مدیر روابط عمومی و بازار گروه مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران (مپنا) ضمن رد اخبار منتشر شده مبنی بر آزادی مهندسان ربوده شده در سوریه، گفت: ظاهرا منابع مختلف هفته گذشته اطلاعات نادرست اعلام کردند و مهندسان ایرانی در سوریه هنوز آزاد نشده‌اند.
کد خبر: ۴۵۷۹۱۹

بهنام حقیقی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این خبر ابتدا از منبعی در آنکارا اعلام شد و زمانی که از منابع خود استعلام کردیم آنها نیز خبر آزادی این 7 نفر را تایید کردند، اما بعد از آن اعلام شد در آخرین مراحلی که قرار بوده مبادله انجام شود، متاسفانه این اتفاق نیفتاده و منجر به آزادی نهایی همکارانمان نشده است.

21بهمن، خبری مبنی بر آزادی 7 مهندس برق ایرانی ربوده شده عضو مپنا در سوریه به نقل از یک منبع آگاه وزارت نیرو در خبرگزاری‌ها منتشر شد.

در این گزارش آمده بود: 7 مهندس و کارشناس ایرانی شاغل در نیروگاه برق در دست ساخت جندر سوریه که چندی پیش ربوده شده بودند، آزاد شدند.

مهندسان یاد شده که در طرح توسعه نیروگاه برق جندر سوریه مشغول به کار بودند توسط مخالفان دولت این کشور ربوده شده‌اند.

اذعان غرب به موفقیت ایران در پاکسازی استاکس نت

خبرگزاری ایسنا به نقل از رویترز نوشت: مقامات اروپایی و آمریکایی و کارشناسان خصوصی گفتند مهندسان ایرانی در خنثی کردن و پاک‌سازی ویروس‌های کامپیوتری شناخته شده به نام استاکس‌نت از ماشین‌آلات هسته‌ای این کشور موفق عمل کرده‌اند.

مقامات آمریکایی و اروپایی که بر فاش نشدن نامشان اصرار داشتند، افزودند: کارشناسان دولت‌های آنها توافق دارند که ایرانی‌ها در از کار انداختن استاکس‌نت و خارج کردن آن از دستگاه‌هایشان موفق شده‌اند.

این مقامات از ارائه هرگونه جزییات درخصوص این‌که چطور دولت‌هایشان تایید کرده‌اند ایران در نهایت این ویروس‌ها را شکست داده‌ است، ارائه نکرده‌اند.

بنابر این گزارش، مشخص نیست غرب از چه زمانی موفقیت ایران را باور کرده، اما مخفیکاری درباره این موضوع آن قدر شدید بوده که این خبر اکنون منتشر شده است.

درخواست اعمال ماده 18 برای ‌جوانفکر

وکیل‌مدافع علی‌اکبر جوانفکر از اقدام مشاور رئیس‌جمهور برای اعمال ماده 18 قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب برای اعتراض به رای محکومیت حبس 6 ماهه‌اش خبر داد.

قهرمان شجاعی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به قطعی شدن محکومیت 6 ماه حبس علی‌اکبر جوانفکر در دادگاه تجدیدنظر افزود: ما از مجاری قانونی برای اعتراض به حکم اعراض نخواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا برای اعتراض به حکم در مرحله بالاتر اقدام کرده‌اید یا خیر؟» گفت: موکلم اعمال ماده 18 قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب را برای اعتراض به رای درخواست کرده است.

براساس این گزارش، در بخشی از متن ماده 18 قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب آمده است: آرای قطعی دادگاه‌های عمومی و انقلاب، نظامی و دیوان عالی کشور جز از طریق اعاده دادرسی و اعتراض ثالث به نحوی که در قوانین مربوط مقرر گردیده قابل رسیدگی مجدد نیست، مگر در مواردی که رأی به تشخیص رئیس قوه قضاییه خلاف بین شرع باشد که در این صورت این تشخیص به عنوان یکی از جهات اعاده دادرسی محسوب و پرونده حسب مورد به مرجع صالح برای رسیدگی ارجاع می‌شود.

مذاکره بان کی‌مون با لاوروف درباره ایران

خبرگزاری آلمان از نیویورک به نقل از یک دیپلماتیک صهیونیست گزارش داد، قرار است بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در وین برای مذاکره درباره اوضاع سوریه و برنامه‌هسته‌ای ایران با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه دیدار کند.

به گزارش ایسنا، بان کی مون دیروز برای دیدارهایی با مقامات دولت اتریش و سازمان‌های خلع سلاح‌ هسته‌ای سازمان ملل به وین سفر کرد.

سیلوان شالوم، معاون نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز که در مقر سازمان ملل در نیویورک با بان کی مون دیدار کرد، پس از این دیدار به خبرنگاران گفت با دبیرکل سازمان ملل درباره ایران مذاکره کرده است.

مقتدی صدر:‌ با تحریم ایران مخالفیم

مقتدی‌صدر ضمن اعلام مخالفت با هرگونه تحریم بین‌المللی علیه ایران گفت: اعمال این تحریم‌ها نباید به‌گونه‌ای باشد که به ضرر منافع عراق و ملتش باشد.

به گزارش فارس و به نقل از سایت البوابه، رهبر جریان شیعی صدر در پاسخ به سوال یکی از طرفدارانش درخصوص درخواست دولت عراق از مستثنا کردن این کشور از مساله تحریم‌های اقتصادی علیه ایران بویژه بانک مرکزی آن بیان کرد: ما با هرگونه تحریم علیه هر ملتی از جمله ملت مسلمان ایران مخالفیم.چندی پیش علی الدباغ، سخنگوی دولت عراق گفت، تحریم‌های آمریکا علیه ایران برای این کشور مشکل‌ساز است، زیرا عراق روابط اقتصادی نزدیکی با ایران دارد و به همین دلیل بغداد در تلاش است برای مستثنا شدن از این تحریم‌ها تلاش کند.

داماد رئیس جمهور ، معاون محسن رضایی

مهدی خورشیدی، داماد محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور به عنوان معاونت امور قوا در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شد.این خبر را پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد.

این پایگاه اطلاع‌رسانی ، خورشیدی را از نیروهای ارزشی معرفی کرده و درخصوص تحصیلات وی نیز آورده که خورشیدی تحصیلات خود را در دانشگاه شهید بهشتی به پایان برده و دکترای خود را از آنجا اخذ کرده است.

پیش از این رضا طلائی‌نیک، معاونت امور قوای دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام را عهده دار بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها