شاید شهرآورد اخیر شهر منچستر، خیلی بیش از نتیجه نهایی‌اش تحت تاثیر یک اتفاق ویژه و غافلگیرکننده قرار گرفت. ماجرا از این قرار بود که پل اسکولز، هافبک بازنشسته و خوش‌نام شیاطین سرخ، نزدیک به 300 روز بعد از اعلام رسمی بازنشستگی خود، به میدان برگشت و تیم سابق خود را در پیروزی حساس 3 بر 2 مقابل همشهری‌های آبی‌پوششان (منچسترسیتی)‌ یاری رساند تا نشان دهد آنقدر به منچستریونایتد علاقه‌مند است که حاضر به انجام هرکاری در مسیر موفقیت این تیم بزرگ و پرهوادار است!
کد خبر: ۴۵۱۴۷۱

اسکولز 37 ساله که تمام عمر فوتبال خود را در منچستریونایتد سپری کرده است، طی 17 سال همراهی این تیم، 24 جام را با آن فتح کرد و سپس بهار گذشته برای همیشه کفش‌ها را آویزان و با دنیای بازی در زمین فوتبال وداع گفت! البته قرار بود او 5 سال زودتر دست به چنین کاری بزند و زمانی که به دلیلی نامعلوم در آستانه نابینایی قرار داشت، ناچار به خداحافظی از مستطیل سبز شود، ولی چنین اتفاقی نیفتاد و اسکولز از ابتلا به نابینایی گریخت. هرچند هنوز هم گزارش‌های پزشکی حکایت از ضعف بارز بینایی او دارند.

به هر حال جدای از اقدام (تاحدی فداکارانه)‌ اسکولز در بازگشت به میدان بعد از اعلام رسمی بازنشستگی، وقتی تیمی بزرگ و حرفه‌ای مثل منچستریونایتد و مربی خبره و پرافتخار آن (سرالکس فرگوسن)‌ دست به چنین حرکتی می‌زنند، آموزه‌های زیادی به دیگر تیم‌ها، مربیان و فوتبالیست‌های دنیا از جمله مربیان و بازیکنان و تیم‌های ایرانی منتقل می‌شود که حضور در دنیای حرفه‌ای، سن و سال شناسنامه‌ای و حتی اعلام رسمی ماندن یا بازنشستگی نمی‌شناسد و هر فوتبالیستی در هر سن و سالی می‌تواند یاریگر تیم و یاران خود باشد، مشروط بر این‌که آمادگی و توان فنی و بدنی خود را حفظ کند و از آن مهم‌تر، بمبی از تعصب و انگیزه و ازخودگذشتگی در جهت منافع گروهی تیمش باشد؛ اتفاقی که در مورد پل اسکولز رخ داد و او در سنین نزدیک به 40 سالگی به سمت کسب جام‌های بعدی و افزودن به افتخارات پرتعدادش یورش برده است!

قطعا چنین بازیکنان پراراده‌ای، هیچ‌گاه از یاد و خاطر هواداران بی‌شمارشان محو نمی‌شوند.

مجید عباسقلی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها