سکوی پرتاب از جنس اپل

جذابیت‌های مَک در ویندوز

استفاده از سیستم‌عامل مک برای کاربران مبتدی دشوار است، به‌همین دلیل این دسته از کاربران حتی پس از تسلط کامل به سیستم‌عامل ویندوز نیز از همان سیستم‌عامل استفاده می‌کنند و سراغ مک نمی‌روند! با این حال سیستم‌عامل مک جذابیت‌های گرافیکی بسیاری دارد که هرکدام از آنها به تنهایی نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب می‌کند.
کد خبر: ۴۶۰۰۵۰

 یکی از این جذابیت‌ها که در نسخه‌های جدید این سیستم‌عامل یعنی سری OS X Lion به چشم می‌خورد، قابلیت قراردادن برنامه‌ها در پوشه‌هایی روی صفحه اولیه سیستم‌عامل است. به این ترتیب، نه تنها یک جذابیت گرافیک جدید به این سیستم‌عامل اضافه شده بلکه مشکل همیشگی کاربران مک برای دسترسی سریع‌تر به نرم‌افزارهای مختلف که فهرست آنها در داک جای نمی‌گرفت نیز حل شده است، اما همان‌طور که گفتیم این قابلیت مورد توجه بسیاری از کاربران است! از آنجا که ویندوزی‌ها تا حدودی از این‌گونه امکانات بی‌بهره مانده‌اند و شاید در بسیاری از موارد نیز تا آخر عمر استفاده از مک را تجربه نکنند، این هفته قصد داریم این قابلیت جذاب را با نرم‌افزار پیشنهادی کلیک به ویندوزهای شما اضافه کنیم!

زیبا و مرتب

نرم‌افزار WinLaunch، ابزاری قدرتمند با روش کاری بسیار ساده است که شما را قادر می‌کند در سیستم‌عامل ویندوز، زیبایی Launchpad سیستم‌عامل مک را تجربه کنید.

به کمک این نرم‌افزار می‌توانید برنامه‌ها، میانبرها، فایل‌ها و حتی پوشه‌های موردنظرتان را خیلی زیبا و مرتب روی دسکتاپ و در گروه‌بندی‌های مختلف کنار یکدیگر قرار دهید و در مواقع نیاز براحتی به آنها دسترسی یابید.

از مزایای مهم این برنامه علاوه بر جذابیت‌های گرافیکی و افکت‌هایی که به سیستم‌عامل شما می‌بخشد، صرفه‌جویی در فضای خالی دسکتاپ و دسته‌بندی برنامه‌های مرتبط با یکدیگر در پوشه‌های جداگانه است.

دگرگونی را آغاز کنید

از آنجا که ابتدای مقاله به کاربران مبتدی اشاره کردیم، ادامه مطلب را نیز به این کاربران اختصاص داده و توضیح مختصری درباره چگونگی استفاده از برنامه فوق را شرح می‌دهیم:

برای استفاده از این نرم‌افزار، پیش از هرچیز ‌باید نسخه‌ای از آن را از سایت زیر دانلود کنید:

http://winlaunch.bplaced.net

پس از دانلود نرم‌افزار پوشه مربوط به نسخه سیستم‌عامل رایانه خود را (32 یا 64 بیت) در محلی روی هارد‌دیسک کپی و فایل اجرایی برنامه را از آنجا اجرا کنید.

پس از اجرای برنامه، با توجه به این‌که نرم‌افزار به‌طور خودکار برنامه‌های شما را جستجو نکرده و آنها را به فهرست خود اضافه نمی‌کند، ‌باید برنامه‌های موردعلاقه‌تان را پس از فشار دادن کلید F با عملیات کشیدن و رها کردن توسط ماوس به محیط داخلی نرم‌افزار منتقل کنید.

اعمال سلایق شخصی در تنظیمات نرم‌افزار نیز با مراجعه به بخش Settings از گوشه پایین- سمت چپ نرم‌افزار امکان‌پذیر است و برای حذف هریک از فایل‌ها، نرم‌افزارها و دیگر موضوعات اضافه شده به برنامه نیز می‌توانید نشانگر ماوس را روی فایل مورد نظر قرار دهید و آن‌ را انتخاب کنید (کلیک ماوس را تا زمانی که آیکون‌ها در جای خود معلق شده و شروع به‌تکان خوردن کنند، پایین نگه‌دارید). در نهایت با کلیک روی دکمه Close کنار هر فایل می‌توانید نسبت به حذف آن از فهرست نرم‌افزار اقدام کنید. توجه داشته باشید با کلیک در بخشی خالی از صفحه، نرم‌افزار پنهان می‌شود و با فشاردادن کلیدهای Shift + Tab مجددا می‌توانید محیط نرم‌افزار را مشاهده کنید.

حرکت میان صفحات، پشتیبانی از صفحه‌نمایش‌های لمسی و بهره‌مندی از قابلیت HotCorners از دیگر امکاناتی است که این نرم‌افزار در اختیار شما قرار می‌دهد.

توجه: نرم‌افزار WinLaunch در سیستم‌عامل‌های ویندوز ویستا، 7 و 8 قابل استفاده است و برای اجرای آن ‌باید Microsoft .NET Framework 4 را روی ویندوز رایانه خود نصب کرده باشید.

http://tiny.cc/netframework4

امیر عصاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها