هفته سی و دوم لیگ برتر

تراکتورسازی ـ پرسپولیس

لیگ برتر فوتبال ایران به نقطه جوش خود رسیده است تا طی سه هفته باقی مانده، دیدارهای بالا و پایین جدول اوج رقابت‌هایی حساس و غیرقابل پیش‌بینی را به تصویر بکشد.
کد خبر: ۴۶۸۸۱۶

هرچند در حال حاضر سپاهان با سه امتیاز برتری نسبت به دو تیم مدعی استقلال و تراکتورسازی، از شرایط بهتری برای قهرمانی برخوردار است، اما در فوتبال هیچ چیز قطعی نیست و این احتمال هست که با کوچک‌ترین لغزشی معادلات قهرمانی عوض شود.

رقابت‌های هفته سی و دوم لیگ برتر فوتبال در شرایطی از پنجشنبه این هفته با انجام دو دیدار در تبریز و اصفهان آغاز می‌شود که برخلاف تراکتورسازی که در خانه دیداری حساس و سخت با تیم پرسپولیس در پیش دارد، سپاهان و استقلال کار راحتی را مقابل شاهین بوشهر و شهرداری تبریز پیش روی خود می‌بینند.

شاگردان امیر قلعه‌نویی در تراکتورسازی پنجشنبه در شرایطی از پرسپولیس بی‌انگیزه در ورزشگاه یادگار امام پذیرایی می‌کنند که سرخ‌ها چیزی را برای از دست دادن ندارند و همین می‌تواند کار تیم میزبان را برای رسیدن به 3 امتیاز سخت و دشوار کند.

سخت از این حیث که به هر حال سرخ‌ها که بعد از باخت به سایپا با انتقادهای زیادی مواجه شده‌اند، برای دفاع از اعتبار تیمی خود نیز شده تلاش خواهند کرد بازی زیبا و قابل قبولی را برابر سرخپوشان تبریزی نمایش دهند. البته همه اینها دلیلی نخواهد شد که تراکتورسازان برای رسیدن به پیروزی به آب و آتش نزنند.

بی‌تردید آنها که با غلبه بر راه‌آهن به استقبال بازی با پرسپولیس آمده‌اند، با تمام وجود خواهند کوشید از بی‌انگیزگی تیمی در نزد شاگردان دنیزلی استفاده کرده و با نفوذ به عمق دفاع حریف که به پاشنه آشیل سرخ‌های پایتخت در این فصل تبدیل شده، ‌بخت خود را برای زدن گل به پرسپولیس بیازمایند.

پرسپولیسی که در درون دروازه نیز از آرامش برخوردار نیست و هوشیار و معمارزاده نتوانسته‌اند در چارچوب دروازه با واکنش‌های به موقع و خروج‌های درست خویش، خط دفاعی تیمشان را پوشش دهند.

در دیگر بازی روز پنجشنبه سپاهان در خانه پذیرای شاهین بوشهری است که حالا سقوط به دسته یک را بیشتر از هر زمانی حس می‌کند.

شاگردان کرانچار که نشان داده‌اند از استحکام و انسجام تیمی خوبی برخوردارند، در صورت پیروزی بر شاهینی که برای انجام یک بازی انتحاری به فولادشهر خواهد رفت، می‌توانند استقلال و تراکتورسازی را همچنان به دنبال خود کشانده و اجازه ندهند آنان فاصله امتیازی‌شان را با این تیم بکاهند.

اما در سایر بازی‌های هفته سی و دوم که روز جمعه هشتم اردیبهشت‌ماه در شهرهای مختلف برگزار خواهد شد، استقلال در ورزشگاه آزادی از شهرداری تبریز پذیرایی می‌کند که فانوس سقوط را در دست دارد.

هر چند که آبی‌ها نیز به دلیل خستگی حضور در لیگ قهرمانان آسیا و نتیجه نگرفتن لازم در آن، از شرایط آرمانی خود فاصله گرفته‌اند، اما قطعا شاگردان مظلومی اگر می‌خواهند در کورس قهرمانی باقی بمانند، چاره‌ای ندارند جز آن‌که شهرداری را در آزادی زمین‌گیر کنند.

با این حال این تصور که حریف تبریزی نیز تیم دست و پا بسته‌ای خواهد بود، ‌درست نیست بویژه آن‌که شهرداری‌چی‌ها با در اختیار داشتن بازیکنانی چون سعید دقیقی و میثم بائو می‌توانند در حملات برای مهدی رحمتی و استقلال خطرساز شوند.

برنامه بازی‌های این هفته که جملگی راس ساعت 17 برگزار خواهد شد به قرار زیر است:

5 شنبه 7 اردیبهشت:

تراکتورسازی ـ پرسپولیس (یادگار امام ره تبریز) سپاهان ـ شاهین بوشهر (فولادشهر اصفهان)‌

جمعه 8 اردیبهشت‌:

داماش گیلان ـ صبای قم (عضدی رشت) سایپا ـ ملوان (انقلاب کرج) فجر سپاسی ـ ذوب‌آهن اصفهان (حافظیه شیراز) مس ـ مس سرچشمه (شهید باهنر کرمان) راه‌آهن ـ فولاد خوزستان (اکباتان تهران) نفت آبادان ـ نفت تهران (‌تختی آبادان) استقلال ـ شهرداری تبریز (آزادی تهران)‌

 

 

 

 

 

 

 

 

حجت الله اکبرآبادی - گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها