14 سال زودتر در حوزه علمی؛

به اهداف سند چشم انداز رسیدیم

وزیرعلوم ، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در حال حاضر بالاترین رشد تولید علمی در منطقه را دارا هستیم، گفت: این موضوع باید در افق 1404 انجام می‌گرفت اما ما 14 سال زودتر به این برنامه دست یافتیم.
کد خبر: ۴۶۸۵۰۲

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت علوم ، دکتر کامران دانشجو در جمع روسای دانشگاههاو مراکز پژوهشی سراسر کشور با اشاره به یکی از اساسی‌ترین اقدامات دانشگاه‌ها در سال تولید ملی گفت: دانشگاهها و مراکز پژوهشی و فناوری باید در کیفیت‌بخشی به تولیدات ملی نقش خود را درست ایفا کنند و ضمن  حفظ جایگاه اول تولیدات علمی در منطقه از نظر فناوری نیز رتبه اول را کسب کنند.

وی با اشاره به جنبه های فرهنگی سال تولید ملی  گفت: در این راستا دانشگاه‌ها باید در جایگاه  گفتمان سازی وارد عمل شوند و گفتمان  خودباوری و اعتماد به نفس در دانشگاهها تولید و به جامعه ارائه شود.

 وزیر علوم در ادامه سخنان خود با بیان اینکه روسای دانشگاه‌ها و پژوهشگاهها باید در زمینه تقویت و توسعه دکترای پژوهش‌محور فعال‌تر عمل کنند، گفت: افراد شاغل در مراکز رشد فناوری پارک های علم و فناوری درسال 84 ، 3200 نفر بودند که این رقم در حال حاضر به 19 هزار نفر افزایش یافته است.

دانشجو در ادامه با اشاره به یک هزار پروژه‌ دفاعی در 50 دانشگاه کشور ، گفت: تعداد این پروژه‌ها نیز می‌تواند به دو برابر افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه باید پایگاه معتبر نمایه‌ سازی مقالات در کشور راه‌اندازی شود، گفت: هر دانشگاهی باید به دنبال افزایش تعداد مجلات داخلی خود باشد و مجلات داخلی معتبر را از نظر امتیاز ارتقا بالاتر ببرند در واقع باید نهضتی در ارتباط‌ با مجلات داخلی به راه افتد.

وزیر علوم همچنین با اشاره به تغییرات آیین‌نامه ارتقاء اعضای هیات علمی تصریح کرد: هیا تهای ممیزه باید در راستای سیاستهای وزارت علوم حرکت کنند و اعتبار بیشتری به مجلات داخلی و کارهای پژوهشی حوزه کاربرد بدهند .

وزیر علوم از دیگر برنامه‌های اساسی در سال جاری را تربیت نیروی انسانی دارای مهارت کافی عنوان کرد و گفت: در طی دو سال گذشته دانشگاه علمی کاربردی این هدف را دنبال کرده است به نحوی که تئوری را با مسائل علمی توام کرده تا یک فرد دانش آموخته مهارت لازم را برای ورود به حوزه کاربرد داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها