راهنمای گشت و‌ گذار نوروزی در استان همدان

یار غار کتیبه‌ها

اگر شما برای نوروزتان قصد کرده‌اید به شهری با ساختاری منظم که نمایانگر بخشی از قدمت تاریخ ایران با مسجد و کلیسا و معبد لائودیسه (نهاوند) و کتیبه و سنگ‌نوشته و گورستان و موزه و بقعه و خانه‌های قدیمی و کاروانسرا و بازار دوران قاجار و حمام و پل و دشت و چشمه و سد و قله و خیلی چیزهای دیگر بروید، مطمئنا همدان، بهترین انتخاب است.
کد خبر: ۴۶۴۰۰۲

اگر قصد دارید فقط دو یا سه روز در این شهر اقامت کنید، با برنامه‌ریزی فشرده بازهم برایتان نادیدنی‌های زیادی باقی خواهد ماند.

اگر هم می‌خواهید مدت زمان طولانی در استان همدان بمانید، مطمئن باشید که حوصله‌تان سر نخواهد رفت.

چطور برویم؟

هواپیما: از شهرهای مختلف با پرواز مستقیم می‌توانید خودتان را به همدان برسانید.

قطار: نزدیکترین ایستگاه قطار در فاصله 211 کیلومتری همدان است.

اتوبوس: از شهرهای مختلف برای این استان اتوبوس وجود دارد بویژه از استان‌های کردستان و کرمانشاه که به فاصله کمتری تعداد اتوبوس‌های بیشتری وجود دارد.

اتومبیل:‌ از شرق از مسیر نوبران ‌‌ـ ‌فامنین و کمیجان ‌‌ـ‌ قهاوند و اراک ‌‌ـ ‌ملایر. از جنوب از مسیر بروجرد‌‌ ـ‌ ملایر. از غرب از مسیر از کنگاور به تویسرکان و اسدآباد و قروه ـ همدان. از شمال از مسیر قیدار‌ ‌ـ ‌کبودرآهنگ می‌توانید خودتان را به همدان برسانید.

کجا برویم؟‌

آنقدر جاذبه‌های دیدنی همدان زیاد هست که شما را چند روزی در این شهر ماندگار کند. ولی اگر دوست داشتید می‌توانید به تویسرکان هم بروید و از آرامگاه میررضی‌الدین آرتیمانی دیدن کنید. یا در شهرستان نهاوند، سری به معبد سلوکی و کتیبه بزرگ و حمام حاج‌آقا تراب بزنید. یا تپه‌های تاریخی ملایر را ببینید.

مجسمه شیرسنگی: از یادمان‌های تاریخ باستان در شهر همدان مجسمه شیرسنگی است که در انتهای خیابان ۱۲ متری سنگ شیر و در وسط میدان مربع شکلی به همین نام قرار گرفته‌ است.

کتیبه‌های گنج‌نامه: یادگاری از دوران داریوش و خشایارشاه هخامنشی است که بردل یکی از صخره‌های کوه الوند در فاصله ۵ کیلومتری غرب همدان و در انتهای دره عباس‌آباد حکاکی شده‌است.

شهر باستانی هگمتانه: تپه هِگْمَتانه تپه‌ای تاریخی با پیشینه‌ای متعلق به دوران مادهاست که در شهر همدان قرار دارد؛ از جمله ویژگی‌های شهر باستانی هگمتانه، معماری و طرح و نقشه منظم این شهر بوده که بین آثار باستانی به‌دست آمده کم‌سابقه‌است. آثار کشف شده حاکی از وجود یک شبکه منظم و پیشرفته آبرسانی در شهر حکومتی مادها و پارت‌هاست.

برج قربان: این برج در محله زندی‌ها و نزدیکی دبیرستان ابن‌سینا قراردارد که از قرار معلوم مدفن شیخ‌الاسلام حسن‌بن عطار حافظ ابوالعلا و جمعی از امرای‌ سلجوقی است. این بنای ساده یک برج 12 ضلعی آجری با گنبدی هرمی شکل دوازده ترک آجری تشکیل شده دارد.

کجا بمانیم؟

هزینه یک شب اقامت در اتاق 2 تخته هتل 4 ستاره این شهر: 125 هزار تومان

هزینه یک شب اقامت در اتاق 2 تخته هتل 3 ستاره این شهر: ‌ 95 هزار تومان

هزینه یک شب اقامت در اتاق 2 تخته هتل 2 ستاره این شهر: 60 هزارتومان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها