت و جلال رافخایی (72) برای ملوان

پرسپولیس صفر – استقلال صفر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها