تیم‌های مدعی نفت و صبا به تقسیم امتیاز رضایت دادند

فرصت استقلال برای اوجگیری

تساوی 2 بر 2 تیم‌های نفت و صبا جدی‌ترین تعقیب کنندگان استقلال، این فرصت ارزشمند را در اختیار شاگردان مظلومی قرار داد تا با کسب 3 امتیاز دیدار امروز مقابل شاهین، فاصله‌شان را با هر دو تعقیب‌کننده به عدد 3 برسانند.
کد خبر: ۴۴۲۴۹۹

هفته چهاردهم لیگ برتر امروز در شرایطی با برگزاری دیدار تیم‌های استقلال و شاهین در ورزشگاه آزادی خاتمه می‌یابد که جدال نفسگیر شاگردان فرکی و ویسی در نفت و صبا برنده‌ای نداشت تا هر دو تیم 27 امتیازی شده و همچنان پایین تر از استقلال در رده‌های دوم و سوم جدول قرار بگیرند. در چنین شرایطی استقلال امروز در مصاف با تیم بحران زده شاهین این فرصت را دارد که 30 امتیازی شده و یکه تاز لیگ شود. پرویز مظلومی سرمربی استقلال در آستانه این دیدار گفت: با تیم خوبی بازی داریم، ولی این بازی خانگی است و باید از امتیاز آن استفاده کنیم و با توجه به این‌که حنیف عمران‌زاده و خسرو حیدری تنها بازیکنان غایب ما در این دیدار هستند می‌توانیم شاهین را شکست دهیم.

سرمربی استقلال درباره حضور آندو تیموریان در این بازی تصریح کرد: زیاد روی او حساب نمی‌کردیم. امروز به ما اعلام کردند، می‌تواند بازی کند و دیگر فرقی برای ما ندارد؛ چرا که روی نفرات دیگر حساب کرده بودیم.

مظلومی در ادامه نشست خبری خود با اشاره به کاهش سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا،ادامه داد: نگران این مساله نیستم. السد قطر هم از مرحله پلی آف به لیگ قهرمانان آسیا آمد و قهرمان شد. از این پس باید جام حذفی را جدی بگیریم. یک تیم با 4 بازی قهرمان حذفی شد و حالا به صورت مستقیم در لیگ قهرمانان حاضر می‌شود، ولی ما بــاید در پلی آف بازی کنیم.

حریف امروز استقلال، شاهین گرچه اوضاع بحرانی دارد، اما فیروز کریمی سرمربی کارکشته این تیم که سابقه هدایت آبی پوشان را هم در کارنامه دارد، درباره این دیدار گفت: به فکر ارائه یک بازی زیبا و تماشاگرپسند هستیم. ناچار هستیم مقابل ستاره‌های کهکشانی استقلال، «ماه» رو کنیم و فردا شما انواع قرص کامل و هلال ماه را می‌بینید که در تیم ما خواهد بود. استقلال به عنوان یک تیم قوی در ایران، آسیا و حتی دنیا مطرح است و بازی مقابل این تیم ساده نخواهد بود.کریمی گفت: ممکن است تیمی کهکشانی نداشته باشیم، اما کار گروهی خوبی انجام می‌دهیم و تیم ما از وجود مهره‌های قابل بی‌بهره نیست. همین مهره‌های خوب باعث شدند دارای بهترین خط دفاعی لیگ باشیم و تقابل استقلال به عنوان بهترین خط حمله و بهترین خط دفاع از باب اصول تاکتیکی امروز به نمایش درخواهد آمد.

در دیگر دیدار امروز تیم‌های راه‌آهن و تراکتورسازی در تبریز مقابل هم صف آرایی می‌کنند و باید دید مصاف جالب علی دایی که تیمش روی نوار تساوی گام بر می‌دارد و امیر قلعه‌نویی که شاگردانش دیگر سیمای تیم مدعی هفته‌های آغازین را ندارند، در نهایت چه نتیجه‌ای دربرخواهد داشت.

سپاهان به جرگه مدعیان بازگشت

دیروز علاوه بر مصاف حساس نفت و صبا، در یکی دیگر از بازی‌های مهم سپاهان اصفهان، فولاد خوزستان را با شکست 2 بر صفر در فولاد شهر بدرقه کرد تا این تیم با 25 امتیاز در رده چهارم جدول قرار گرفته و بدون احتساب دیدار امروز استقلال، در فاصله 2 امتیازی تیم‌های صدرنشین قرار بگیرد.

نتایج دیروز بازی‌های لیگ

نفت آبادان صفرـ شهرداری تبریز2 گل‌ها:میثم بائو(14) و جعفر بذری(39)

مس کرمان یک ـ ملوان صفر گل: احمد حسن‌زاده(65)

سپاهان2ـ فولاد صفر گل‌ها: عمادرضا(68) ومیلوراد یانوش(79)

فجرسپاسی3 ـ مس سرچشمه3 گل‌ها:جواد ضیغمی(21)، مهدی رجب زاده(38) و حسن فرجی(53) برای فجر و وحید علی‌آبادی(17)، مسلم فیروزآبادی(57) و مجتبی ترشیز(90) برای مس

نفت تهران2ـ صبا 2 گل‌ها: ژوسیلی فریرا (65) و رضا معقولی(75) برای نفت و پ‍ژمان شاهیری(14) و رضا عنایتی(86) برای صبا

برنامه دو بازی پایانی:پنجشنبه سوم آذر

تراکتورسازی ـ راه‌آهن، ساعت 45‌/‌14 در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز‌/‌ داور: محسن ترکی

استقلال ـ شاهین، ساعت 45‌/‌16 در ورزشگاه آزادی تهران‌/‌ داور: سیداحمد صالحی

امید توفیقی/ گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها