رنگ آسمان

شمال کشور بارانی می‌شود

دیروز: روز گذشته نیز همچون چند روز گذشته، خورشید بر پهنه آسمان خودنمایی می‌کرد و در سراسر میهن، جوی پایدار حاکم بود. این شرایط سبب افزایش محسوس غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای بزرگ و پرجمعیت شد که بسیاری از مردم گمان می‌کردند، آنچه را می‌بینند مه غلیظ است! در حالی که آنچه دیده می‌شد مه دود بود. این مه دود دارای مواد خطرناک زیادی است و عجیب‌تر آن‌که در این زمینه اطلاع‌رسانی شفافی از سوی دستگاه‌های ذی​ربط انجام نشد! همچنین روز گذشته دمای هوا نیز افزایش محسوسی یافت.
کد خبر: ۴۴۵۲۰۷

امروز: از اواخر روز گذشته و بامداد امروز، موج ناپایداری به شمال غرب و تا حدی غرب میهن نفوذ کرده و در حال گسترش به نوار ساحلی دریای خزر و ارتفاعات البرز است. در مناطق شمال غربی و غربی بارش‌های باران و در مناطق سردسیر برف شروع شده است و این بارش‌ها تا فردا سراسر نوار شمالی را فرا خواهد گرفت.

از اواخر فردا نیز بارش‌ها به صورت ضعیف‌تر به شمال شرق خواهد رسید. همچنین در برخی مناطق شمالی تهران، استان البرز و قزوین هم احتمال بارش‌های پراکنده وجود دارد. این بارش‌ها از امشب و فردا در زمین‌های زیبای نوار ساحلی خزر شدت می‌گیرد.

همچنین احتمال اختلال در راه‌های کوهستانی رشته کوه البرز و استان اردبیل به دلیل بارش برف و رخداد کولاک وجود دارد. بنابراین به رانندگان توصیه می‌شود از امروز در محورهای یاد شده حتما از زنجیرچرخ و تجهیزات ایمنی استفاده کنند. در سایر مناطق میهن نیز اگرچه بارشی نخواهیم داشت، اما افزایش سرعت وزش باد از امشب به بعد سبب کاسته شدن از آلودگی شهرهای بزرگ خواهد شد. فراموش نشود که از امشب دمای هوا در بیشتر مناطق و بخصوص در نیمه شمالی رو به کاهش خواهد گذاشت و روزهای سردی را در نیمه شمالی پیش رو داریم.

آینده‌نگری: به نظر می‌رسد از فردا بارش‌ها بیشتر به استان‌های ساحلی و تا حدی شمال شرق محدود خواهد شد. بعد از آن تا اواسط هفته روند کاهشی دما ادامه می‌یابد و از بارش‌های سراسری باز هم خبری نیست. البته در این هفته اوضاع آب و هوایی کمی بهتر از هفته قبل خواهد شد و اگرچه از بارش‌های چشمگیر و سراسری خبری نیست، اما سامانه پر فشار و سرد مجال تقویت شدید نخواهد داشت، از این رو احتمال دارد که آلودگی شهرهای بزرگ در این هفته بسیار کمتر از هفته قبل باشد.

همچنین در این هفته تعداد روزهای ابری بیشتر از هفته قبل خواهد بود، تابلوی ابر و بادی آسمان این هفته شاید نویدی باشد برای روزهای بهتر و پربارش‌تر.

تصویر ماهواره‌ای: در تصویر ماهواره‌ای که مربوط به عصر روز گذشته است، هجوم ابرهای متراکمی را به شمال غرب کشور مشاهده می‌کنید. این ابرها هم اینک در نیمی از نوار شمالی گسترده شده است.

همچنین چند خط موازی از ابرهای ارتفاع بلند را در جنوب غرب کشور به سمت مرکز مشاهده می‌کنید. این ابرها هیچ بارشی ندارند و به دلیل وجود بادهای قوی در طبقات جو پدیدار می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها