شورای امنیت تصویب کرد:

پایان ماموریت ناتو در لیبی

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به اتفاق آرا قطعنامه 2016 را تصویب کرد که بر اساس آن ماموریت نیروهای سازمان آتلانتیک شمالی(ناتو) در لیبی،پایان ماه جاری میلادی پایان می یابد.
کد خبر: ۴۳۷۰۳۴

 به گزارش خبرگزاری رویترز،«مصطفی عبد الجلیل» رییس شورای ملی انتقالی لیبی روز گذشته ادامه حضور ناتو در لیبی حداقل تا پایان سال جاری میلادی را خواستار شده بود.

برخی از رسانه های غربی مدعی‌اند که کاروان «معمر قذافی» هفته گذشته توسط نیروهای ناتو در شهر سرت هدف قرار گرفته بود.

دیکتاتور لیبی هفته گذشته توسط انقلابیون این کشور در سرت کشته شد.

سرهنگ خلبان احمد بانی سخنگوی وزارت دفاع لیبی امروز تصریح کرد که سرهنگ قذافی جنایتکار جنگی بود و اسیر جنگی به شمار نمی آید.

وی تاکید کرد که معمر قذافی یک جنایتکار جنگی بود و دلیل ما برای اثبات این ادعا هم این است که دادگاه کیفری بین المللی حکم بازداشت وی را صادر کرده بود.

سخنگوی وزارت دفاع لیبی در ادامه گفت: قذافی و پسرش «معتصم» و «ابوبکر یونس» وزیر دفاع رژیم او در مکانی نامعلوم در صحرای لیبی دفن شدند و شماری از اعضای شورای ملی انتقالی در مراسم دفن اجساد این اشخاص شرکت داشتند.

وی به نقل از مصطفی عبدالجلیل رییس شورای ملی انتقالی تاکید کرد که کمیته ای برای تحقیق در مورد چگونگی کشته شدن قذافی تشکیل خواهد شد.

بانی درمورد جمع آوری سلاح ها از انقلابیون گفت: بنا بر قانون، سلاح های دست مردم از آن ها جمع آوری می شود و تا کنون برخی از گروهان های انقلابیون سلاح های خود را تحویل داده اند، علاوه بر این انقلابیون اشخاصی با اخلاق اند و به زودی سلاح های خود را به مقامات مسئول تحویل می دهند.

بانی درمورد شمار دقیق زندانیان و اسرای طرفدار قذافی گفت: در حال حاضر آمار دقیقی از شمار آنان در دست نداریم اما با جمع کردن آن ها در یک مکان، امکان آمارگیری دقیق از آنان فراهم می آید. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها