برای قرمزپوش شدن با علی دایی مشورت کردم

پرسپولیس آقای گل لیگ برتر را هم خرید

پرسپولیسی‌ها یاد ندارند آخرین باری را که در فصل نقل و انتقالات اینچنین بازیکن گرفته باشند. بعد از جذب نفرات ملی‌پوشی چون محمد قاضی، حسین ماهینی، سیدجلال حسینی، محسن بنگر، مهرداد پولادی و شهاب گردان، کریم انصاری‌فرد آقای گل لیگ برتر هم بعدازظهر یکشنبه با پیراهن قرمز عکس یادگاری گرفت تا هفتمین خرید بزرگ رویانیان در رویایی‌ترین فصل‌های نقل و انتقالات تاریخ پرسپولیس لقب بگیرد.
کد خبر: ۴۸۲۰۹۰

انصاری‌فرد در شرایطی برای امضای یک قرارداد دو ساله با پرسپولیس به توافق رسید که استقلالی‌ها بیش از یک ماه با این بازیکن مذاکره داشتند اما به گفته رویانیان آنقدر تعلل کردند که سرانجام او پرسپولیسی شد. مدیرعامل قرمزها پس از جذب کریم انصاری‌فرد حرف‌های جالبی به زبان آورد: در روز بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر، فتح‌الله‌زاده با من تماس گرفت و در خصوص موضوعات کاری مختلف از جمله نقل و انتقالات و نحوه تامین منابع مالی گفت‌وگو کرد. در آن تماس او از من خواست اگر امکان دارد اقدام به جذب کریم انصاری‌فرد نکنیم تا وی استقلالی شود. من نیز در پاسخ گفتم انصاری‌فرد مال شما، اما متاسفانه پس از آن، فتح‌الله‌زاده و سایر دوستان در باشگاه استقلال در نهایت کم لطفی من را مورد حمله قرار داده و اتهاماتی به من زدند که واقعا شایسته نبود. با وجود این من تا روز یکشنبه صبر کردم تا انصاری‌فرد استقلالی شود اما وقتی دیدم این بازیکن با باشگاه استقلال قراردادی امضا نکرده مجبور شدم به درخواست میلیون‌ها هوادار پرسپولیس لبیک بگویم و به خاطر آنها انصاری‌فرد را جذب کرده و با وی قرارداد ببندم!

جالب آنکه خود انصاری‌فرد، یکی از دلایل پرسپولیسی شدنش را رویانیان عنوان کرد. آقای گل فصل گذشته لیگ برتر گفت: سه، چهار سال بود که قصد داشتم به پرسپولیس بیایم، اما قسمت نمی‌شد. پرسپولیس تیمی است که همیشه در آن هیجان زیادی وجود دارد و همه بازی‌هایش هم پخش مستقیم می‌شود. این به من کمک می‌کند که بتوانم همیشه در سطح بالایی به فوتبالم ادامه دهم.

انصاری‌فرد با بیان این‌که از تیم‌های سپاهان و استقلال هم پیشنهادهای خوبی داشت، در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مشورت با علی دایی برای پذیرفتن پیشنهاد پرسپولیس اشاره کرد تا شایعه حضور این مربی روی نیمکت قرمزها بیشتر سر زبان‌ها بیفتد. تمرینات پرسپولیس در حالی از یکشنبه گذشته با حضور 10 بازیکن آغاز شد که مصطفی دنیزلی در مسافرت آمریکا به سر می‌برد و احتمالا تا پایان هفته به تهران نخواهد آمد. همین تاخیرهای مکرر سرمربی ترک تبار قرمزها باعث شده است تا شایعه بازگشت علی دایی به پرسپولیس تقویت شود.

آندو رفت، رحمتی و زندی ماندند

اما در شرایطی که خیلی‌ها پرسپولیس را تیم پیروز فصل نقل و انتقالات می‌دانند، تیره روزی‌های استقلال همچنان ادامه دارد و بازیکنان این تیم یکی پس از دیگری از جمع آبی‌ها جدا می‌شوند. عدم توافق با مجتبی جباری، در کنار منتفی شدن بازگشت فرهاد مجیدی و جدایی قطعی آندرانیک تیموریان و مهدی امیرآبادی خبرهای خوشحال‌کننده‌ای برای هواداران استقلال نیست.

فتح‌الله‌زاده که بارها عنوان کرده بود با توجه به جذب نفرات جدید، اگر بتوانند همان نفرات فصل گذشته را حفظ کنند، باز هم یک تیم کهکشانی خواهند بود، حالا در رسیدن به این هدف نیز دچار مشکل شده است.روز گذشته آندرانیک تیموریان با قراردادی یکساله به تیم خریطیات قطر پیوست تا پس از فرهاد مجیدی دومین بازیکن ایرانی شاغل در لیگ این کشور باشد. آندو درحالی از استقلال جدا شد که یکی از بازیکنان مورد نظر قلعه‌نویی بود، اما پیشنهاد بالای قطری‌ها فتح‌الله‌زاده را در تمدید قرارداد این بازیکن ناکام گذاشت تا مدیر آبی‌ها با این جمله که «قطر به درد تیموریان نمی‌خورد!» نسبت به جدایی او واکنش نشان دهد.

مهدی امیرآبادی هم پس از هشت سال بازی در استقلال، با مسئولان فولاد خوزستان به توافق رسید و با عقد قراردادی یکساله راهی جنوب شد. پس از او و آندرانیک، مجتبی جباری را هم باید سومین جدا شده اردوی استقلال نامید. بازیکنی که آبش با امیر قلعه‌نویی در یک جوی نمی‌رود، در این آشفته بازار نقل و انتقالات پیشنهاد 900 میلیون تومانی را برای تمدید قرارداد داده است اما استقلالی‌ها فقط با 600 میلیون تومان آن موافقت کرده‌اند. فتح‌الله‌زاده بدون آن‌که از اعداد و ارقام حرف بزند، درباره آخرین وضعیت مذاکره با مجتبی جباری گفت: جباری مبلغ بالایی به ما پیشنهاد داده بود که البته خیلی هم غیرمعمول نیست، اما ما به او گفتیم این مبلغ برای باشگاه قابل پرداخت نیست و منتظریم که او جواب نهایی را به ما بدهد. در این شرایط به توافق رسیدن با سیدمهدی رحمتی را باید موفقیتی بزرگ برای آبی‌ها برشمرد. دروازه‌بان شماره یک تیم ملی که گفته می‌شد پیشنهادی میلیاردی از باشگاه مس کرمان دارد، پس از نشست با فتح‌الله‌زاده قراردادش را برای یک سال دیگر با این باشگاه تمدید کرد. فریدون زندی هم که گفته می‌شد پیشنهادی 700 میلیونی از مس کرمان دارد، مثل رحمتی یکسال دیگر در استقلال ماندگار شد تا خیلی‌ها بپرسند آبی‌ها با چه مبلغی زندی را حفظ کردند؟ علی فتح‌الله‌زاده در این باره به خبرنگار جام‌جم گفت: بله! زندی پیشنهاد 700 میلیونی و حتی 900 میلیونی هم داشت اما با ما قراردادی به مبلغ 450 میلیون بست تا نشان دهد یک استقلالی واقعی است!پژمان منتظری و خسرو حیدری دیگر بازیکنانی هستند که برای یک فصل دیگر با استقلال به توافق رسیده اند. آنها امروز قرارداد خود را به امضا می‌رسانند. میثم بائو، هاشم بیک‌زاده، امیرحسین صادقی، قاسم دهنوی، سیاوش اکبرپور، امین منوچهری و ایمان مبعلی خریدهای جدید استقلال در فصل نقل و انتقالات هستند.

مازیار زارع، پژمان نوری و جواد شیرزاد در ملوان

مالک جدید باشگاه ملوان در اولین اقدام خود سه بازیکن مطرح فوتبال کشور را با قراردادی یک ساله به عضویت این تیم درآورد. حسین هدایتی که عصر یکشنبه برای حضور در نشست نهایی واگذاری ملوان و حضور در تمرینات این تیم راهی انزلی شده بود، در نشست با سه بازیکن انزلی چی با آنها به توافق رسید تا در فصل دوازدهم لیگ برتر پیراهن تیم شهرشان را برتن کنند. پژمان نوری و مازیار زارع دو ملی‌پوش فوتبال ایران که خواهان زیادی نیز داشتند صبح دیروز با قراردادی یکساله به تیم ملوان پیوستند. جواد شیرزاد بازیکن فصل پیش استقلال نیز با ملوانان یکساله امضا کرد.

رضا پورعالی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها