طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته قرار بود امسال حدود 189 هزار تن انواع سیب پاییزه در شهرستان مراغه استان آذربایجان شرقی برداشت شود که به دلایل مختلف این میزان با 30 درصد کاهش همراه شد. به گزارش خبرنگار ما از تبریز، جواد کاظمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مراغه با اعلام این مطلب گفت: از جمله این عوامل می‌توان به سرمای دیررس بهاره، تگرگ، باران‌های بی‌موقع و ابری بودن هوا در زمان‌های مختلف اشاره کرد.
کد خبر: ۴۳۵۳۴۷

وی با بیان این‌که همه ساله بیش از 70 درصد سیب مراغه به خارج از کشور صادر می‌شود، افزود: کیفیت بالای سیب تولید شده در این شهرستان و نیز نظارت مستمر کارشناسان و رعایت اصول باغداری علمی توسط باغداران باعث می‌شود سیب تولید شده در شهرستان مراغه به مراتب بهتر و مطلوبتر از دیگر نقاط استان باشد. مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 132 هزار تن سیب از باغات این شهرستان برداشت شود.

وی میانگین برداشت سیب از باغات این شهرستان را 25 تن در هر هکتار عنوان کرد و افزود: این میزان، 8 تن از متوسط استانی و 7 تن از متوسط کشوری بیشتر است.

کاظمی با بیان این‌که از باغات مراغه 26 رقم سیب تابستانه و پاییزه برداشت می‌شود، گفت: دو نوع سیب قرمز (رد) و سیب سفید طلایی (گلدن) از نوع پاییزه بیش از 95درصد سیب تولیدی این شهرستان را تشکیل می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی مراغه با اشاره به این‌که از سطح زیر کشت محصولات باغی این شهرستان، 10 هزارو500 هکتار زیر کشت ارقام مختلف سیب درختی است، اعلام کرد: از این میزان بیش از 2700 هکتار به صورت درختان بارده و بقیه نیز به صورت نهال‌های چند ساله است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها