اصطلاحات پزشکی

معنای آریتمی قلب چیست؟

به ریتم غیرطبیعی قلب، آریتمی گفته می‌شود. این حالت ممکن است تنها به شکل یک مکث موقت و کوتاه باشد که تعداد ضربان کلی قلب را تحت تاثیر قرار ندهد. در صورتی که آریتمی کوتاه باشد، معمولا فاقد هرگونه علامت است و تنها ممکن است به صورت حذف یک ضربان قلب باشد که شما به ندرت متوجه آن می‌شوید.
کد خبر: ۴۶۲۳۱۲

در حالت‌های جدی‌تر، آریتمی سبب می‌شود ضربان قلب بسیار سریع یا بسیار آهسته شود. به طور کلی دو نوع اصلی آریتمی وجود دارد: برادی کاردی زمانی رخ می‌دهد که ضربان قلب بسیار آهسته است (کمتر از 60 ضربان در دقیقه) و تاکی کاردی هم زمانی ایجاد می‌شود که ضربان قلب بسیار سریع است (بیش از 100 ضربان در دقیقه).

برخی آریتمی‌ها سبب بروز هیچ گونه علامتی نمی‌شوند و برخی دیگر ممکن است سبب بروز علائمی همچون سبکی سر یا سرگیجه شوند. همچنین ممکن است احساس لرزش (ارتعاش) در قفسه سینه یا گردن افراد دچار آریتمی ایجاد شود.

زمانی که آریتمی‌ها شدید باشد یا آنقدر طول بکشد که عملکرد قلب را تحت تاثیر قرار بدهد، ممکن است قلب قادر به پمپ کردن خون کافی به بدن نباشد. این امر منجر به احساس خستگی، سبکی سر یا بی‌حالی می‌شود؛ همچنین ممکن است باعث مرگ شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها