بهمن دری می‌گوید برای ترویج فرهنگ مطالعه باید نقاط ضعف‌ها شناخته شود

حمایت وزارت ارشاد از چاپ و انتشار کتب دینی و مذهبی

معاون فرهنگی وزیر ارشاد اسلامی از حمایت ویژه وزارت ارشاد از چاپ و انتشار کتاب‌های ارزشمند دینی، مذهبی و دفاع مقدس در کشور خبر داد. بهمن دری دیروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه سراسری کتاب اردبیل در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: برای حمایت از ناشران فعال در این عرصه، چاپ کتاب‌هایی که محتوای غنی دارند در مدت کمتر از 3 روز انجام می‌گیرد.
کد خبر: ۴۴۳۵۷۶

به گفته وی همچنین در این راستا و با هدف تشویق ‌مردم به مطالعه کتاب‌های ارزشمند و جامع به هر ناشر و هر کتابی اجازه حضور در نمایشگاه‌های سراسری کتاب داده نمی‌شود.

معاون وزیر ارشاد اسلامی مراقبت از محتوای کتاب را رسالت اصلی ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه دانست و اضافه کرد: مراقبت از محتوای کتاب ما را به اهداف نظام اسلامی نزدیک کرده و ترفندهای دشمنان را با شکست مواجه می‌کند.

وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب به مقوله کتاب بیشتر از هر چیزی اهمیت می‌دهند، عنوان کرد: ایشان درباره ابزارهای گسترده فرهنگی و هنری بسیار صحبت کرده‌اند ولی بخش اعظمی از گفته‌های معظم‌له در حوزه فرهنگ معطوف به کتاب و مراقبت از آن است.

دری نمایشگاه‌های کتاب را ویترین عظیم فرهنگی در کشور دانست و افزود: در این ویترین‌ها به اندازه یک سال درآمد کتاب فروشی‌ها کتاب به مردم فروخته می‌شود.

وی ابراز کرد: برای ترویج فرهنگ مطالعه باید تا می‌توان نقاط ضعف‌ها را شناخته و قوت‌ها را تقویت کرد و با برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف، مراقبت از کتاب را در جامعه جاری کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها