کشف انواع کالای قاچاق

فرمانده انتظامی استان البرز از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش تقریبی 26 میلیارد و 495 میلیون ریال و دستگیری 206 متهم در این خصوص خبر داد.
کد خبر: ۴۸۱۵۸۳

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، فرمانده انتظامی استان البرز گفت: در راستای مبارزه با کالای قاچاق و حمایت از تولید ملی، طرح های متعدد مبارزه با کالای قاچاق از ابتدای سال جاری اجرا و در این خصوص، انواع کالای قاچاق از جمله تجهیزات ماهواره، لوازم صوتی و تصویری، لوازم آریشی و بهداشتی، انواع دارو، فرآورده های نفتی، مشروبات الکلی و... کشف و ضبط شد.

وی ارزش تقریبی کالای قاچاق کشف شده را 26 میلیارد و 495 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: در راستای اجرای این طرح ها 64 دستگاه انواع خودرو سبک و سنگین توقیف ، تعداد 206 نفر متهم که در امر تهیه و تولید کالای قاچاق فعالیت داشتند دستگیر و چندین باند قاچاق کالا منهدم شدند.

سردار علیرضا اکبرشاهی همچنین به انهدام چندین باند تهیه و توزیع تجهیزات گیرنده امواج ماهواره اشاره کرد.

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی استان البرز، طی تحقیقات اطلاعاتی و رصد کردن محورهای مواصلاتی این استان متوجه شدند که یک شبکه گسترده در زمینه تهیه، توزیع و قاچاق گیرنده امواج ماهواره فعالیت دارند و انواع تجهیزات ماهواره را از استان های غربی کشور به سمت استان البرز و تهران قاچاق می کنند.

فرمانده انتظامی استان البرز اضافه کرد: مأموران با به دست آوردن اطلاعات دقیق دریافتند که یک محموله بزرگ قاچاق تجهیزات ماهواره در حال ورود به استان است بنابراین با تشدید کنترل به محورهای مواصلاتی و تعقیب و مراقبت های نامحسوس سرانجام یک دستگاه کانتینر را که در پوشش جعبه های خالی میوه و جاسازی بسیار ماهرانه به استان وارد کند را در محور قزوین - کرج شناسایی و توقیف کردند. در تحقیقات انجام گرفته مشخص شد که راننده این کانتینر دارای شش فقره سابقه در امر قاچاق کالا و ارز بوده است.

دستگیری اعضای دو باند زمین خواری میلیاردی

وی به دستگیری اعضای دو باند زمین خواری در شهرستان کرج اشاره کرد و گفت: دو باند زمین خواری که با جعل اسناد و مدارک زمین های دولتی و شخصی به ارزش تقریبی 49 میلیارد ریال برخی از آنها را به فروش رسانده و یا قصد فروش آنها را داشتند با هوشیاری مأموران پلیس آگاهی شناسایی و در دو عملیات جداگانه منهدم و شش نفر از اعضای این باندها دستگیر شدند.

سردار اکبرشاهی تصریح کرد: با دریافت یک فقره پرونده زمین خواری از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کرج، رسیدگی به آن و شناسایی متهمان به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت و با بررسی های اولیه مشخص شد که چند نفر کلاهبردار با تشکیل باندی با استفاده از اسناد مجعول اقدام به تملک و فروش زمین های دولتی و شخصی می کنند از همین رو مأموران اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی به جهت حساسیت موضوع با تلاش شبانه روزی و انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی موفق شدند یکی از متهمان اصلی این پرونده به نام «محمود» را شناسایی و دستگیر کنند.

وی افزود: متهم دستگیر شده در ابتدا منکر هر گونه جعل سند و زمین خواری شد، اما پس از آن که مستندات لازم مبنی بر مجعول بودن اسناد را مشاهده کرد چاره ای جز اعتراف ندید و اذعان کرد که با همکاری و همدستی دو نفر دیگر از دوستانش با جعل اسناد، سه قطعه زمین در مناطق سعادت آباد تهران و گوهردشت کرج را به ارزش تقریبی 39 میلیارد ریال به فروش رسانده اند.

اکبر شاهی اظهارداشت: پس از اعترافات متهم شناسایی و دستگیری دو عضو دیگر این باند در دستور کار مأموران قرار گرفت و سرانجام پس از اقدامات فنی و اطلاعاتی دو متهم دیگر به نام های «محمد» و «حسن» دستگیر و به تملک سه قطعه زمین با استفاده از اسناد مجعول و فروش آن ها اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی استان البرز به کشف پیشدستانه پرونده زمین خواری دیگری در کرج اشاره کرد و گفت: در پرونده مشابه دیگری مأموران مطلع شدند که سه نفر قصد دارند با اسناد و مدارک مجعول، زمینی به مساحت 1000 متر مربع و ارزش تقریبی 10 میلیارد ریال در منطقه باغستان کرج را به فروش برسانند.

از همین رو بررسی اسناد و شناسایی متهمان پرونده در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت تا اینکه با انجام اقدامات اطلاعاتی و دریافت سند مالکیت موجود در اداره ثبت اسناد و بررسی کارشناسانه آن توسط مأموران اداره تشخیص هویت پلیس آگاهی، جعلی بودن این سند محرز گردید و مشخص شد که یک باند سه نفره با جعل اصل سند قصد فروش آن را دارند.

سردار اکبرشاهی افزود: متهمان پس از آن که متوجه می شوند پلیس از نقشه آنها و مجعول بودن اسناد با خبر شده است متواری می شوند اما با تلاش مأموران هر سه متهم در سه عملیات جداگانه دستگیر شدند.

قابل ذکر است که در بازرسی از منزل یکی از این متهمان، یک قبضه اسلحه کلت کمری کشف و ضبط شد.

دستگیری 13 عضو اصلی شرکت هرمی

فرمانده انتظامی استان البرز همچنین از دستگیری 13 عضو اصلی شرکت هرمی در کرج خبر داد و گفت: طی بررسی ها و انجام اقدامات اطلاعاتی از سوی مأموران پلیس آگاهی مشخص شد که چند نفر با دایر کردن یک دفتر، تحت عنوان اشتغال یابی افراد ساده لوح و ناآگاه را شناسایی و با دادن وعده های واهی برای اشتغال آنان در مشاغل دولتی آن ها را به دفتر خود در شهرستان کرج می کشانند و سپس با انجام سخنرانی های طولانی نظر آن ها برای عضویت در شرکت هرمی «کیونت» جلب می کنند.

وی افزود: پس از شناسایی کامل محل فعالیت این افراد و هماهنگی با مراجع قضایی مأموران با تحت کنترل قرار دادن منطقه مورد نظر به صورت نا محسوس، زمانی که متوجه شدند اعضای اصلی این شرکت در دفتر حضور دارند با انجام یک عملیات غافلگیرانه 13 نفر از اعضای اصلی این باند را دستگیر کردند.

سردار اکبرشاهی اظهارداشت: متهمان دستگیر شده اعتراف کردند که افراد ساده لوح را از شهرستان های مختلف با دادن وعده اشتغال در مشاغل دولتی به کرج کشانده و سپس با انجام عملیات روانی و سخنرانی های طولانی با دریافت 5 تا 7 میلیون تومان آنها را به عضویت شرکت هرمی در می آوردند و سپس آنها را مجبور می کردند تا برای این که به پول خود و سود آن برسند دو نفر دیگر را به عضویت شرکت در آورند.

گفتنی است؛ هر یک از افراد دستگیر شده با قرار کفالت به مبلغ 20 میلیون تومان روانه زندان شدند.

کشف بیش از 32 کیلوگرم مواد روان گردان از نوع شیشه

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به کشف بیش از 32 کیلوگرم مواد روان گردان از نوع شیشه، گفت : مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز در پی کسب خبر مبنی بر این که یک باند پنج نفره در امر نگهداری، تهیه و توزیع شیشه فعالیت دارند رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند تا اینکه ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات نامحسوس، محل مورد نظر در مهرشهر کرج مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضایی طی یک عملیات غافلگیرانه محل زندگی این افراد مورد بازرسی قرار گرفت و ضمن دستگیری پنج نفر در این خصوص مقدار 13 کیلو و 700 گرم شیشه و 18 کیلو و 800 کیلوگرم مواد مشکوک به شیشه کشف و ضبط شد.

سردار اکبرشاهی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک به یک تن انواع مواد مخدر در استان البرز کشف و ضبط و در این خصوص تعداد 6 باند مهم منهدم، 96 قاچاقچی دستگیر و هشت دستگاه خودرو سبک و سنگین توقیف شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها