با توجه به تلاش همه جانبه کشورهای غربی برای القاء انزوای جمهوری اسلامی ایران، برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران آنهم در مقطع کنونی اهمیت این نشست را دوچندان کرده است.
کد خبر: ۴۹۶۷۲۳

با توجه به شرایط موجود و فشارهای زیادی که دولت‌های غربی بر جمهوری اسلامی وارد کرده‌اند،  برگزاری این نشست می‌تواند نقش موثری در بازنمایی دوباره جایگاه ایران در سطح بین‌المللی داشته باشد، چراکه در حال حاضر، تمام تلاش کشورهای غربی بر این محور قرار گرفته که به نوعی مشروعیت جایگاه ایران در سطح جهانی را زیر سئوال ببرند و برگزاری چنین اجلاس مهمی، بدون تردید نقش ویژه‌ای در خنثی شدن سناریو آنها علیه ایران خواهد داشت.

در واقع، ایران یکی از کشورهای قدرتمند در عرصه منطقه‌ای به شمار می‌آید که با برگزاری این اجلاس توانایی دیکته کردن قدرت بیشتر خود آنهم به صورت غیرمستقیم را به کشورهای دیگر خواهد داشت. علاوه بر این، ایران با برگزاری چنین جلسه‌ای می‌تواند یک مانور هژمونیک را در سطح جهان و منطقه به نمایش گذارد.

به گزارش فارس ، از آنجائیکه در مقطع کنونی فشارهای اقتصادی، سیاسی و دیپلماتیک علیه ایران افزایش زیادی داشته، طبیعتا حضور سران عدم تعهد در ایران، به منزله واکنش غیر مستقیم بسیاری از کشورهای جهان برای مقابله با تلاش‌های آمریکا و شرکای اروپایی آنها شمرده می‌شود.

عملیات سیا در سوریه

 روزنامه نیزاویسیمایا گازیتا چاپ مسکو با انتشار مقاله ای در خصوص عملیات سیا در سوریه نوشت:واشینگتن عملیات اطلاعاتی مخفی در ارتباط با شورشیان سوریه را انجام می دهد و تا به این لحظه 25 میلیون دلار برای این مسئله هزینه شده است. به گروه های مخالفین پول، تجهیزات ارتباطی و همچنین اطلاعات جاسوسی در ارتباط با ارتش سوریه می دهد و به آماده سازی شبه نظامیان می پردازد.

این روزنامه با استناد به گزارش شبکه سی ان ان افزود: آمریکا با کشورهائی که به طور مستمر، مخالفین سوری را مسلح می کنند، همکاری می نماید. این کشورها در وهله اول عربستان سعودی و قطر می باشند.

 سازمان سیا با یک مرکز فرماندهی مخفی به سرپرستی ترکیه همکاری می نماید. این مرکز اساسی در شهر آدانا ، در جنوب ترکیه و با فاصله 100 کیلومتری از مرز سوریه قرار گرفته است. پیش از این گزارش شد که همکاران سازمان سیا در منطقه مرزی ترکیه، برای کنترل تحویل سلاح به شورشیان قرار گرفته اند.  

 نفوذ در بدنه اپوزیسیون

سایت ضد انقلابی خودنویس با اشاره به اینکه سربازان جنگ روانی جمهوری اسلامی، ما را در گرداب اسیر کرده‌اند نوشت:اگر اسب تروا توانست سی چهل نفر یونانی را وارد قلعه تروائی‌ها کند، این مشکل ما به مرور زمان عملا مثل یک نقب یا یک سوراخ تروا عمل کرده که سربازان بی نام جمهوری اسلامی هروقت میل‌شان می‌کشد نفس‌شان را از همانجا به درون قلاع ذهنی بدنه اپوزیسیون تزریق می‌کنند .

این سایت با انتشار یادداشتی با عنوان«سخافت، به مثابه سوراخ رخنه جمهوری اسلامی در بدنهٔ اپوزیسیون» با اشاره به تفرق همیشگی و پراکندگی بین حلقه‌های اپوزیسیون و فلاکت و ضعف همیشگی ضد انقلاب در مقابل جمهوری اسلامی می‌نویسد: "این البته مسئله تازه‌ای نیست، اما آنچه امروز این وضع را تبدیل به یک تهدید جدی کرده است جمهوری اسلامی و نهادهای جنگ روانی اوست که ظاهرا از این مسئله آگاهند و به قول معروف «سوراخ رخنه » را یافته‌اند و به خوبی مشغول استفاده از آن حربه هستند.   

 نزاع بی‌بی‌سی و بیوه پهلوی

ماجرای نزاع چندی پیش فرح پهلوی و صادق صبا بر سر مستند تبلیغی بی بی سی از پهلوی‌ها کش‌دار شده است. این خصومت‌ها که با کلاهبرداری مالی صادق صبا مدیر بی بی سی فارسی از بیوه شاه مخلوع ایران آغاز شد‌، و پس از افشاگری بیوه در این خصوص این بار بی‌بی‌سی را بر آن می‌دارد تا در رفتاری کاملا متناقض به قلم یکی از کارشناسانش به مستند اخیر شبکه من و تو در خصوص خاندان پهلوی حمله کند!

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ در بخشی از این مقاله نویسنده آن با عدول از مواضع حمایت بی چون و چرای شبکه سلطنتی انگلیس از خاندان ورشکسته سلطنتی ایران دیکتاتور خواندن تلویحی پهلوی‌ها اظهار می‌دارد : فرح ، به‌مناسبت سالگرد درگذشت محمدرضا پهلوی، آخرین شاه ایران مصاحبه‌ای انجام داده و تلاش کرده خاطراتی را از زمان خروج شاه و خود از ایران تا مرگ همسرش، بازگو کند. دور از انتظار نبود که او، انقلاب ۵۷ را فارغ از مردمی‌بودنش، کار بیگانگان بداند.

بی بی سی فارسی افزود: خاندان پهلوی هیچگاه " شرّ" خود را نپذیرفته است وانقلاب، نوعی افشای شّر است. سوژه‌های تحت انقیاد با انقلاب، به‌واقع، شّرِ جاسازی‌شده را برملا می‌کنند".

تلاش اسرائیل برای تحریم اجلاس تهران

در حالی که تنها چند روز دیگر به برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران باقی مانده، تلاش غرب و رژیم اسرائیل برای اقناع کشور‌ها جهت شرکت نکردن در این اجلاس، افزایش یافته است. در این میان، روزنامه «هاآرتص» دلیلی بسیار عجیب و البته خنده‌دار را در ضرورت تحریم این اجلاس مطرح کرده است.

در آستانه برگزاری اجلاس عدم تعهد در تهران، حضور شمار بسیاری از کشور‌ها در عالی‌ترین سطح در این اجلاس قطعی شده و شخصیت‌های برجسته جهانی، به ویژه «بان کی مون»، دبیر کل سازمان ملل نیز برای شرکت در آن اعلام آمادگی کرده‌اند.

به نوشته «هاآرتص»، مهمترین دلیل اینکه‌ بان نباید در اجلاس تهران شرکت کند، این است که حضور وی در ایران، این ادعا را که ایران بر اثر تحریم‌ها منزوی شده، زیر سؤال می‌برد و در نتیجه، موضع جنگ‌طلبان آمریکایی و اسرائیلی که حمله نظامی را تنها راهکار مقابله با ایران می‌دانند، تقویت خواهد شد!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها