آلزایمر، بیماری پیش‌رونده و تحلیل‌برنده است که بر عملکرد سلول‌های مغزی اثر می‌گذارد و توانایی فکر کردن، به یادآوردن و تحلیل را از مغز می‌گیرد. نمی‌شود تضمین کرد که اگر کسی همه روش‌هایی را که ما در این یادداشت توصیه می‌کنیم، رعایت کند صددرصد دچار آلزایمر نمی‌شود، اما به هر حال این روش‌ها خطر آلزایمر را کاهش می‌دهند.
کد خبر: ۴۵۴۷۰۲

مغز آکبند در خطر آلزایمر: سعی کنید هر روز بیشتر از ذهن‌تان استفاده کنید و آن را در حال کار کردن و فعالیت نگه دارید. از عادت‌ها فاصله بگیرید. سعی کنید هر روز کاری تازه انجام دهید، مثلا سعی کنید با دستی که کمتر از آن استفاده می‌کنید اشکالی رسم کنید یا بنویسید یا برخی کارهایتان را با آن انجام دهید. بازی کردن هم در فعال نگه داشتن مغز، نقش مهمی دارد و یادتان باشد که همه انسان‌ها در هر سنی به بازی نیاز دارند. اگر شما بزرگسال هستید می‌توانید بازی‌هایی مانند شطرنج، پازل یا جدول‌های کلمات و سودوکو را انتخاب کنید.

راه بسیار موثر دیگر برای فعال نگه داشتن مغز، یادگیری نواختن یک ساز است که مغزتان را فعال و قدرتمند نگه می‌دارد.

انزوا بس است: می‌خواهید آلزایمر نگیرید؟ معاشرت کنید! با دوستان و آشنایان معاشرت کنید، در یک کلاس آموزشی عضو شوید، در جلساتی که بتوانید در آنها ابراز عقیده کنید، شرکت داشته باشید و حتی به گروه‌های کمک داوطلبانه بپیوندید. هرچه اجتماعی‌تر باشید، خطر ابتلا به آلزایمر کمتر است.

اندازه نگه دار که اندازه....: اعداد و ارقام جسم شما اهمیت ویژه‌ای در جلوگیری از آلزایمر دارند. وزن‌تان چند کیلوست؟ فشار خون‌تان را اندازه گرفته‌اید؟ همه اجزای خون‌تان متعادل است؟ و.... یکی از راه‌های سنجش سطح سلامت، بررسی منظم همین اعداد است که به شما نشان می‌دهد روی کدام بخش از سلامت‌تان باید حساس‌تر باشید.

از استرس بپرهیزید: فشارهای روحی ـ روانی هم زمینه‌ساز آلزایمر هستند. باید بتوانید راه‌هایی برای تمدد اعصاب پیدا کنید. حتی می‌توانید یوگا را بیاموزید و تکنیک‌های ریلکسیشن را یاد بگیرید.

مراقب ضربه به سر باشید: بیماری فراموشی فقط مخصوص کسانی که به سن پیری رسیده‌اند، نیست و گاهی ضربه به سر هم می‌تواند سبب آلزایمر شود. این ضربه‌ها بخصوص آنهایی هستند که در تصادفات رانندگی و به دلیل نداشتن کلاه ایمنی ایجاد می‌شوند. داشتن کلاه ایمنی فقط هنگام رانندگی لازم نیست و در ورزش‌هایی مانند اسکی یا اسکیت نیز به آن نیاز داریم.

درست غذا بخورید: از میوه‌ها و سبزی‌هایی استفاده کنید که رنگ‌شان تیره‌تر است. رنگ تیره میوه‌ها و سبزی‌ها به این معناست که آنها آنتی‌اکسیدان بیشتری دارند و به این ترتیب در حفظ سلامت شما نقش مهمی را ایفا می‌کنند. نمونه‌هایی از این مواد عبارتند از: انگور سیاه، اسفناج، تمشک، شاتوت، سبزی خوردن و روغن امگا3.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها