تیمی آمریکایی موفق شدند در منطقه "پاپوآ" در گینه نو گونه ای جدید از قورباغه را کشف کنند که گفته می شود کوچکترین قورباغه جهان است.
کد خبر: ۴۵۱۶۹۲

احتمال می رود این قورباغه هفت میلیمتری با نام علمی "پائدوفرین آمائونسیس" کوچکترین دوزیستی باشد که در زمین ساکن است.

دانشمندان بر این باورند ابعاد کوچک بدن این جاندار با نوع زیستگاه های آنها که بر روی برگها یا کف جنگلها است، در ارتباط است. این جانداران به خوبی در میان برگها و کف جنگل استتار می شوند و به گونه ای تکامل یافته اند تا صدایی شبیه به حشرات داشته باشند به این شکل ردیابی این جانداران در جنگل بسیار دشوار خواهد شد.

محققان در راستای ضبط صدای قورباغه های گینه در شب هنگام متوجه صدای عجیبی شدند و تصمیم گرفتند منشا این صدای عجیب را کشف کنند. برای این کار نقطه ای که صدا از آن بر می خاست را محاصره کرده و زیر پوشش برگهای جنگل را جستجو کردند.

از آنجایی که در زمان انجام این جستجو هوا بسیار تاریک بود و این جانداران نیز به شدت کوچک هستند، محققان توده ای از برگهای کف جنگل را جمع آوری کرده و به درون کیسه ای ریختند و در نهایت شگفتی این قورباغه های کوچک را دیدند که درون کیسه از لا به لای برگها به بیرون می جهیدند.

بر اساس گزارش بی بی سی، پیش از کشف این قورباغه، کوچکترین قورباغه جهان لقب قورباغه طلایی برزیلی بود که طولی کمتر از یک سانتیمتر دارد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها