سینا علی محمدی ‌/‌ گروه فرهنگ و هنر

هفته حادثه خیز اهالی قلم

بالاخره نمایشگاه مطبوعات هم از راه رسید و رسانه‌ها را گرد هم جمع کرد تا هجدهمین دوره از این رویداد فرهنگی رقم بخورد. از حالا تا پایان این نمایشگاه صفحات روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها پر می‌شود از ماجراهای مربوط به این نمایشگاه؛ از مهمان‌هایی که در غرفه‌ها حاضر می‌شوند تا دیگر رخدادهای مرتبط با حوزه رسانه.
کد خبر: ۴۳۷۶۹۵

 در همین رابطه هفته گذشته یک خبر رسانه‌ای ـ ادبیاتی‌ـ کتابی هم منتشر شد مبنی بر این که همزمان با برگزاری دهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه برتر، از فعال‌ترین رسانه در ایام برگزاری هفته کتاب تقدیر و تجلیل به عمل می‌آید.

لبخند غیرمجاز

اسماعیل امینی از آن جمله نویسندگانی است که وقتی کتابی منتشر می‌کند نمی‌توان بسادگی از کنارش گذشت چون معمولا مولفی، کمکار اما با کیفیت است. او بتازگی مجموعه‌ای از نثرهای طنز خود را با نام «لبخند غیرمجاز» جمع آوری کرده که توسط انتشارات سوره مهر منتشر می‌شوند.

دعا برای نویسنده اسماعیل

همه دوستان و علاقه‌مندان به ادبیات انقلاب نام امیرحسین فردی و رمان اسماعیل او را شنیده‌اند. این نویسنده هفته گذشته به دلیل حمله قلبی در بیمارستان بستری شد و قرار است مورد عمل جراحی قرار گیرد؛ این نویسنده فعلا تحت مراقبت‌های ویژه است.

البته هفته گذشته یک حادثه دیگر هم برای اهالی قلم رخ داد و محمد صنعتی که خود از نویسندگان جامعه پزشکی کشور است بر اثر سقوط از ارتفاع دچار شکستگی در چند نقطه از بدنش شد و بلافاصله مورد عمل جراحی قرار گرفت؛ صنعتی یکی از منتقدان مطرح کشورمان بویژه در حوزه روان‌شناسی ادبیات است.

برای همه اهل قلم، آرزوی سلامت داریم و امیدواریم همه نویسندگان خوش‌ذوق کشورمان از جمله امیرحسین فردی و محمد صنعتی هرچه زودتر سلامت‌شان را بازیابند.

باز هم آمار و ارقام

از زمانی که بهمن دری مسوولیت معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد را بر عهده گرفته است، هر هفته یا 2 هفته یک‌بار حداقل توسط روابط عمومی‌ آن سازمان به بیان دیدگاه‌هایش می‌پردازد که در آنها آمار و ارقام، جایگاه ویژه‌ای دارند.

معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد هفته گذشته یک بار دیگر دست به آمار شد و اعلام کرد به همت موسسه خانه کتاب طی سال گذشته با برگزاری جوایز ادبی چون کتاب فصل، گام اول، جایزه ادبی جلال ‌آل‌احمد، جایزه جهانی کتاب و جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران از 300 نفر از اهالی قلم کشور در قالب برگزیده، تقدیری و تشویقی تقدیر کرده است.

خب دست‌شان درد نکند اما فارغ از بحث صحت و سلامت این آمار باید عرض کنیم که اولا این تقدیر، وظیفه ذاتی مدیران فرهنگی کشور است و دیگر نیازی به اعلام کردن و سر و صدا ندارد، دوما باید خدمت آقای دری بگوییم که مثلا بیش از یک سال است بخشی از همین برگزیده‌های وزارت ارشاد در جوایز حوزه کتاب حتی یک کارت الکترونیک کتاب هم از خانه کتاب دریافت نکرده‌اند؛ می‌گویند نه! بروند و لیست اسامی نویسندگان و مولفانی که در دفتر ایشان بایگانی شده و منتظر امضا است را یک بار دیگر مورد بررسی قرار دهند تا متوجه شوند این حمایتی که می‌گویند تا چه حد محقق شده است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها