هواداران به ورزشگاه آزادی بروند

استقلال؛ یک گام تا لیگ قهرمانان

جدال فوتبالی ایران و عربستان همواره از حساسیت‌های خاص خود برخوردار بوده است، چه در عرصه ملی و چه باشگاهی.
کد خبر: ۴۵۷۸۱۰

دیدار عصر امروز استقلال با الاتفاق عربستان در ورزشگاه آزادی نیز حساس و دیدنی است.

استقلال که در مسیر آسیایی شدن، ذوب‌آهن اصفهان را در گام نخست از پیش رو برداشت تا حریف تیم عربستانی شود، امروزاز ساعت 17:20 باید بدون اشتباه مقابل حریفی صف‌آرایی کند که برانکو ایوانکوویچ سرمربی خود را به دلیل پرداخت نکردن بدهی مالیاتی‌اش، به همراه ندارد و این مساله می‌تواند به نفع تیم آبی‌پوش باشد.

استقلال که به گفته پرویز مظلومی سرمربی خود از شرایط تیمی خوبی برخوردار بوده و به نوعی به بلوغ تاکتیکی رسیده است، امروز و در غیاب چند مهره سرشناس خود، می‌تواند از این امتیاز برخوردار باشد که مجتبی جباری هافبک طراح و بازیساز خود را در میانه زمین در اختیار بگیرد.

به طور طبیعی بازگشت جباری و همین طور رسیدن مهدی رحمتی به این بازی، بهترین خبر برای آبی‌ها و هواداران پرشور این تیم خواهد بود که امروز بایستی با حضور با شکوه خود در ورزشگاه، بعنوان یار دوازدهم مددرسان آبی‌ها در راه پیروزی بر تیم الاتفاق عربستان باشند.

گرچه بازنده این دیدار به رقابت‌های «ای‌اف‌سی کاپ» می‌رود اما قدر مسلم مصاف با تیم‌های درجه چندم آسیا در شان استقلال ایران نیست و مظلومی و شاگردانش بخوبی به این نکته واقفند.

مظلومی: هواداران اسلحه پنهان ما هستند

پرویز مظلومی بازی تیمش برابر الاتفاق عربستان در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا را بسیار حساس خواند و گفت: شرایط ما بسیار خوب است و تمرین‌های خوبی را هم پشت سر گذاشتیم. از سازمان لیگ هم تشکر می‌کنم که بازی قبلی ما در لیگ برتر را لغو کرد تا بازیکنان بتوانند بخوبی بازیابی روحی و جسمی کنند و تمرین‌های مناسبی را پشت سر بگذارند. خوشبختانه روحیه بازیکنان ما برای این بازی خوب است و به بلوغ تاکتیکی خوبی رسیده‌ایم.

سرمربی استقلال افزود: ان‌شاءالله با تلاش بازیکنان و حمایت هواداران که یار دوازدهم و اسلحه پنهان ما هستند به مصاف الاتفاق می‌رویم و به پیروزی در این دیدار سخت امیدواریم. وی شرایط فریدون زندی را برای حضور در ترکیب آبی‌ها نامشخص دانست و گفت: در شرایطی که تیموریان و میداوودی را در اختیار نداریم، تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا مجتبی جباری را به بازی امروز برسانیم.

مظلومی درباره تیم الاتفاق عربستان که بدون برانکو سرمربی خود به ایران آمده است، نیز گفت: الاتفاق تیم خوبی است و در کارهای گروهی هماهنگ هستند و نتایج خوبی را هم به دست آورده‌اند. ما فیلم‌ بازی‌های این تیم را بررسی کرده‌ایم و سی‌دی چند بازی این تیم را در اختیار بازیکنان گذاشتیم تا شناخت لازم را از حریف پیدا کنند. شناخت ما از الاتفاق خوب است و می‌دانیم که به چه سبکی بازی می‌کنند. یاران کلیدی آنها را هم شناسایی کرده‌ایم و معتقدم مهم‌تر از حریف، تیم استقلال است. اگر بازیکنان ما توانایی‌شان را صرف کنند و احساسی بازی نکنند، ان‌شاءالله پیروز می‌شویم.

مظلومی با تشکر از پروین و رویانیان که از تماشاگران پرسپولیسی خواسته‌اند امروز با حضور در ورزشگاه از استقلال حمایت کنند تصریح کرد: یکی از رقیبان ما در راه حضور در جام جهانی، عربستان سعودی است و پیروزی ما در این بازی از لحاظ روحی و روانی به تیم ملی هم کمک می‌کند.

الاتفاق، متاثر از اندیشه‌های برانکو

حریف عربستانی استقلال که با 42 امتیاز در رده چهارم لیگ این کشور قرار دارد و هفته گذشته در فینال جام حذفی 2 بر یک مغلوب الهلال شد، تنها یک بار در سال 2009 حضور در لیگ قهرمانان را تجربه کرده است. درآن سال سپاهان در اصفهان 3 بر یک از سد این حریف گذشت و در عربستان 2بر یک مغلوب الاتفاق شد.

این تیم که امروز برانکو را به همراه خود ندارد، سمیر هلال را بعنوان مربی روی نیمکت خود جانشین مرد کروات می‌بیند. هر چند که برانکو چند روز پیش شرایط الاتفاق را برای بازی با استقلال مطلوب ذکر کرده و یادآور شده بود که از استقلال شناخت خوبی دارد، اما دستیار اول او دیروز بازی با استقلال را سخت خواند و گفت: مسلما بازی ساده‌ای برابر استقلال نخواهیم داشت. ما استقلال را بخوبی می‌شناسیم و این تیم را آنالیز کرده‌ایم و بازیکنان آنها را می‌شناسیم و می‌دانیم که کدام یک از آنها در تیم ملی حضور دارند و کدام یک در تیم‌های خارجی بازی کرده‌اند.

وی افزود: آمادگی کامل برای رویارویی با استقلال را داریم و تصمیمات لازم برای نوع بازی برابر این تیم را گرفته‌ایم. ضمن این که بازی‌های دیگری در عربستان برگزار کردیم که باعث آمادگی تیم ما برای این دیدار شده است.

هرچند گفته می‌شود حضور چهار بازیکن الاتفاق در این دیدار به نام‌های تیگالی، لازرونی، عکاش و مبارک وجدی به دلیل مصدومیت در هاله‌ای از ابهام قرار دارد اما قدر مسلم برگ برنده استقلالی‌ها در این دیدار نه غیبت بازیکنان کلیدی حریف که حمایت پرشور هوادارانش خواهد بود.

تیم برنده این بازی در گروه اول لیگ قهرمانان آسیا و در کنار تیم‌های نسف قارسی ازبکستان، الجزیره امارات و الریان قطر قرار می‌گیرد و تیم بازنده راهی رقابت‌های کم ارزش ای‌اف‌سی کاپ می‌شود.

جایی که تیم‌های درجه سوم و چهارمی همچون الکویت، العهد لبنان و وی بی اسپورت مالدیو در گروه سوم این رقابت‌ها در انتظار بازنده این دیدار هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها