دلتان می‌خواهد در این گرمای هوا که بعضی وقت‌ها کلافه‌کننده می‌شود، به جایی بروید که در سایه‌سار درختانش آرام بگیرید و شیشه‌های ماشین‌تان را راحت پایین بیاورید و از نسیم خنکی بهره‌مند شوید که وقتی می‌وزد صورت‌تان‌ را قلقلک ‌دهد؟! پس با ما همسفر شوید تا شما را به جایی ببریم که تا چشم کار می‌کند جاده‌ای است پردرخت؛ حتی تا دورترین نقطه دیدتان.
کد خبر: ۴۸۶۵۰۶

اینجا دیگر شما به هر چیزی (غم، غصه و گرفتاری‌های زندگی) هم که بخواهید فکر کنید با چشم‌‌انداز و مسیر زیبای آن، همه فکرها را از یاد می‌برید و آنها را جا می‌گذارید و دل به طبیعت زیبای پروردگار می‌سپارید. اینجا زیاد دور نیست، بعد از طی مسیری چهار ساعته از جاده هراز به آنجا می‌رسید؛ این همه شگفتی در روستای لاویج جمع شده است.

آبگرم این منطقه ییلاقی، معروف است و می‌توانید ضمن آب‌درمانی ساعات بیشتری آنجا بمانید. روستای لاویج یکی از زیباترین روستاهایی است که هر ایرانی باید آن را ببیند و از طبیعت آن لذت ببرد. پس ما راه می‌افتیم و از آن برایتان می‌گوییم تا اگر شما هم خوش‌تان آمد، به آنجا سفر کنید و از طبیعت زیبای آن لذت ببرید.

جاده هراز این روزها دیدنی‌تر از قبل شده است و درختان سبز و آسمان آبی‌اش بیش از پیش خودنمایی می‌کند. این روزها جاده هراز چندان شلوغ نیست و شما می‌توانید بعد از طی‌ مسیرهای مبارک‌آباد، سولار، پلور، گزنک، آبگرم لاریجان، آب‌اسک، نیاک، سرچشمه، چلاو و محمدآباد به شهر زیبای نور برسید و بعد هم به چمستان که مسیر اصلی ماست.

از آنجا مسیری در سمت چپ، شما را به سمت لاویج راهنمایی می‌کند. این روستا در 18 کیلومتری جنوب چمستان در میان دره‌های جنگلی و زیبای البرز قرار دارد.

لاویج، هم زیباست و هم آبگرمش مصارف درمانی دارد. در طول مسیر دستفروشانی را می‌بینید که به فروش عسل مشغولند. همه اینها را اگر به آن آب و هوای بسیار خنک در گرمای هوای ظهر اضافه کنید، می‌بینید که حیف است روز تعطیل خود را از دست بدهید و به اینجا نیایید.

اینجا گویی درختان شما را در آغوش گرفته‌اند. چشم‌انداز جاده تا چشم کار می‌کند درخت است و درخت. سایه‌سار درختان و مهی که فضا را در برگرفته برایتان سرخوشی‌ای را به وجود می‌آورد که با هیچ چیز مثال‌زدنی نیست.

مسیر پیچ در پیچ جاده بعد از طی نیم‌ساعت شما را می‌رساند به روستای لاویج و آبگرم اصلی و اولیه آن، چون در اینجا از محلی‌ها که می‌پرسیم به ما می‌گویند چند آبگرم اینجا وجود دارد که این مجهزترین آنهاست که در ورودی اصلی و نزدیک بازار است. حتی سوئیت‌های اقامتی هم در نزدیکی آن برای گردشگران فراهم شده است.

بازار محلی لاویج هم دیدنی است؛ با آن که چندان بزرگ نیست، ولی سنتی است و زیبا و در بدو ورود نظر شما را جلب می‌کند.

ویلاهای بسیاری در این منطقه ساخته شده است که نشان از رونق و فضای گردشگری این روستای زیبا دارد.

در مسیر جاده هم آبشاری وجود دارد که به آبشار «حرم او» معروف است.

‌‌آب این آبشار که روی پارچه - نوشته‌ای نام آبشار بر آن حک شده، هم زلال است و هم مسافران بسیاری به صف شده‌اند تا عکسی به یادگار با این آبشار زیبا بگیرند.

قطعه‌ای از این بهشت را شما هم می‌توانید قاب کنید روی دیوار خانه.

آبگرم «شفل» هم یکی دیگر از آبگرم‌های روستاست. در انتهای لاویج هم روستای کیاکلای لاویج قرار دارد که دیدن آن را نیز به اهالی سفر و طبیعت‌گردان توصیه می‌کنیم.

در سایه‌سار هر درخت و در هر جایی که سایه‌ای خودنمایی می‌کند، مردمی را می‌بینیم که بساطی پهن کرده‌اند تا دمی بیاسایند و خستگی از تن به‌در کنند.

لاویج دور نیست، ولی شما را به جایی دور می‌کشاند؛ به جایی که شاید در رویا تصورش را هم می‌کردید و حالا آن را از نزدیک می‌بینید و به آن دست یافته‌اید حتی تا ساعتی شاید باورتان نشود که به آن مناظر رویایی آنقدر نزدیک شده‌‌اید. پس تا دیر نشده از لاویج دیدن کنید.

شاید در آینده‌‌ای نه‌چندان دور این طبیعت نیز دستخوش تغییر شده و به شهری آلوده با ساختمان‌ها و برج‌های سر به فلک کشیده بدل شود!

امروز در پیچ‌های جاده لاویج حضور خدا را بیش از پیش حس کردیم و امیدواریم که شما هم به این مهمانی دعوت شوید. لاویج دوست‌داشتنی است. این را تا وقتی به آن نرسید، لمس نمی‌کنید. پس با ما همسفر شوید.

درباره روستای ییلاقی لاویج

روستای لاویج دارای آبگرم طبیعی در 25 کیلومتری جنوب چمستان است. پارک جنگلی کشپل، بخش قدیمی آبادی هلاپون و شهر فراموش‌شده واتاشان از نقاط دیدنی پیرامون شهر چمستان است.

محصولات مهم بخش کشاورزی آن برنج، گندم، جو و سیب‌زمینی است و از محصولات دامپروری‌اش، می‌توان به دام و طیور، عسل، تخم‌مرغ و... اشاره داشت.

پارک جنگلی کشپل که بسیار زیبا بوده، در ابتدای ورودی چمستان و در قسمت غرب و در محور جاده لاویج قرار دارد که پارکی در حاشیه لاویج‌رود با چشمه‌هایی زلال و پرآب بوده که با امکانات رفاهی‌اش که برای مسافران از جمله محل بازی برای کودکان، به تفریحگاه مردم منطقه و مسافران تبدیل شده است.

پس از عبور از این پارک جنگلی، مسیر شما به لاویج ختم می‌شود؛ روستایی که از پرطرفدارترین نقاط گردشگری محسوب می‌شود و هر سال گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.

یکی از دیدنی‌های لاویج، فیل‌سنگی است که در مرکز لاویج قرار دارد؛ قطعه سنگی که بر اثر فرسایش و عوامل طبیعی به صورت فیلی نشسته خودنمایی می‌کند و بازدیدکنندگان محترم بعد از حدود ‌10‌دقیقه پیاده‌روی می‌توانند از فیل‌سنگی هم بازدید کنند‌ ‌و در آخر آبگرم روستای ییلاقی لاویج برای درمان دردهای استخوان، مفاصل و همچنین بیماری‌های پوستی مفید است. (جام جم - ضمیمه چمدان)

بهاره سدیری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها