اجرای موفق طرح شبنم

کالاهای بارکد دار بخرید

قائم مقام اجرایی وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: از این پس مصرف کنندگان می توانند کالاهای دارای بارکد دو بعدی شبنم را از فروشنده بخواهند.
کد خبر: ۴۸۷۰۵۳

به گزارش روز جمعه جام جم آنلاین به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمدصادق مفتح گفت: با اجرای طرح شبنم ، کنترل و شناسایی کالاهای قاچاق در سطح عرضه شامل شش گروه کالایی ادامه می یابد.

وی افزود: دراجرای این طرح ما با  سطح گسترده ای از عرضه شامل انبارها، شبکه های مختلف توزیع، شرکتهای پخش، فروشگاه های بزرگ، واحدهای صنفی، عمده فروشی، بنکداران و واحدهای خرده فروشی روبرو هستیم.

مفتح تاکید کرد: طرح در سطح عرضه فقط برای یکبار اجرا می شود و بعد از اجرای این طرح فروشندگان و عرضه کنندگان، ملزم به خرید و عرضه کالای بارکد دار هستند و کالای غیر بارکد دار قاچاق محسوب شده و مورد پیگرد قرار می گیرد.

به گفته وی، اکنون با اقدامات انجام شده در این طرح این امکان وجود دارد که هر خریداری در شش گروه کالایی کالای بارکد دار را از فروشنده طلب کند.

قائم مقام اجرایی وزیر صنعت، معدن و تجارت مزیت اجرای طرح شبنم را برای خریداران، اطمینان از خدمات پس از فروش ، اطمینان از اصالت و کیفیت کالا برشمرد و تصریح کرد: در نظر داریم در مرحله بعد به مصرف کننده پاسخگو باشیم و تا اگر کالایی را با خصوصیات مشخص خریداری کرد تمامی اطلاعات مورد نیاز آن کالا را به وی ارائه دهیم.

مفتح اظهارداشت: اجرای طرح در بخش واردات بسیار موفقیت آمیز بوده است و در حال حاضر از آبان ماه سال گذشته واردات کالاهای گروه اول را تحت پوشش قرار دادیم و کلیه ثبت سفارش ها با نصب بارکد شبنم بر روی کالاهای وارداتی همراه بوده است.

با اجرای کامل طرح شبنم در سطح واردات و نیزعرضه کالا، اصلاح شبکه توزیع، اصلاح سطح عرضه، تشخیص کالای واردات رسمی از قاچاق و تشخیص اصالت کالا میسر می شود.

اجرای این طرح و نصب و الصاق بارکد دو بعدی شبنم در سطح عرضه بر روی شش گروه اول کالایی شامل:

1- لوازم خانگی: انواع موتور یخچال، فریزر انواع تلویزیون، انواع مایکروفر، انواع دوربین، انواع کولر گازی، انواع اتو، انواع آبمیوه گیری سه کاره و پنج کاره، انواع جاروبرقی، انواع لوازم صوتی و تصویری، انواع  تلفن همراه.

2- در بخش رایانه و ملحقات آن شامل انواع چاپگر و انواع لپ تاپ و مونیتور، انواع جوهر و تونر چاپگر.

3- در بخش اسباب بازی  شامل انواع اسباب بازی.

4-  در تجهیزات پزشکی شامل دستگاههای سنجش فشار خون، دستگاه های گلوکومتر (سنجش قند خون)، نوارهای دستگاه سنجش قند خون، انواع کاندوم، ایمپلنت های جراحی (که شامل بعضی از ردیف های تعرفه ای می شود) و انواع سمعک.

5- در گروه لوارم آرایشی و بهداشتی شامل انواع عطر و ادکلن و انواع اسپری های خوشبو کننده، انواع رنگ مو.

6-  انواع مکمل های غذایی و دارویی است که از خرداد ماه سال جاری آغاز شده و در یک مهلت زمانی کوتاه ادامه می یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها