ایران زمین

جلفا ـ خبرنگار جام‌جم: با تکمیل مرمت برج ناقوس کلیسای سنت استپانوس، داربست‌های کلیسا برای همیشه از محوطه آن برداشته می‌شود.عادل نجف‌زاده، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس با اعلام این خبر افزود: این طرح با مشارکت پایگاه کلیساهای تاریخی ایران آغاز شده و تا پایان مهر امسال به اتمام می‌رسد. وی گفت: کلیسای سنت استپانوس با ویژگی‌های معماری و تزیینی یکی از زیباترین و مشهورترین کلیساهای ارمنیان در جهان است و در سال 2008 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.
کد خبر: ۴۳۵۷۳۰

ایلام ـ فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام از آغاز عملیات برداشت برنج در شالیزارهای ایلام خبر داد.

خسرو شهبازی افزود: پیش‌بینی‌ می‌شود در سال زراعی جاری 9 هزار و 300 تن شلتوک از مزارع برنج استان ایلام برداشت ‌شود. از این میزان شلتوک برداشت‌شده نیز 6 هزار تن برنج سفید مرغوب در ایلام تولید و روانه بازار مصرف می‌شود. وی گفت: امسال در مجموع 1500 هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت برنج اختصاص یافته است.

اهر ـ خبرنگار جام‌جم: هم‌اکنون بیش از 5000 هکتار از اراضی پایین‌دست سد ستارخانه اهر در آذربایجان شرقی به سیستم آبیاری تحت فشار و قطره‌ای مجهز شده‌اند. رضا صدیقی، فرماندار اهر در دیدار با جمعی از کشاورزان این شهرستان، اراضی کشاورزی شهرستان اهر را یکی از محورهای مهم توسعه در ایجاد اشتغال پایدار و افزایش درآمد روستاییان اعلام کرد. وی اظهار کرد: با توسعه پایاب سد ستارخان اهر که هم‌اکنون بیش از 5000 هکتار از اراضی پایین‌دست این سد به سیستم آبیاری تحت فشار و قطره‌ای مجهز شده‌اند، شهرستان اهر و مناطق اطراف خود را به یک باغ شهر تبدیل کرده است.

کرج ـ فارس: معاون خدمات شهری شهرداری کرج گفت: برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در کرج قطعی بوده و شهرداری کوچک‌ترین تخلفی را در این زمینه نمی‌پذیرد.

علی‌اصغر کمالی‌زاده افزود: یکی از آسیب‌هایی که به شدت فضای کلانشهرها و شهرستان‌ها و حتی مناطق روستایی و شهرهای کوچک ما را تهدید می‌کند، بحث ساخت و ساز‌های غیرمجاز است. وی تاکید کرد: این معضل به طور قطع تعدی به حقوق تمام شهروندان محسوب شده و نافی مصالح عمومی شهرها است، بنابراین قانون نیز برای برخورد با متخلفان اختیارات ویژه‌ای به دستگاه‌های مسوول به ویژه شهرداری‌ها داده است.

بجنورد ـ فارس: سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان شمالی گفت: هم‌اکنون 63 مدرسه حاشیه راه‌های این استان در حال ایمن‌سازی است. سعید سبحانی با اشاره به این‌که ایمن‌سازی این تعداد مدرسه از برنامه‌های اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان شمالی است، افزود: در این راستا آموزش‌های مختلف اعم از علائم راهنمایی و رانندگی، هشدارهای ایمنی و نحوه به‌کارگیری از امکانات در سطح محورها به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

کرمان ـ فارس: استاندار کرمان از کشف 400 میلیون تن سنگ مس در شهرستان عنبرآباد خبر داد. اسماعیل نجار با اشاره به این که هنوز اکتشاف زیادی در سطح استان صورت نگرفته است، افزود: در مطالعه‌ای در شهرستان عنبرآباد 400 میلیون تن سنگ معدن کشف کردند. وی گفت: استان کرمان در زمینه کشاورزی نیز در بخش‌های پسته، خرما، مرکبات و گردو حرف نخست را در کشور می‌زند.

قزوین ـ خبرنگار جام‌جم: یک زیتون‌کار در بخش طارم سفلی استان قزوین موفق شد 26 تن محصول در هر هکتار از باغ‌های زیتون خود برداشت کند. علی درجانی، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در این رابطه گفت: زیتون‌کار طارمی عامل موفقیت خود را به کارگیری توصیه‌های ترویجی و فنی، هرس، تغذیه مناسب، آبیاری و کنترل تلفیقی آفات عنوان کرده است.

گرگان ـ ایسنا: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: عملیات احداث سد آق‌دکش و آبرسانی به گرگان از منابع آب شرب این شهر ، سال آینده آغاز می‌شود. مهندس ایرج حیدریان افزود: هدف اصلی از احداث سد آق‌دکش برروی رودخانه گرگان‌رود در منطقه بالادست شهر آق‌قلا، نخست کنترل سیل و سپس تامین آب صنعتی و حفظ محیط زیست پایین‌دست گرگان‌رود است، اما تحقق آن به اعتبار لازم نیاز دارد.

خرم‌آباد ـ خبرنگار جام‌جم: مدیرآب و فاضلاب روستایی شهرستان بروجرد گفت: هم‌اکنون 20 روستای این شهرستان با کمبود آب شرب مواجه بوده و آبرسانی به این روستاها با تانکر صورت می‌گیرد. بیژن محرابی افزود: برای رفع مشکل بی‌آبی این روستاها باید به دنبال منابع جدید حفر چاه بود. خشکسالی و کافی نبودن منابع آبی منطقه عمده علت بحران کمبود آب شرب در این روستاهاست به طوری که چاه‌های آب این مناطق در شبانه‌روز امکان بیش از یک بار پمپاژ شدن را ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها