مجرم سابقه‌داری که زمین‌های بلااستفاده را با اسناد جعلی می‌فروخت، بعد از دستگیری به چندین فقره جرم مشابه اقرار کرد.
کد خبر: ۴۶۸۱۸۲

ماموران انتظامی استان تهران مدتی قبل اخبار و اطلاعاتی به دست آوردند که از ترددهای مشکوک و وجود اسناد جعلی در منزلی حکایت داشت. به همین دلیل آنجا را تحت نظارت شبانه‌روزی قرار دادند تا این‌که مشخص شد این منزل متعلق به فرد سابقه‌دار 40 ساله‌ای به‌نام داوود است که سوابق متعددی از قبیل کلاهبرداری، زمین‌خواری و توزیع موادمخدر دارد و بتازگی از زندان آزاد شده است.

ماموران داوود را دستگیر و در بازرسی از محل، 40 جلد سند و مدرک مالکیت جعلی کشف کردند. سپس در بررسی‌ها مشخص شد متهم پس از شناسایی املاک و زمین‌های بلا استفاده، مشخصات زمین‌ها را به اسناد سفید وارد می‌کرد و پس از جعل سند، املاک تصرفی را به افراد مختلف به فروش می‌رساند.

متهم در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا شد.

دزد منازل هنگام سرقت به دام افتاد

سارقی که از منازل شمال غرب تهران سرقت می‌کرد، هنگام دزدی توسط صاحبخانه و اهالی محل دستگیر شد.

یکی از ساکنان خیابان «اشرفی اصفهانی» چند شب قبل متوجه صداهای مشکوکی در طبقه بالای منزلش شد و برای پی بردن به موضوع چراغ‌ها را روشن کرد و به طبقه بالای خانه‌اش رفت. او ناگهان فردی را در حالی‌که یک کیسه در دست داشت و در حال فرار از پنجره ساختمان بود، دید و با فریاد، همسایه‌ها را خبر کرد و به این ترتیب توانست سارق را دستگیر کند.

در همین زمان یکی از همسایه‌ها با پلیس 110 تماس گرفت و موضوع را به ماموران خبر داد. با حضور ماموران فرد دستگیر شده بازداشت و برای تحقیقات به همراه صاحبخانه و تعدادی از اهالی محل به کلانتری منتقل شدند و ماموران پی بردند فرد دستگیر شده یکی از سارقان سابقه‌داری است که از منازل شمال‌غرب تهران اقدام به سرقت می‌کرد و اکنون مدتی است تحت تعقیب پلیس قرار دارد.

متهم در بازجویی‌ها توضیح داد با شناسایی خانه‌های خالی از سکنه اقدام به سرقت از آنها می‌کرد اما این بار در شناسایی خانه اشتباه کرد.

سرقت در فضای مجازی

فردی که با طراحی سایتی اقدام به فروش اینترنتی می‌کرد و دست به سرقت می‌زد، دستگیر شد.

یکی از فروشندگان تجهیزات رایانه‌ای شکایتی را در مرکز پلیس فتای استان یزد مطرح کرد مبنی بر این‌که شخصی ناشناس یک دستگاه لپ تاپ از فروشگاه وی خریداری و مبلغ 8 میلیون ریال وجه آن را در فروشگاه به صورت اینترنتی به حساب واریز کرده اما مشخص شده است این واریز، برداشت غیرمجاز از حساب فرد دیگری است.کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات و بررسی فنی و تخصصی متهم را شناسایی کردند و با دستگیری او فهمیدند وی با طراحی سایتی اقدام به فروش اینترنتی کرده و با قراردادن صفحات مشابه‌سازی شده (فیشینگ) رمزهای عابر بانک خریداران را سرقت می‌کرده و همچنین با استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی به اطلاعات مشترکان یکی از شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات اینترنتی در استان دسترسی پیدا و اقدام به استفاده غیرمجاز از اشتراک آنان کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها