یاسوج ـ فارس: رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران از مقاوم‌سازی افزون بر 2 هزار و 500 خانه روستایی در گچساران و باشت خبر داد و گفت: عمده خانه‌های روستایی به‌ علت قدمت، ضعف ساخت و ساز و نبود دانش فنی کافی و اجرایی و بهره‌گیری از مصالح در دسترس، کم‌دوام و نامرغوب هستند.
کد خبر: ۴۴۴۸۷۷

غلامرضا امیدوار افزود: اجرای طرح ملی مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی از سال 84 در گچساران آغاز شده و تاکنون نیز تسهیلاتی با سودهای کم‌بهره و بلندمدت از سوی بنیاد مسکن برای صاحبان این خانه‌ها در روستاهای گچساران و باشت در نظر گرفته شده است.

زنجان ـ ایرنا: مسوول روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان گفت: مجموع نذورات اهدایی مردم به حسینیه اعظم زنجان تا عصر عاشورای حسینی به 16میلیارد و 751 میلیارد و 110هزار ریال رسید. مرتضی شهامی، جمع کل احشام ذبح‌شده در مسیر دسته عزاداری حسینیه اعظم، احشام زنده، وجه گوسفند، شتر، شترمرغ، مرغ و خروس اهدایی به این حسینیه را نیز 10 هزار و 440 راس ذکر کرد.

خرم آباد ـ فارس: مدیر‌کل میراث ‌فرهنگی و گردشگری استان لرستان از احداث 5 مجتمع گردشگری بر اساس مصوبات سفر سوم هیات دولت در این استان خبر داد.

محمد رحمدل اظهار کرد: این مجتمع‌ها با مشارکت شهرداری و در شهرستان‌های دورود، ازنا، پلدختر، بروجرد و کوهدشت احداث می‌شود.

ایلام ـ ایرنا: مدیر بازارچه مرزی مهران گفت: صادرات کالا در مرز بین‌المللی مهران به کشور عراق از سرگرفته شده است. صادرات کالا از مرز مهران به عراق در 2 روز گذشته به سبب برگزاری آیین‌های تاسوعا و عاشورای حسینی تعطیل شده بود. طالب جاسمی با بیان این مطلب گفت: اکنون هیچ‌گونه محدودیت خاصی برای صدور کالا به کشور عراق وجود ندارد و تجار می‌توانند بر اساس روال گذشته نسبت به صدور قانونی کالا به کشور عراق اقدام کنند.

زاهدان ـ فارس: معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب سیستان‌و بلوچستان گفت: شستشوی شبکه توزیع و خطوط انتقال آب در زاهدان آغاز شد.

محمدرضا لکزایی با بیان این که همه ساله به منظور افزایش کیفیت آب مصرفی شهروندان تمام خطوط انتقال آب و تجهیزات مورد استفاده در شبکه توزیع متناسب با نیاز از یک الی 3 بار مورد شستشو و گندزدایی قرار می‌گیرد، افزود: امسال نیز با فرا رسیدن فصل پاییز و کاهش مصرف آب توسط شهروندان فرصت مناسبی به منظور استانداردسازی و بهسازی شبکه توزیع در اختیار این شرکت قرار گرفته که این عملیات در حال‌حاضر آغاز و تا پایان آذر ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

شیراز ـ واحد مرکزی خبر: سرما به محصولات کشاورزی و باغی استان فارس 418 میلیارد و 285 میلیون ریال خسارت وارد کرده است. سرما و کاهش دمای 2 ماه اخیر به حدود 100 هزار تن محصولات کشاورزی در 19 هزار و 534 هکتار از اراضی زراعی و باغی استان فارس خسارت وارد کرده است.

انوشیران کاظمی،‌ معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اعلام این خبر گفت: پنبه، گوجه‌فرنگی، ذرت، برنج، گردو، انار، فلفل دلمه و انگور محصولاتی هستند که بیشترین خسارت را دیده‌اند.

اهواز ـ فارس: اجرای طرح کمربند سبز در کلانشهر اهواز 280 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

هدف از اجرای این طرح به مساحت 7 هزار هکتار، کاهش آلودگی تاسیسات صنعتی به وسیله تصفیه کردن گازها و بخارهای سمی، توسعه فضای سبز، تعادل در درجه حرارت شهر، پاکسازی هوا و در نهایت جلوگیری از نفوذ توفان‌های گرد و غبار به شهر است.

زاهدان ـ ایسنا: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: با بهره‌برداری از شبکه فاضلاب 5 شهر استان تا سال آینده، بیش از 75 هزار مترمکعب فاضلاب پس از تصفیه به چرخه صنعت و کشاورزی استان بازگردانده خواهد شد. کرمی‌نژاد افزود: در همین راستا تکمیل شبکه فاضلاب شهرهای زاهدان، زابل، زهک، چابهار و کنارک با جدیت در حال احداث است و در حال حاضر فاز نخست شبکه فاضلاب شهری زاهدان و زابل وارد مدار شده و شبکه فاضلاب شهری چابهار نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

خرم‌آباد ـ ایسنا: مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: بیش از60 درصد از مصوبات سفر سوم استانی دولت در گازرسانی به روستاها اجرا شده است.

گودرزی افزود: گازرسانی به 200 روستا طی سال‌های 90 تا 92، گازرسانی به شهر سپیددشت و اجرای خط انتقال 36 اینچ خرم‌آباد به کوهدشت از مصوبات سفر سوم ریاست جمهوری به استان هستند که از 200 روستای مذکور کار گازرسانی به 2 روستا به بهره‌برداری رسیده و گازرسانی به 104 روستا نیز با پیشرفت40 تا 90 درصد در مرحله اجراست.

کرمان ـ فارس: رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان گفت: 523 نفر در بخش‌های مختلف کشاورزی شهرستان سیرجان مشغول به کار شدند.

احمد مسعودی افزود: این میزان اشتغال بر اساس تعهد جهاد کشاورزی سیرجان و با پرداخت تسهیلات بنگاه‌های زود‌بازده به مبلغ 20 میلیارد ریال بوده است.

گرگان ـ ایسنا: معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: ساخت راه‌آهن گرگان ـ اینچه‌برون دیر آغاز شده، اما تاکنون پیشرفت خوبی داشته است. عبدالرضا دادبود افزود: ساخت راه‌آهن گرگان ـ‌ اینچه‌برون با 140 میلیارد تومان نیاز مالی و سد نرماب با 450 میلیارد تومان نیاز مالی توسط بخش خصوصی در حال انجام است.

سبزوار ـ مهر: معاون فرماندار سبزوار از افزایش 31 برابری بارندگی در این شهرستان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: افزایش بارندگی‌های شهرستان از 5/3 میلی‌متر در سال 89 به 111 میلی‌متر در سال جاری، نویدبخش سال زراعی پربرکتی است. محمد کلاته افزود: افزایش 31 برابری بارندگی در سبزوار نسبت به سال گذشته و نیز پراکنش مناسب آن موجب توسعه کشاورزی در سطح شهرستان خواهد شد،با این حال اصلاح روش‌های آبیاری باید همچنان مورد توجه کشاورزان قرار داشته باشد.

اهواز ـ فارس: فرماندار شوشتر از آغاز فعالیت کارگاه پل گرگر در این شهرستان خبر داد و گفت: پیمانکار جدید در این کارگاه فعالیت خود را آغاز کرده است.

حیدر نجفی افزود: کارگاه مرمت و استحکام بخشی پل گرگر شوشتر در شرایط کنونی فعال است و همه تلاش‌ها برای راه‌اندازی سریع این پل در حال انجام است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها