در بازرسی از دفتر وکیل قلابی، انواع اسناد و مدارک جعلی و برخی از اموال متوفی کشف شد

کلاهبرداری از پزشک مرده

اعضای یک باند که با خرید کارت‌های بانکی دیگر افراد و جعل مدارک، اموال یک پزشک را پس از مرگ تصاحب کرده بودند، دستگیر شده و به چندین فقره کلاهبرداری اعتراف کردند.
کد خبر: ۴۷۷۹۱۴

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده هنگامی در دستور کار ماموران قرار گرفت که چند روز پیش فردی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آستارا با طرح شکایتی عنوان کرد: مرد ناشناسی در تماس تلفنی به من اعلام کرد در طرح هزاران لبخند همراه اول برنده یک سکه طلا شده‌ام و شرکت قصد دارد پول آن را به حسابم واریز کند. به این ترتیب با کشاندن من به پای دستگاه خودپرداز و پس از انتخاب گزینه انگلیسی، مبلغی حدود یک میلیون تومان از حساب من سرقت کرد.

در تحقیقات مقدماتی، هویت صاحب حسابی که پول شاکی پرونده به آن انتقال یافته بود، در تهران شناسایی و پرونده برای رسیدگی به دادسرای ناحیه 31 تهران ارسال شد.

با صدور دستور قضایی کارآگاهان اداره 14 پلیس آگاهی تهران تحقیق در این زمینه را آ غاز کردند.

فروش عابر بانک به قیمت 40 هزار تومان

ماموران ابتدا صاحب حساب را شناسایی کردند که معلوم شد دختربچه‌ای به نام رمینا است و سال گذشته توسط مادرش افتتاح شده است.

با شناسایی مادر رمینا به عنوان افتتاح‌کننده حساب، در تحقیقات معلوم شد کارت عابر بانک رمینا در اختیار پدرش بوده که پدر رمینا نیز در اظهارات اولیه مدعی شد کارت عابر بانک دخترش را گم کرده است تا این که پدر رمینا، در ادامه تحقیقات اعتراف کرد کارت عابر بانک دخترش را به قیمت 40 هزار تومان به فردی به نام ناصر (37 ساله) فروخته است.

کارآگاهان با شناسایی محل تردد ناصر در خیابان شوش، او را دستگیر کردند. وی اعتراف کرد علاوه بر کارت عابر بانک متعلق به رمینا، چند کارت عابر بانک دیگر را نیزخریده و به یکی از مجرمان سابقه دار به نام حسن (33 ساله) فروخته است.

با شناسایی حسن معروف به «فنر»، کارآگاهان اداره چهاردهم در تحقیقات خود متوجه شدند وی از سارقان سابقه‌دار در زمینه سرقت خودرو و لوازم داخل آن است که به اتهام سرقت، تحت تعقیب پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد. با به دست آمدن این اطلاعات متهم دستگیر و در بازرسی از وی 4 کارت عابر بانک متعلق به افراد دیگر از جمله فردی به نام دکتر سعید کشف شد.

مرگ دکتر در سال 90

در ادامه کارآگاهان موفق شدند اعضای خانواده دکتر سعید را شناسایی کنند.

تحقیقات از آنها مشخص کرد دکتر مجرد بوده و سال گذشته در 70 سالگی فوت کرده و پس از فوت وی، اموال مطبش از جمله یک دستگاه خودروی سی‌یلو که در پارکینگ بوده، به سرقت رفته و منزل آن مرحوم را نیز 4 ماه پس از فوت، فردی به نام بهروز ( 48 ساله ) که خود را وکیل دادگستری معرفی کرده متصرف شده است.

با تحقیق از بهروز، وی منکر هرگونه سوء استفاده از کارت‌های بانکی دیگران از جمله کارت متوفی شد و گفت: کارت‌ها رافردی به نام مهدی (26 ساله) که جا و مکان مشخصی ندارد، در اختیار یکی از دوستان وی به نام حسن قرار داده و به محض آن که از طریق حسن از موضوع کارت‌ها اطلاع یافته، از حسن و مهدی خواسته کارت‌ها را به بانک تحویل دهند. بهروز در ادامه اظهارات خود مدعی شد منزل دکتر (متوفی) را به طور قانونی از فردی به نام مصطفی (30 ساله) به مبلغ 900 میلیون تومان خریده است.

با توجه به اظهارات بهروز، حسن در مواجهه حضوری با وی منکر اظهارات قبلی خود علیه بهروز شد و در اعترافات بعدی خود گفت کارت‌ها را از مهدی گرفته است.

با معرفی مهدی به عنوان همدست حسن، کارآگاهان اداره چهاردهم او را دستگیر کردند. در شرایطی که تا این مرحله از تحقیقات هیچ‌گونه دلیل و مدرکی درباره همدستی بهروز با دیگر متهمان پرونده وجود نداشت، اما با دستگیری مهدی و اعترافات وی در زمینه نقش بهروز در تصرف اموال دکتر و همچنین اعترافات دیگر متهمان، ماموران بهروز را نیز دستگیر کردند.

در تحقیقات از مهدی او به نقش بهروز در تصرف غیر قانونی اموال دکتر سعید اعتراف کرد و به کارآگاهان گفت: در مغازه یکی از دوستانم با حسن آشنا شده و پس از مدت کوتاهی، جزئیات زندگی مرحوم دکتر سعید‌ ـ ‌ش از جمله نداشتن وارث و اموال زیادش را برای حسن تعریف کردم. بهروز (که از دوستان حسن است) پس از آگاهی از موضوع مرا با تهدید و تطمیع مجبور به سرقت مدارک متوفی کرد و حتی برای جلوگیری از فاش شدن موضوع، با تهدید من و حسن 450 میلیون تومان سفته گرفت تا در صورت افشای موضوع، علیه ما پرونده‌سازی کند.

متهم در ارتباط با نحوه آشنایی خود با دکتر (متوفی) به کارآگاهان گفت: حدود 3 سال پیش به عنوان پیک موتوری در یک رستوران مشغول به کار بودم و روزانه سفارش غذای دکتر را برای او به مطب می‌بردم. پس از مدتی ارتباط میان ما 2 نفر بیشتر شد و در همین مدت از زندگی خصوصی دکتر و مجرد بودن او، اطلاعات کاملی پیدا کردم.

شناسایی و دستگیری 2 نفر دیگر از اعضای گروه

در ادامه رسیدگی به این پرونده، کارآگاهان اداره چهاردهم اطلاع یافتند مبلغی حدود 70 میلیون تومان توسط اشخاص ناشناس با جعل شناسنامه و افتتاح حساب به نام دکتر سعیداز بانک‌های مختلف برداشت شده است. در بررسی‌های بعدی معلوم شد هویت واقعی تصویر روی شناسنامه و کارت ملی جعلی، متعلق به فردی به نام سیامک (60 ساله) است که با شناسایی مخفیگاه سیامک در منطقه لواسانات، کارآگاهان اداره چهاردهم 2 روز پیش او را دستگیر کردند.

سیامک و مصطفی (30 ساله) 2 متهم دیگر پرونده در ادامه تحقیقات به جعل سند خودروی متوفی (دکتر) و برداشت غیرقانونی از حساب‌های بانکی وی اعتراف کردند و گفتند: این کارها را به درخواست بهروز انجام داده‌اند.

اعتراف وکیل قلابی

با توجه به اعترافات متهمان در ارتباط با نقش بهروز، تحقیق ویژه از این متهم آ غاز و در ادامه اسناد و مدارک متعلق به متوفی، اسناد و مدارک مجعول به نام دیگران و نیز خودروی سی‌یلو مسروقه متعلق به دکتر کشف شد.

متهم پس از مشاهده دلایل و مدارک، به جعل عنوان وکالت و تصرف منزل دکتر سعید با اسناد و مدارک جعلی و همچنین برداشت پول از حساب وی اعتراف کرد.

در بررسی‌های بعدی نیز اسناد جعلی از قبیل پروانه وکالت، دفترچه جعلی ثبت مالیات کانون وکلا به‌نام متهم و برگ‌های قرارداد وکالت کشف شد.

سرهنگ کارآگاه فریدون رهبریان، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به دستگیری2 متهم دیگر در ارتباط با این پرونده گفت: در ادامه رسیدگی به این پرونده و با توجه به اعترافات متهم (مهدی) مبنی بر این‌که با همدستی فرد ی به نام کامران (28 ساله) از منزل مرحوم دکتر سرقت کرده بود، این متهم (کامران) نیز دستگیر و به سرقت اموال منزل شامل دو تخته فرش نفیس و خودرو اعتراف کرد. همچنین با شناسایی آخرین عضو این گروه از متهمان، کارآگاهان اداره چهاردهم موفق به شناسایی و دستگیری جاعل اسناد و مدارک به نام صادق (56 ساله) در چهارراه سیروس شدند که او نیز به جعل اسناد و مدارک شناسایی متعلق به دکتر و همدستی با دیگر متهمان پرونده اعتراف کرد.

سرهنگ رهبریان افزود: تمامی متهمان با قرار صادره از سوی بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 31 تهران برای کشف دیگر جرایم احتمالی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار گرفتند و تحقیقات در این زمینه در اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه دارد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها