بهداد سلیمی قویترین مرد دنیا، در شرایطی در رقابت‌های جهانی پاریس از قله قهرمانی دسته فوق سنگین صعود کرد که برای بیست و سومین بار آزمایش دوپینگ داد.
کد خبر: ۴۴۰۶۵۳

بهداد که در این رقابت‌ها با رکورد مجموع 464 کیلوگرم (214 یکضرب و 250 دوضرب) راحت‌تر از همیشه بر سکوی نخست جهان ایستاد، طی شش سال اخیر 22 بار از آزمایش‌های مختلف به عمل آمده دوپینگ، سربلند خارج شده است تا به خاطر همین پاکی، مورد تقدیر آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ قرار گیرد.

این وزنه بردار مازندرانی که یکی از امیدهای اصلی ورزش ایران برای کسب مدال طلای المپیک لندن به حساب می‌آید، در شرایطی صاحب مدارج عالیه در دنیای وزنه‌برداری شده است که طی دو سال اخیر زیر نظر مربی حاذق و کاربلدی چون کوروش باقری، رکوردهای شخصی خود را افزایش دادهاست تا با اشتهایی سیری‌ناپذیر در اندیشه برپایی رکوردهای تازه‌ای برای وزنه‌برداری دنیا ، برای حضور در المپیک آماده شود.

سلیمی در شرایطی به مقام قهرمانی در جهانی پاریس رسید که حریفان با اطلاع از رکوردهای بالای او بوی‍‍‍ژه در حرکت یکضرب، تنها شانس خود را در کسب مدال‌های نقره و برنز جست و جو می‌کردند که البته در این بین سجاد انوشیروانی نیز درخشید تا با رکورد مجموع 439 کیلوگرم ( 198 یکضرب و 241 دوضرب ) دو مدال نقره دوضرب و مجموع و برنز حرکت یکضرب را به خود اختصاص دهد.

در این رقابت، «چنگیز مژکف» روس در غیاب «چگیشف» بسیار ضعیف ظاهر شد تا دستش از مدال کوتاه بماند.

به هر صورت تیم ملی وزنه‌برداری ایران در شرایطی در پاریس برای نخستین بار در طول تاریخ با دو طلا، یک نقره و یک برنز بر سکوی سوم جهان ایستاد که طی دو سال گذشته تا به امروز، مبارزه‌ای با برنامه را در جهت مبارزه با آلودگی‌ها در این رشته آغاز کرده است.

توجه به نظم و انضباط تیمی در کنار مبارزه با دوپینگ، فاکتورهای پیروزی بخش تیم ملی وزنه‌برداری ایران به حساب می‌آید.

به گفته کوروش باقری سرمربی تیم ملی، این تیم یکی از پاک‌ترین تیم‌های شرکت‌کننده در رقابت‌های جهانی پاریس بود تا به نشان این کار خوب و ارزشمند، شش سهمیه کامل حضور در المپیک نیز جلوی نام وزنه‌برداری ایران نوشته شود.

حجت‌الله اکبرآبادی - دبیر گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها