همزمان با اظهارات حازم الشعلان وزیر دفاع عراق ، مبنی بر آمادگی نیروهای دولت موقت برای حمله به صحن امام علی (ع)، یک منبع نزدیک به استانداری نجف اعلام کرد: اتاق عملیات در این شهر با عضویت وزیر دفاع و استاندار و رئیس پلیس و احتمالا وزیر کشور برای حمله به حرم علوی تشکیل شده است.
کد خبر: ۴۶۵۲۱

الشعلان گفت : نیروهای دولت موقت عراق برای انجام این عملیات آموزش های قبلی دیده اند. وی بدون اشاره به تلاشهای سیاسی و دیپلماتیک برای حل بحران نجف گفت : در حمله به صحن حضرت امیر (ع) تنها نیروهای عراقی شرکت خواهند داشت و نظامیان امریکایی پوشش هوایی را تامین خواهند کرد.

پلیس عراق بار دیگر مانع اطلاع رسانی درباره حوادث نجف شد

پلیس شهر نجف اشرف با یورش به محل استقرار خبرنگاران شبکه های تلویزیونی العالم و العربیه از ادامه فعالیت خبرنگاران این شبکه ها جلوگیری کرد. به گزارش واحد مرکزی خبر ، منابع پلیس هدف از این یورش را دستگیری خبرنگاران این دو شبکه اعلام کرد. این در حالی است که تلاش پلیس برای بازداشت این دو خبرنگار به علت حضور نداشتن آنان در محل ناکام ماند. منابع پلیس از بیان علت این یورش خودداری کردند.امریکا در راستای طرح حذف مقتدی صدر و هوادارانش ، با ناامن کردن اطراف حرم امام علی (ع) مانع دیدار هیات اعزامی کنفرانس ملی عراق با مقتدی صدر شد.به گزارش منابع خبری ، هیات اعزامی کنگره ملی عراق به شهر نجف اشرف بامداد دیروز بدون این که بتواند با مقتدی صدر دیدار کند، نجف را ترک کرد.احمد شیبانی سخنگوی مقتدی صدر گفت اعضای این هیات که برای گفتگو با مقتدی صدر و حل بحران در شهر نجف آمده بودند، به دلیل اوضاع وخیم امنیتی بدون دیدار با صدر از نجف اشرف خارج شدند. وی افزود: به دلیل شدت درگیری و استمرار آن حتی در ساعاتی که اعضای هیات در حرم حضرت امیرالمومنین علی (ع) حضور داشتند، مقتدی صدر نتوانست با اعضای این هیات دیدار کند. سخنگوی صدر همچنین خبر مخالفت صدر با پذیرش هیات اعزامی کنفرانس ملی عراق را تکذیب کرد . شاهدان نیز گفتند، لحظاتی پیش از ورود اعضای هیات میانجیگری کنفرانس ملی عراق به صحن حضرت علی (ع)، دست کم 2هواپیمای نظامی امریکا برفراز نجف پرواز و صدای گوش خراش ایجاد کردند.

ایندیپندنت: آیت الله سیستانی حرف آخر را می زند

روزنامه ایندیپندنت با ارائه گزارشی تحت عنوان «امید عراق برای دستیابی به دمکراسی ، به وضعیت جسمی آیت الله سیستانی وابسته است» نوشت : آیت الله سیستانی برای دستیابی عراق به آزادی و دمکراسی ، جنگ سختی را آغاز کرده بود؛ البته این جنگ بدون هرگونه چشم داشتی از سوی او جهت دستیابی به قدرت انجام می گرفت و این نکته مهم و باارزش ماجرا بود. این روزنامه نوشت آیت الله سیستانی در برقراری معادله سخت میان خود، شیعیان و مسیحیان موفقیت های چشمگیری را به دست آورد و صریحا از شیعیان خواست که از طوایف دینی در برابر هجوم نیروهای امریکایی یا تروریستی در عراق حمایت کنند و این بهترین اقدام جهت اتحاد این محورهای مذهبی متفاوت بود. ایندیپندنت به نقل از کارشناس تفکرات سیاسی شیعیان می نویسد: دیدگاه های آیت الله سیستانی در زمینه دمکراسی ، در نوع خود در خاورمیانه بی نظیر است و باید گفت که تفکرات وی بذرهای حیاتی برای محقق ساختن اصلاحات اسلامی در خاورمیانه تلقی می شود. این روزنامه تصریح کرده است : وقایع ثابت کرده است که قدرت بازدارنده آیت الله سیستانی ، از قدرت بازدارنده نیروهای امریکایی در عراق بیشتر و برتر است.

مخالفت کنفرانس ملی عراق
با اعزام دومین هیات نمایندگی به نجف

کنفرانس ملی عراق با اعزام دومین هیات نمایندگی به شهر نجف برای گفتگو با صدر و خاتمه دادن به درگیری ها میان نظامیان امریکایی و طرفداران صدر مخالفت کرد. پیش از این یک عضو کنفرانس ملی عراق از تصمیم تازه این نهاد برای اعزام یک هیات دیگر به نجف برای مذاکره با مقتدی صدر خبر داده بود. وی که به همراه هیات کنگره ملی عراق به نجف سفر کرده بود در مصاحبه با سی.ان.ان گفت : مقتدی صدر کاملا موافق انجام مذاکره با این هیات بود ، اما صرفا به دلایل امنیتی امکان خروج او از صحن امام علی (ع) وجود نداشت.

ارتش امریکا 6عضو کنفرانس ملی عراق را بازداشت کرد

اشغالگران امریکایی با چراغ سبز دولت موقت عراق ، 6تن از اعضای کنفرانس ملی عراق را دستگیر کردند. به گزارش تلویزیون عراق ، از سرنوشت اعضای دستگیر شده خبری در دست نیست. کمیسیون حقوق بشر کنفرانس ملی عراق اقدام اشغالگران را در بازداشت اعضای کنفرانس اهانتی بزرگ دانست. کنفرانس ملی عراق با بیش از 1200عضو قرار است نمایندگان مجلس موقت این کشور را انتخاب کند.

نظامیان امریکایی همچنان نجف را زیر آتش قرار می دهند

در پی محاصره شهر نجف به دست نظامیان امریکایی بار دیگر درگیری ها و حملات خمپاره ای از بامداد دیروز از سر گرفته شد. به گزارش خبرگزاری فرانسه ، نظامیان امریکایی کاملا نجف را محاصره کرده اند و این شهر بار دیگر پس از سپری کردن شبی آرام صحنه ناآرامی است . نظامیان امریکایی چندین خمپاره به سوی گورستان وادی السلام در نزدیکی حرم مطهر امام علی (ع) شلیک کردند. بر اثر درگیری های روز شنبه و چهارشنبه در شهر نجف 5نفر کشته و 20نفر زخمی شدند. آخرین خبرها همچنین حاکیست جنگنده های ارتش امریکا بار دیگر نجف و اطراف حرم امام علی (ع) را بمباران کردند.

سقوط هواپیمای جاسوسی امریکا در عراق

منابع خبری از سقوط یک فروند هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین ارتش امریکا در نزدیکی شهر بلد خبر دادند.

انفجار در بغداد 6کشته بر جای گذاشت

6نفر از جمله 2کودک در جریان انفجار یک خمپاره در مرکز بغداد کشته و 39نفر دیگر مجروح شدند. به گزارش شبکه خبری بی.بی.سی ، این انفجار در یکی از خیابان های پرتردد بغداد و در نزدیکی یک ایستگاه پلیس به وقوع پیوسته است . گفته می شود ، در این حادثه یک سرباز امریکایی زخمی شده است. بنا به اعلام ارتش امریکا یک تفنگدار امریکایی در استان الانبار واقع در غرب عراق به قتل رسیده است. ارتش امریکا جزییات بیشتری را در مورد این تفنگدار و این عملیات نظامی را فاش نکرد.

آخرین خبر از عراق

مقتدی صدر با درخواست کنفرانس ملی عراق مبنی بر خلع سلاح نیروهایش و خروج از حرم امام علی (ع) موافقت کرد. شبکه الجزیره گزارش داد مقتدی صدر در پیامی به کنفرانس ملی عراق موافقت خود را با همه شرط های هیات مذاکره کننده و این کنفرانس اعلام کرد. این خبر را همسر وزیر حقوق بشر عراق اعلام کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها