سرمربی تیم ملی والیبال ایران به قانون مستحکمش در تیم اشاره می‌کند و معتقد است هیچ جایگاه ثابتی برای ملی‌پوشان در ترکیب اصلی وجود ندارد.
کد خبر: ۴۸۷۳۶۱

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در گفت و گو با ایسنا با بیان این مطلب که بهترین بازیکن یک تیم حتما بهترین بازیکن تیمی دیگر نخواهد بود، اظهار داشت: زمانی که یک والیبالیست در لیگ جزو بهترین‌ها محسوب می‌شود به این معنا نیست که از بهترین‌های یک تیم دیگر نیز شناخته شود. حتما یک والیبالیست خوب نمی‌تواند یک بازیکن جایگزین یا ذخیره خوب هم باشد. هم اکنون در تیم ملی والیبال هم هر 12 نفر جزو بهترین‌ها نیستند. شاید شش یا هفت بازیکن فوق العاده‌اند و باقی بازیکنانی هستند که می‌توانند در صورت ورود به زمین موثر باشند. وضعیت ‌یک ورزشکار در شرایط متفاوت یکسان نیست. شاید یک بازیکن بهترین نفر تیم باشگاهی‌اش باشد اما ممکن است در ترکیب تیم ملی و در رقابتی بین المللی عملکرد راضی کننده نداشته باشد.

ولاسکو ادامه داد: شرایط مسابقه‌های باشگاهی متفاوت است. یک بازیکن زمانی که پیراهن ملی به تن می‌کند وظیفه‌ای بیشتر دارد و باید تمرکز بیشتری داشته باشد. نکته مهم اینجاست که همه باید به وظایفشان عمل کنند. والیبالیست باید در اندیشه بازی باشد، مربی به هدایت تیمش فکر کند و رییس مدیریتش را اعمال کند.

سرمربی ایتالیایی تیم ملی والیبال ایران با اشاره به این مطلب که بهترین‌ها همیشه در این سطح باقی نمی‌مانند، تصریح کرد: زمانی که یک ورزشکار به بهترین سطح خودش می‌رسد باید بداند که این مساله برای همیشه نخواهد بود. برای اینکه این بازیکن همیشه جزو بهترین‌ها باشد باید هرسال خودش را اثبات کند و نشان دهد. طبیعت ورزش این است که همیشه رقیب‌های قدرتمندی هستند که در صورت غفلت از ما سبقت می گیرند. باید برای بهتر بودن تمرین و تلاش مستمر داشته باشیم.

ولاسکو در پاسخ به این سوال که قبل از المپیک تغییراتی در ترکیب تیم ملی ایجاد کردید. آیا نگران عدم نتیجه گیری نبودید؟ گفت: در یکی از کنفرانس‌های خبری در این باره صحبت کردم که یکسری از بازیکن‌ها را من تغییر دادم و یکسری دیگر خودشان، خودشان را تغییر دادند. من مسئول فنی تیم هستم و با توجه به وضعیت موجود تصمیم می گیرم. به طور مثال امیر حسینی و بازارگرد در رقابت های قهرمانی آسیا جزو بهترین ها بودند و عملکرد فوق‌العاده ای داشتند اما با توجه به وضعیت تیم من فکر کردم که حضور معروف و ظریف در ژاپن می تواند برای تیم بهتر باشد.

وی همچنین افزود: امیر حسینی و معروف به دلایل خاص نمی توانند در کنار هم بازی کنند. درباره بازارگرد هم باید بگویم که دلیل عدم استفاده ما از این ملی پوش ضعف فنی نیست بلکه او بازیکن نیمکت نشین و ذخیره نیست. او پتانسیل بالایی دارد و بازیکن قدرتمندی است اما تیم ملی به بازیکنی نیاز داشت که جایگزین های خوبی برای ترکیب ثابت باشند.

ولاسکو درباره بازیکنانی که خود مایل به حضور در تیم ملی نبودند بیان کرد: درباره آن دسته از بازیکنانی که خودشان وارد تیم ملی شدند نیز باید بگویم که دلیل آن‌ها عدم تبعیت از قانون من در تیم بود. به طور مثال یک بازیکن تنها به شرط حضور در ترکیب اصلی به اردو می آمد اما غافل از اینکه هیچ کس نمی تواند درباره ترکیب اصلی تصمیم بگیرد. هیچکس از جایگاه مطمئنی در تیم ملی من برخوردار نیست. به طور مثال حتی علیرضا نادی به عنوان کاپیتان تیم ملی هیچوقت نمی تواند از من بخواهد که جزو ترکیب اصلی باشد. نادی جزو بهترین ها است چون در تمرین ها حاضر بوده و تلاش کرده است. هیچ وقت گارانتی نمی کنم که بازیکنی در تیم من در ترکیب ثابت باشد. به نظر من اگر قرار است یک بازیکن با این ذهنیت وارد تیم ملی شود، در ترکیب نباشد بهتر است.

ولاسکو در پایان گفت: واقعا خیلی حیف است که امیر حسینی و معروف در کنار یکدیگر بازی نمی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها