فرمانده کل ارتش در خصوص حضور ۲ ناو هواپیمابر آمریکا در آ‌بهای خلیج فارس، گفت: قبلا به آنها تذکر داد‌ه‌ایم که برخی مناطق برای ما مناطق تهدید در خلیج فارس محسوب می‌شوند که آنها هم به این اخطار توجه کردند.
کد خبر: ۴۶۷۴۳۴

امیر سرلشکر عطاالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با فارس، در خصوص حضور 2 ناو هواپیمابر آمریکا در آبهای خلیج فارس گفت: الان دیگر حضور این ناوها یک ژست تبلیغاتی بیش نیست و ارزش نظامی ندارد.

وی ادامه داد: در یک مقایسه می‌بینیم حضور نیروهای فرامنطقه‌ای در بعضی از کشورهای جنوبی خلیج فارس که پایگاه دارند قطعاً به مراتب تجهیزات و حضورشان بیش از چیزی است که در یک ناو چند صدمتری جمع شود.

فرمانده کل ارتش تاکید کرد: البته ما هم قبلاً به آنها تذکر داد‌ه‌ایم که برخی مناطق برای ما مناطق تهدید در خلیج فارس محسوب می‌شود که آنها نباید در آنجا بایستند و آنها هم به این اخطار توجه و آن را رعایت می‌کنند، اما عبور و مرور این ناوها برای خود آنها جز یک ژست تبلیغاتی، دستاورد دیگری ندارد و برای ما هم یک هدف شیرین است.

صالحی در ادامه به ارتش‌های کشورهای منطقه و اقداماتشان اشاره کرد و افزود: دلیل اینکه 29 فروردین روز ارتش نامگذاری شده این است که حضرت امام(ره) زمزمه ‌هایی که برای انحلال ارتش بود خنثی کردند و فرمان دادند که ارتش آمد و در خیابانها رژه رفت و این ارتش می‌تواند الگویی باشد برای ارتش‌های منطقه که اگر با ملتها و انقلاب خودشان همراهی کنند می‌توانند برای آنها یک مایه افتخار باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها