در هر سفر و گردشی، مساله خورد و خوراک یا محلی برای خوردن غذا بسیار مهم است. در جهان گروه‌های بسیاری به شغل آشپزی یا اداره مکان‌هایی همچون رستوران‌های بزرگ و کوچک و نمونه‌هایی از این قبیل مشغول هستند.‌
کد خبر: ۴۸۳۸۴۸

بسیاری از کشورها برای جذب گردشگر به این مساله بسیار توجه می‌کنند و در کنار اماکن طبیعی و تاریخی که گردشگر بسیاری را به سوی خود جلب می‌کند، امکاناتی از این دست را فراهم می‌نمایند. این مساله موجب شده تا رقابتی تنگاتنگ بین رستوران‌های مختلف، بزرگ و شاخص دنیا به وجود آید که هر کدام از آنها تلاش می‌کنند در سطح جهانی مطرح شده و به عنوان بهترین رستوران شناخته شوند. مرجع اصلی شناسایی و معرفی بهترین رستوران جهان، اتحادیه جهانی رستوران‌های دنیاست که هر ساله با بررسی کیفیت و عملکرد رستوران‌های مشهور دنیا، از بین 50 رستوران نمونه و برتر، یکی را به عنوان بهترین و برترین رستوران جهان انتخاب می‌کند‌.در سال 2012 ـ 2011، رستوران «نوما» عنوان بهترین رستوران سال را دریافت کرد. این رستوران به شکستن دستور پخت غذاها به صورت کلیشه‌ای و معمولی پرداخت و روشی نو و تازه ایجاد کرد که در نوع خود همانند توفانی در آشپزی و رستوران‌داری به حساب می‌آید.

واژه نوما از دو واژه دانمارکی گرفته شده که معنای غذای شمال اروپا و اسکاندیناویایی را می‌رساند و در این رستوران برای پخت غذاهای ویژه این منطقه سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی شده است. این رستوران سه سال پیاپی (2010، 2011 و 2012) است که عنوان بهترین رستوران سال دنیا را از آن خود کرده است.

رستوران نوما در سال 2004 میلادی در شهر کپنهاگ کشور دانمارک پایه‌گذاری شد. در حقیقت سرآشپز و مدیران این رستوران پله‌های موفقیت را بسیار سریع طی کرده و تنها پس از سه سال تلاش، رتبه پانزدهم بهترین رستوران‌های جهان را کسب کردند. پس از به دست آوردن این موفقیت، تمام کارکنان این رستوران برای بهتر شدن کار و کیفیت غذاهای ارائه شده، نهایت تلاش خود را انجام دادند و در نهایت در سال 2008 رتبه دهم و یک سال پس از آن رتبه سوم بهترین رستوران در سطح جهانی را کسب کردند و پس از آن با ادامه این روند به هدف اصلی خود دست پیدا کرده و در حال حاضر سه سال پیاپی است که عنوان بهترین رستوران جهان را در دست دارند. بنیانگذاران این رستوران رنه ردزپی و کلاوس مایر هستند که آشپزی شمال اروپا و اسکاندیناویایی را به گونه‌ای دیگر انجام دادند و برای مشتری‌هایشان سبک نوینی در پخت این گونه غذاها ارائه کردند. جالب است بدانید دو بشقاب مهم و پرطرفدار این رستوران مرغ و تخم‌مرغ است.

مترجم: نیروانا حسینی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها