سرقت مدارک مسافران اروپا

شیادان حرفه ای دستگیر شدند

دو شیاد حرفه‌ای که به بهانه دریافت ویزای کشورهای اروپایی مسافران را پس از سرقت مدارکشان در خارج از کشور رها کرده و متواری می‌شدند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۴۵۰۵۵۰

به گزارش «جام‌جم»، رسیدگی به این پرونده هنگامی در دستور کار ماموران پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت که دو نفر در دادسرای ناحیه 12 تهران از دو کلاهبردار شکایت کردند.

شاکیان گفتند دو مرد با دریافت هشت میلیون تومان قرار بود برای آنها ویزای آلمان را تهیه کنند؛ اما پس از انتقال آنها به کشور ترکیه و دریافت گذرنامه و اسناد و مدارکشان، آنها را در فرودگاه این کشور رها کرده و متواری شده‌اند.

با دستور قضایی از سوی بازپرس شعبه دوم، در تحقیق از دو مالباخته معلوم شد آنها هنگام مراجعه به سفارت کشور آلمان در دام دو کلاهبردار گرفتار شده و پس از رها شدن در فرودگاه ترکیه با همکاری سفارت ایران به کشور بازگشته‌اند.

با جمع‌بندی اطلاعات، ماموران با استفاده از دوربین مداربسته فرودگاه یکی از شیادها را شناسایی کردند.

در ادامه پیگیری‌ها، مخفیگاه متهم به نام مجید در خیابان مجیدیه در بزرگراه رسالت شناسایی و وی دستگیر شد.

متهم اعتراف کرد، با همدستی فردی به نام نورالدین دو مسافر اروپا را فریب داده و از آنها کلاهبرداری کرده‌اند. دیگر متهم پرونده نیز که یک کلاهبردار سابقه‌دار است، در خیابان 17 شهریور شناسایی و دستگیر شد.

این متهم نیز با اعتراف به کلاهبرداری عنوان کرد با پرسه زدن در اطراف سفارتخانه‌ها و فریب مسافران، از آنها کلاهبرداری می‌کرده است.

سرهنگ غیاثوند رییس پایگاه هفتم پلیس آگاهی در این باره گفت: تاکنون 10 نفر از مالباختگانی که به این شیوه از آنها کلاهبرداری شده بود، شناسایی و به پلیس آگاهی دعوت شدند.

وی از مردم خواست چنانچه به این شیوه از آنها کلاهبرداری شده است، به پایگاه هفتم پلیس در میدان ارک تهران مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها