آمریکا به عنوان کشوری که جایگاه دلار را انحصاری کرده از درون فلج شده است.
کد خبر: ۴۳۴۰۶۹

نخست وزیر روسیه روز چهارشنبه در مصاحبه با رسانه های جمعی در پکن گفت: در چنین شرایطی ما نمی توانیم به اروپا کمک کنیم و نیازی به این کار نیست.

وی خاطرنشان کرد: اعضای گروه بریکس نمی توانند نقش عمده ای در حل و فصل چنین بحرانی ایفا کنند.
بریکس بلوک اقتصادی متشکل از برزیل، روسیه ، چین ، هند و آفریقای جنوبی است.

نخست وزیر روسیه همچنین تصریح کرد که اروپا ظرفیت حل بحران بدهی را دارد با این وصف این بحران پیش از آنکه اقتصادی باشد، سیاسی است.

این اظهارات ازسوی رهبر روسیه درحالی مطرح می شود که رهبران اروپا خود را برای نشست سران در اواسط ماه جاری میلادی به منظور بررسی راه های برخورد با بحران اقتصادی آماده می کنند.

پوتین در بخش دیگری از این مصاحبه از سیاست های اقتصادی آمریکا انتقاد کرد و گفت: آمریکا به عنوان کشوری که جایگاه دلار را انحصاری کرده از درون فلج شده است.

وی تصریح کرد: مردم آمریکا با بحران و مشکلات فراوان اقتصادی زندگی می کنند.
پوتین افزود: دولت آمریکا بحران اقتصادی خود را به جهان سرایت داده و اقتصاد جهان را ازپا درآورده و دلار را انحصاری کرده است.

اظهارات پوتین در پکن درحالی مطرح می شود که مجلس سنای آمریکا روز سه شنبه با تصویب لایحه ای از چین به عنوان انحصارگر ارزی در جهان یاد کرد.

نخست وزیر روسیه دیروز با ون جیا بائو همتای چینی خود در پکن درباره توسعه همکاری در بخش هسته ای ، ساخت راکتور و انتقال فن آوری پیشرفته و امن هسته ای گفت و گو کرد.

مقام های چین نیز ابراز امیدواری کردند دو کشور بتوانند بر سر بهای گاز طبیعی به امضای توافقنامه انتقال گاز سیبری به چین برای 30 سال که ارزش آن به 700 میلیارد دلار می رسد ، به توافق برسند.

به گزارش خبرگزاریها، چین و روسیه دیروز 16 قرارداد همکاری به ارزش هفت میلیارد و 100 میلیون دلار امضا کردند.

پوتین امروز همچنین در پکن با هو جین تائو رییس جمهوری و  وو بانگ گوا  رییس کنگره ملی خلق چین (مجلس) دیدار و با آنان درباره گسترش روابط و همکاری ها در بخش های انرژی ، تجاری ، اقتصادی ، سیاسی و پارلمانی بحث و تبادل نظر کرد.

سفر دو روزه نخست وزیر روسیه به چین چهارشنبه شب خاتمه می یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها