سه سال پیش هواپیمایی در آمریکا دچار نقص فنی شد و در حالی که امیدی به زنده ماندن هیچ یک از مسافرانش نبود، خلبان با مهارت هواپیما را در رودخانه هادسون نیویورک فرود آورد و در نهایت همه 155مسافر این پرواز زنده ماندند.
کد خبر: ۴۵۵۲۹۹

این حادثه بر زندگی خلبان، خدمه و مسافران این پرواز و حتی مردمی که در سراسر جهان اخبارش را پیگیری می‌کردند، تاثیر زیادی گذاشت.

یکی از مسافران این پرواز که مدیر فروش موسسه‌ای بود، بعد از این حادثه کارش را رها کرد و برای انجام کارهای داوطلبانه به گروه داوطلبان یونیسف پیوست.

او در مصاحبه‌ای گفته بود: احساس کردم فرصت باقیمانده از زندگی‌ام را باید صرف امور بهتری کنم.

شاید این مقدمه برای نوشتن از 20 ساله شدن محک (موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان) کمی بی‌ربط به نظر برسد، اما موسس محک نیز وقتی که با سرطان فرزندش و مشکلات آن روبه‌رو شد، قدم در راهی گذاشت که مسلما فرصتی بهتر برای زندگی محسوب می‌شود.

محک در طول 20 سال گذشته با شعار ما را یاری دهید و از ما یاری بخواهید در حالی حدود 17 هزار کودک سرطانی را مورد حمایت قرار داده که پایه و اساس همه این حمایت‌ها کمک های مردمی و فعالیت‌های داوطلبانه است.

تمام کسانی که در این مدت به هر شکلی از دادن یک قلک گرفته تا پرداخت چند میلیونی به محک کمک کرده‌اند، در واقع قدم در راهی گذاشته‌اند که زندگی‌شان رنگ بهتری بگیرد.

این وسط اما 20 سالگی محک را باید صمیمانه تبریک گفت، چرا که اعتماد مردم را شاید بتوان بر حسب اتفاق بسادگی به دست آورد، اما حفظ این اعتماد به اندازه دو دهه تنها به یک عامل و آن هم صداقت کامل، بستگی دارد، صداقتی که در همه این سال‌ها از سوی این نهاد خیریه بدون ریاکاری عرضه شده است.

اگر به دنبال فرصتی بهتر برای زندگی هستید، اگر برای گرفتن این تصمیم به یک حادثه تلخ نیاز ندارید، راه برای انجام امور خیر و داوطلبانه همیشه باز است و برای گام نهادن در این مسیر، کمک به کودکان سرطانی و جان بخشیدن به آنها، طعم زندگی برای صرف امور بهتر را به شما خواهد چشاند.

مستوره برادران نصیری - گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها