آخرین گزارش بانک مرکزی از قیمت خرده فروشی کالاهای اساسی در تهران حاکی از کاهش قیمت لبنیات و گوشت قرمز است.
کد خبر: ۴۷۷۹۷۴

به گزارش ایسنا، براساس این گزارش بانک مرکزی، در هفته منتهی به 5 خرداد امسال در مقایسه با هفته پیش از آن از 11 گروه اقلامی، 6 گروه تخم‌مرغ، برنج، حبوب، میوه‌های تازه، گوشت مرغ و قند و شکر افزایش قیمت و 4 گروه لبنیات، سبزی‌های تازه، گوشت قرمز و چای کاهش قیمت و همچنین روغن نباتی قیمت ثابتی داشت.

همچنین مقایسه قیمت اقلام در هفته منتهی به 5 خرداد با هفته مشابه ماه قبل نشان می‌دهد که از 11 گروه اقلامی 7 گروه برنج، حبوب، میوه‌های تازه، گوشت مرغ، قند و شکر و چای افزایش قیمت و 4 گروه تخم‌مرغ، سبزی‌های تازه، گوشت قرمز و لبنیات کاهش قیمت داشته است.

در گروه لبنیات قیمت پنیر پاستوریزه افزایش ولی بهای ماست و شیر پاستوریزه کاهش یافت. قیمت سایر اقلام این گروه ثابت بود. بهای تخم‌مرغ افزایش داشت و شانه‌ای 3650 تا 4500 تومان فروش می‌رفت. در گروه برنج، قیمت تمام اقلام این گروه افزایش یافت. در گروه حبوب، بهای لوبیا چیتی و لوبیا سفید نسبت به هفته قبل افزایش جزئی داشت. قیمت سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود.

در هفته مورد بررسی، در میادین زیرنظر شهرداری تهران پرتقال درجه 2 عرضه نمی‌شد و نارنگی، لیموشیرین و هلو عرضه کمی داشت، اما سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در سطح پایینی قرار داشت، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شد.در این هفته بهای گوشت تازه گاو و گوساله و گوسفند کاهش ولی قیمت گوشت مرغ افزایش یافت. همچنین بهای قند افزایش ولی قیمت شکر و چای خارجی کاهش جزئی داشت.بر این اساس، بیشترین افزایش قیمت کالاها در هفته منتهی به پنجم خرداد نسبت به هفته قبل از آن مربوط به پرتقال درجه 2 با 22 درصد رشد و بیشترین کاهش مربوط به گوجه‌فرنگی با 39 درصد بوده است.بر این اساس در مقایسه قیمت اقلام طی هفته 5 خرداد نسبت به هفته مشابه ماه قبل بیشترین کاهش مربوط به طالبی با 51 درصد کاهش بوده است.

همچنین در بخش مقایسه قیمت اقلام طی هفته منتهی به 5 خرداد با هفته مشابه سال قبل بیشترین افزایش قیمت مربوط به سبزی‌های برگی با 142 درصد رشد و گوجه سبز با 109 درصد رشد قیمت بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها