معاون اجرایی سازمان سنجش و آموزش کشور گفت: محدودیت معدل برای ثبت‌نام‌کنندگان در دومین آزمون نیمه‌متمرکز دکترای تخصصی سال 91 حذف شد و داوطلبان می‌توانند از 25 دی تا 2 بهمن در آزمون ثبت‌نام کنند. سیدجلال طباطبایی در گفت‌وگو با مهر افزود: آزمون دکترای نیمه‌متمرکز 91 در 25 فروردین برگزار می‌شود و ثبت‌نام و خرید کارت اعتباری صرفا به صورت اینترنتی انجام می‌شود.
کد خبر: ۴۵۱۷۱۹

وی افزود: پیش از این افرادی که دارای معدل کمتر از 14 در مدرک معادل بودند، نمی‌توانستند در آزمون دکترای نیمه متمرکز ثبت‌نام کنند که این محدودیت برای آزمون سال 91 برداشته شد و افراد می‌توانند بدون محدودیت در آزمون ثبت‌نام کنند. معاون اجرایی سازمان سنجش اظهار کرد: همچنین سازمان سنجش در پیشنهادی اعلام کرده است با توجه به تخصصی شدن مواد امتحانی و ایجاد 1550 ماده امتحانی، نمره آزمون کتبی تا 50 درصد در گزینش نهایی تاثیر داشته باشد.

وی افزود: این پیشنهاد به وزارت علوم اعلام شده است و نتیجه تصمیم‌گیری نهایی به اطلاع داوطلبان خواهد رسید. معاون اجرایی سازمان سنجش با اشاره به تغییر مهم آزمون نیمه متمرکز دکترای سال 91 نسبت به آزمون سال 90 گفت: در این دوره، پس از برگزاری آزمون کتبی و اعلام کارنامه داوطلبان، افراد مجاز به انتخاب رشته می‌توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

وی افزود: این در حالی است که در دوره گذشته داوطلبان از ابتدا امکان انتخاب 5 رشته - محل را داشتند.

به گفته طباطبایی، امسال 280 رشته با 1505 مواد آزمونی در آزمون دکترای نیمه‌متمرکز سال 91 وجود دارد. ضریب آزمون زبان 2، ضریب استعداد تحصیلی یک و ضریب دروس مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد 4 خواهد بود. براساس این خبر، دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون دکترای سال 91 امروز در سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

تمدید مهلت ثبت‌نام دانشگاه آزاد تا 28 دی

همچنین عبدالله سجادی، رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از تمدید مهلت ثبت‌نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد تا روز چهارشنبه 28 دی خبر داد.

سجادی به ایسنا گفت: مهلت ثبت‌نام در آزمون سراسری دانشگاه آزاد تا ساعت 24 روز چهارشنبه 28 دی از طریق سایت مرکز آزمون به نشانی www.azmoon.org تمدید شد.

وی افزود: داوطلبان می‌توانند از طریق کارت‌های بانکی عضو شتاب برای خرید کارت اعتباری به سایت مرکز آزمون مراجعه کنند. این مسوول با بیان این‌که داوطلبان می‌توانند نسخه چاپی دفترچه راهنما را تا 28 دی از مراکز پست تهیه کنند، خاطرنشان کرد: حجم مراجعه داوطلبان به حدی زیاد بوده است که برای تسهیل در کار ثبت‌نام داوطلبان این مهلت به سرعت تمدید شد.

سجادی افزود: به منظور سهولت دسترسی داوطلبان به کارت‌های اعتباری ثبت‌نام آزمون سراسری سال 91 دانشگاه آزاد، امکان خرید شناسه ثبت‌نام از طریق خودپردازهای بانک ملی فراهم شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها