ماموران انتظامی شرق تهران، سه متهم را که در پوشش پلیس از شهروندان اخاذی می کردند، دستگیر کردند.
کد خبر: ۴۴۷۸۷۷

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، فرمانده انتظامی ویژه شرق تهران گفت: درپی مراجعه و شکایت تعدادی از شهروندان ورامین مبنی بر اینکه افرادی ملبس به لباس نیروی انتظامی ضمن معرفی خود به عنوان مامور پلیس مبارزه با موادمخدر، اطلاعات یا آگاهی با در دست داشتن تجهیزات پلیسی اقدام به بازرسی منزل و سرقت کلیه طلاجات و پول نقد کرده اند، بلافاصله موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت.

سرهنگ سیروس فتحی افزود: ماموران با انجام کار وسیع اطلاعاتی متوجه شدند، سارقان هر دفعه حوالی ظهر با یک دستگاه خودرو  سرقت ها را انجام داده که دراین رابطه مشخصات ظاهری مجرمان جمع آوری و چهره فرضی آنان ترسیم شد.

وی تصریح کرد: پلیس با بهره گیری از شیوه های پلیسی و تجارب ارزنده خود ، «طرح مهار» را در سطح حوزه استحفاظی به اجرا درآورد که در نهایت یک دستگاه خودرو پژو بدون پلاک با سه سرنشین در میدان بسیج شناسایی که مأموران بلافاصله دستور توقف خودرو را صادر کرده که سرنشینان خودرو بدون توجه به اخطار پلیس از محل متواری شدند.

وی افزود: ماموران در یک عملیات تعقیب و گریز موفق شدند خودرو را متوقف و در بازرسی از آن، دو عدد کپسول هوابرش کوچک، یک عدد میله جهت باز کردن درب خودرو، یک عدد باتوم فنری، یک عدد اسپری اشک آور کشف و سه سارق مامورنما دستگیر شدند.

سرهنگ فتحی با اشاره به انتقال متهمان به پلیس آگاهی شرق استان تهران گفت: تحقیقات ویژه ماموران از متهمان سابقه دار آغاز که سارقان در بازجویی های اولیه منکر هرگونه جرمی شده و سعی در کتمان حقیقت داشتند اما با ارائه شواهد و قرائن و مواجهه حضوری با مالباختگان لب به اعتراف گشوده و به 15 فقره سرقت تحت عنوان مأمور به ارزش تقریبی 750 میلیون ریال اقرار کردند.

فرمانده انتظامی ویژه شرق تهران در پایان با بیان این مطلب که برخی افراد سودجو و فرصت طلب در پوشش مامور به مردم مراجعه و به بهانه های مختلف اقدام به اخاذی و یا سرقت از آنها می کنند به شهروندان توصیه کرد: در صورتی که فرد یا افرادی به هر دلیلی به آنها مراجعه و خود را مامور معرفی و قصد بازرسی از منزل ، محل کسب و یا خودرو آنها را دارند حتما از آنها کارت شناسایی درخواست کنند.

گفتنی است؛ متهمان پس از تحقیقات با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها