10 هتل عجیب و غریب دنیا که باید بشناسیم

هتل‌هایی برای تعجب کردن!

از اقامت در هتل‌های استاندارد و معمولی در خیابان‌های اصلی شهر‌ها خسته شده‌اید؟ حتی حوصله هتل‌های شیک و 5 ستاره را ندارید؟ شاید برای یک بار هم که شده، بد نباشد محل اقامت شما مقصد سفرتان باشد و به نیت اقامت در هتلی عجیب و غریب سفر کنید. در این صورت هیچ مشکلی نیست اگر هوا بارانی، آفتابی، خیلی گرم یا خیلی سرد باشد.
کد خبر: ۴۷۲۶۰۹

شما قرار است لحظات هیجان‌آوری را در محل اقامت خود بگذرانید و بیرون رفتن در درجه بعدی اهمیت قرار دارد. بسیار خب شما می‌توانید برنامه‌ریزی برای سفر به یکی از هتل‌های عجیب و غریب دنیا را داشته باشید؛ هتل‌هایی که با هیچ کدام از استانداردهای هتل‌های معمولی همخوانی نداشته و کلا در قلمرو ستاره و رتبه‌بندی نیستند. قلمرو اقامت در این هتل‌ها تنها هیجان است و تفاوت! هتل‌هایی که برای گردشگران، تعطیلاتی شگفت‌انگیز و فراموش نشدنی خواهد ساخت. در این شماره به معرفی 10 هتل عجیب و غریب دنیا به انتخاب سایت ​ Luggage online می‌پردازیم.

هتل یخی

اولین هتل عجیب و غریب این فهرست حوالی قطب شمال قرار دارد. این هتل برای گردشگرانی طراحی شده است که از گرما کلافه شده‌اند و به دنبال آرامشی خنک می‌گردند. برای این منظور باید چمدان‌هایتان را به مقصد کشور سوئد ببندید و به این هتل یخی بروید. این هتل منحصر به فرد را در هیچ جای دنیا بجز حاشیه قطب شمال نمی‌توان پیدا کرد. این قصر یخی از 6000 فوت (557 مترمربع)‌ یخ و برف ساخته شده و بزرگ‌ترین سازه یخی در دنیا محسوب می‌شود. نگران نباشید شما در این هتل منجمد نمی‌شوید چراکه تمامی امکانات رفاهی برای مسافران در این هتل طراحی شده است. به همه مهمانان این هتل اطمینان می‌دهیم خوابی بسیار راحت و شیرین را در تختخواب‌های برفی این هتل تجربه خواهند کرد؛ البته تختخواب‌های برفی به همراه تشک‌هایی که مجهز به سیستم گرم‌کننده داخلی هستند و با روکشی از پوست گوزن قطبی پوشیده شده‌اند! البته دمای داخلی این هتل، چیزی در حدود 8 درجه زیر صفر است و قطعا خوابیدن در بستری گرم و نرم در فضایی سرد بسیار دلچسب است. بویژه وقتی که صبحانه را در رختخواب بخورید.

هتل درختی

در رویای کودکی بیشتر ما زندگی در یک خانه درختی، آرزویی دست نیافتنی بود. برای سفر به دومین هتل در این فهرست باید چمدان‌ها را به قصد هندوستان بسته و به ایالت جنوبی کرالا سفر کرد. اتاق‌های این هتل عجیب در ارتفاع حدود 30 متری از سطح زمین و روی درختان یک منطقه باران‌خیز با آب و هوای استوایی ساخته شده‌اند. در این هتل تمامی امکانات رفاهی از قبیل حمام‌های شیک، اینترنت و اتاق‌های مجلل تدارک دیده شده است. برای رفت و آمد در بخش‌های مختلف این هتل باید کمی حس ماجراجویی خود را تقویت کرده و از پل‌های چوبی متحرک بین درختان استفاده کنید. نکته جالب در مورد این هتل این است که تمامی مصالح و مواد به کار رفته در ساختمان این هتل از مواد طبیعی و بازگشت‌پذیر به طبیعت بوده و در آن از سوخت‌های غیرآلوده‌کننده محیط زیست مانند انرژی خورشیدی، الکتریسیته و... برای مصارف انرژی‌بر استفاده می‌شود. اقامت در این هتل با چشم‌اندازی بسیار زیبا و قرار گرفتن در مجموعه‌ای از گیاهان، درختان و حیوانات بسیار زیبا برای شما خاطره‌ای فراموش‌نشدنی رقم خواهد زد.

سرزمین عجایب

سومین هتل این فهرست برخلاف دو مورد قبلی که به نوعی طبیعت در آنها دخیل بود، حاصل تکنولوژی و تخیل آدمی است. نام این هتل Propeller Island City Lodge است که در شهر برلین آلمان ساخته‌شده و اتاق‌های آن هر یک به شکلی عجیب و غریب و دارای زاویه‌های غیرمتعارف و در برخی اتاق‌های دارای کف شیبدار است. در این هتل هر کدام از اتاق‌ها به شکلی خاص و دارای تزئینات منحصر به فردی هستند که موجب شده است شما نتوانید دو اتاق یک شکل را در این هتل پیدا کنید. در این هتل، گردشگران امکان انتخاب تختخوابی به شکل تابوت، اتاقی به شکل قلعه‌های قرون وسطی، میوه‌ها، کشتی، هواپیما و... را دارند. اقامت در این هتل، گزینه بسیار خوبی برای گردشگرانی است که به دنبال هیجان و تجربه‌های منحصر به فرد هستند.

خانه‌ای سلطنتی روی کشتی

این هتل در ساحا چیونگ مونگ کشور تایلند قرار گرفته و شامل 34 قایق چوبی است که تبدیل به هتلی بسیار شیک و مجهز شده‌اند که برخلاف بقیه هتل‌ها که مسافران در اتاق‌هایشان در ساحل می‌نشینند و به منظره دریا می‌نگرند، شما در اتاقتان در دریا نشسته و به منظره ساحل نگاه می‌کنید!

این هتل دارای اتاق‌هایی مجلل و ویلاهای 2 طبقه در کنار امکاناتی چون حمام آفتاب، حمام‌های سنتی و لوکس، رستوران‌های عالی و... است.

 

 

خوابیدن در لوله فاضلاب

پنجمین هتل غیرعادی جهان محسوب می‌شود که وسط پارکی در شهر لینتس اتریش ساخته شده است. نکته غیرعادی در مورد این هتل آن است که تمام اتاق‌های آن داخل لوله‌های بزرگ فاضلاب ساخته شده و البته قیمت اقامت در این اتاق‌ها بسیار ارزان‌تر و اقتصادی‌تر از سایر هتل‌های شهر است.

در هر اتاق یک تخت دو نفره، یک میز و چراغ خواب قرار دارد. بسیاری از گردشگرانی که به «اتریش لینتس» سفر می‌کنند، حتی برای یک شب هم که شده دوست دارند تجربه خنده‌دار اقامت در لوله‌های فاضلاب را داشته باشند.

 

خوابیدن در زندان

امیدواریم هیچ وقت سر و کار کسی به زندان نیفتد. کسانی که تجربه ماندن یک شب در زندان را دارند، به هیچ وجه حاضر نیستند آن را دوباره تجربه کنند، ولی شاید بسیاری از آدم‌های کنجکاو و درستکار که در طول زندگیشان تنها از طریق فیلم‌های سینمایی محیط زندان را دیده‌اند، دوست داشته باشند شبی را در زندان سپری کنند! برای این منظور زندان قدیمی کوهستان در استرالیا بهترین اقامتگاه و هتلی خواهد بود که در طول روز شما در آن آزادانه رفت و آمد خواهید کرد ولی شب‌ها واقعا حکم یک زندانی را خواهید داشت و در‌های اتاق یا به عبارتی، سلول‌هایتان از بیرون قفل می‌شود! این محل در حقیقت یک زندان قدیمی در منطقه مونت کامبیر استرالیاست که تبدیل به هتل شده است. در این هتل مسافران باید در سالن غذاخوری زندان و مانند زندانیان غذا بخورند و شب‌ها نیز در سلول‌های واقعی بخوابند.

استراحت در زیردریایی

کسانی که با افسانه‌های یونان‌باستان آشنا هستند، می‌دانند که پوزیدئون نام خدای دریاها در اسطوره‌های یونان باستان است؛ به همین دلیل سازندگان این هتل زیر آبی با الهام از این افسانه یونانی، اقدام به ساخت هتلی در زیر دریا در کشور فیجی کرده‌اند. اتاق‌ها و سوئیت‌های این هتل در زیر دریا ساخته ‌شده و بیش از 70 درصد آن از جنس شیشه‌های مخصوص است که به مهمانان امکان تماشای منظره‌ای منحصر به فرد در زیر اقیانوس را می‌دهد. برای دسترسی به این هتل باید از طریق آسانسورهای مخصوصی به زیر دریا رفت. در اتاق‌ها دکمه‌های مخصوصی وجود دارد که با فشردن آنها به طور خودکار از محفظه کناری پنجره‌ها برای ماهی‌های اقیانوس غذا در آب پخش می‌شود و به این ترتیب، ماهی‌ها و آبزیان بیشتری در معرض دید شما قرار خواهند گرفت.

اقامتگاه کپسولی

این اقامتگاه عجیب ولی بسیار کارآمد طرحی جدید است که در شهر توکیو اجراشده و برای بسیاری از مسافران یا افرادی که قصد استراحت در بین راه در طول سفر را دارند یا قرار است برای چندین ساعت در فرودگاه و سالن‌های ترانزیت منتظر بمانند، بسیار مفید است.

در این کپسول‌ها که از جنس پلاستیک مخصوص ساخته شده است، تمامی امکانات رفاهی در کوچک‌ترین فضا طراحی شده و به مسافران امکان استراحت در فضایی دلچسب و راحت داده می‌شود. هر کپسول دارای تلویزیون، میز لپ‌تاپ، چراغ، سیستم هشداردهنده و تختخواب است.

 

شناور بخوابید

به نظر می‌رسد اقامت در این هتل بیشتر یک ماجراجویی خطرناک باشد تا استراحت! در این هتل عجیب که در دریاچه مالاران سوئد قرار دارد، مسافران در اتاق‌هایی نسبتاً کوچک روی قایق‌های شناور پذیرایی می‌شوند و هنگام غروب، اتاق‌ها روی دریاچه و به امان خدا رها می‌شوند تا هر جا که مسیر آب دلش خواست، شما را ببرد.

البته صبح دوباره اتاق‌ها را با سیستم ردیاب پیدا کرده و به جای نخست منتقل می‌کنند. اقامت در این هتل به شما امکان تجربه گذراندن شبی شناور روی آب و بدون دانستن مقصد را می‌دهد؛ تجربه‌ای که می‌تواند تا حدی دلهره‌آور باشد.

کلبه‌های وینویان

آخرین اقامتگاه عجیب این فهرست در کشور آمریکا قرار گرفته است. طراحی این اقامتگاه منحصر به فرد توسط 15 معمار انجام شده که خود بیانگر غیرعادی بودن آن است. هر یک از اتاق‌های این مجموعه دارای تزئینات و دکوراسیون بسیار مجلل ولی متفاوت با دیگر اتاق‌ها هستند و امکانات خاصی مانند حمام‌های طبی و ماساژ دارند. اتاق‌های مختلف به شکل یک هلیکوپتر واقعی که شما در آن پرواز می‌کنید، کلبه درختی، اتاقی با آبگیر و چشمه واقعی و اتاقی که بر اساس فیلم راز داوینچی ساخته‌ شده و شما در آن با معما‌ها و راز‌های مختلفی روبه‌رو می‌شوید، از دیگر بخش‌های این هتل هستند. البته هزینه اقامت در این به اصطلاح کلبه‌ها بسیار گران بوده و در حدود شبی 1500 تا 2000 دلار خواهد بود.

ترجمه: احسان محمدحسینی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها