میمون انگشت دست کودک 2 ساله‌ای را در باغ‌وحش شهربازی سیرجان قطع کرد. به گزارش فارس، امیر‌مهدی تقی‌زاده، 2 ساله همراه پدر و مادرش در شهربازی سیرجان مشغول بازی بود که میمون نگهداری شده در قفس به وی حمله کرد و انگشت این کودک را جوید. امیرمهدی بلافاصله به بیمارستان سیرجان منتقل و با توجه به نبود شرایط پیوند، انگشت وی قطع شد.
کد خبر: ۴۸۰۲۹۶

داوود تقی‌زاده، پدر این کودک که اهل اصفهان است، گفت: شهربازی محل نگهداری حیوانات نیست و چون حفاظ مناسبی هم برای جلوگیری از ورود کودکان به قفس این حیوان ایجاد نشده، ‌با این حادثه روبه‌رو شدیم.

وی افزود: با انتقال پسرم به بیمارستان، فقط اقدامات اولیه اورژانس را انجام دادند و پس از 3 ساعت‌ به دلیل نبود امکانات و شرایط پیوند، انگشت دست فرزندم قطع شد و من از مسوولان این شهرستان شکایت دارم.

بابک سعیدی، مسوول شهربازی سیرجان در پیگیری این خبر گفت: والدین کودک 2 ساله باید از فرزند خود محافظت می‌کردند، چون با بی‌احتیاطی و بی‌توجهی والدین به کودک خود در محل نگهداری حیوانات، این کودک انگشت ‌خود را به داخل قفس برده و میمون انگشت وی را ‌جویده است. اقدامات برای انتقال به بیمارستان هم انجام شد، اما ‌نتیجه‌ای نداد.

وی افزود: حیواناتی همچون عقاب، خرس، میمون و مار براساس مجوز و در شرایط ایمنی نگهداری می‌شوند و این حیوانات از نظر سلامت نیز شناسنامه بهداشتی و کنترل بهداشت دارند که هیچ ممانعتی از نظر قانونی نداشته‌ایم. سعیدی خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌های شهربازی برای کودکان در صورت بی‌توجهی والدین می‌تواند خطرساز باشد و هم برای خودشان و هم برای مجموعه شهربازی گرفتاری ایجاد کند. این کودک هم بدون توجه والدین وارد حریم و حفاظ دوم شده؛ در صورتی که داوود تقی‌زاده، پدر کودک 2ساله مدعی است حفاظ دوم را بعد از حادثه درست کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها