کسب یک مدال نقره، آن انتظاری نبود که جامعه ورزش از تکواندو ایران در المپیک لندن داشت؛ بویژه وقتی یوسف کرمی، کاپیتان تیم به آن شکل در میدان مبارزه ظاهر شد تا تنها با همراه داشتن سایه‌ای از یوسف جنگنده با دو شکست از گردونه رقابت‌ها حذف شود.
کد خبر: ۴۹۶۴۶۵

همین نتیجه باعث شده تا امروز فدراسیون تکواندو در معرض انتقادهای زیادی قرار بگیرد و عده‌ای بر این نظر تاکید کنند که مدیریت تکواندو به تغییر و تحول و جابه‌جایی نیاز دارد؛ موضوعی که هر چند به دلیل نتیجه المپیک هیجانی بیان می‌شود، ‌اما به هر حال نباید به هیچ‌وجه زحمات و تلاش‌های چند ساله سیدمحمد پولادگر در مقام رئیس فدراسیون نادیده گرفته شود.

سیدحسین عباسی از پیشکسوتان این رشته و دبیر سابق فدراسیون از جمله کسانی است که تصریح دارد زمان تغییر مدیریت فدراسیون فرارسیده است و باید با حضور نیروهای تازه‌نفس‌تر، زمینه ادامه موفقیت‌های قبلی تکواندوی ایران فراهم شود.

وی با اشاره به این‌که انتظار مردم و جامعه ورزش برای کسب دو مدال طلا از تکواندو، انتظار بحقی بوده است، می‌گوید: ‌طی این سال‌ها و به دلیل مدال‌آوری‌های این رشته، فدراسیون تکواندو در کانون توجهات خاص قرار گرفته و بودجه‌های میلیاردی به این فدراسیون تزریق شده است. آن هم تنها به این امید که تکواندو با کسب دو مدال طلا، به انتظارها پاسخ مثبت بگوید. متاسفانه در لندن چنین اتفاقی صورت نگرفت و این رشته موفق نشد مطابق با سرمایه‌ها و پتانسیل‌های خود، ‌صاحب مدال شود.

عباسی با تاکید بر این‌که امروز و در پایان المپیک زمان جابه‌جایی در سطح مدیریت این فدراسیون است، می‌افزاید: ‌شاید اگر در المپیک پکن نیز هوش و ذکاوت هادی ساعی در گرفتن مدال طلا نبود، این تغییر مدیریت باید چهار سال پیش صورت می‌گرفت، اما حالا کاملا مشخص شده که باید در مدیریت این فدراسیون جابه‌جایی‌های لازم به عمل آید تا با دمیدن روحی تازه در کالبد این رشته، ‌مسیر تازه‌ای در راه نیل به موفقیت‌های تازه گشوده شود.

وی در عین حال با دفاع از عملکرد کادر فنی تیم ملی تکواندو می‌گوید: معتقدم در این زمان که دامنه انتقادها از عملکرد تکواندو در المپیک بالا گرفته، نباید تمام کاسه و‌کوزه‌ها را بر سر قهرمانان خویش و کادر فنی تیم بشکنیم. معتقدم فریبرز عسگری از جمله مربیان خوب تکواندوی ایران است که نباید اجازه داد، او قربانی نتایج المپیک شود. به نظر می‌رسد مدیریت فدراسیون طی این روزها برای فرار از مسئولیت خویش در جهت پاسخگویی شفاف به افکار عمومی، فریبرز عسگری را از کار برکنار کند که رسانه‌ها نباید اجازه چنین کاری بدهند.

عباسی که معتقد است با کنار رفتن پولادگر، تهدیدی از سوی فدراسیون جهانی متوجه ورزش ایران نخواهد شد، اضافه می‌کند: به هر حال این جابه‌جایی مدیریتی امری اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد و باید اجازه داد دیگرانی که دارای ایده و توان مدیریتی هستند، وارد گود شوند و به این رشته خدمت کنند.(جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها