رییس بنیاد ملی بازی های رایانه ای از راه اندازی «انستیتو ملی بازی‌سازی» خبرداد.
کد خبر: ۴۳۳۸۳۶

دکتر بهروز مینایی  گفت: دوره های آموزشی بازی های رایانه ای در قالب چندین رشته تخصصی ارایه می شود که هر یک از این رشته ها شامل دروس عمومی، پایه و تخصصی است و در پایان هریک از این دوره ها به دانش آموختگان گواهینامه رسمی از سوی بنیاد ملی بازی های رایانه ای اهدا می شود.

وی روز سه شنبه افزود: دسترسی به کتابخانه تخصصی، فضای آموزشی مناسب، کلاسهای مجهز به فناوری های روز و برنامه ریزی دقیق آموزشی براساس آخرین روشهای بین المللی در زمینه ساخت بازی از ویژگی های انستیتو ملی بازی سازی است.

به گفته رییس بنیاد بازی های رایانه ای رشته های تخصصی برنامه نویسی بازی های رایانه ای با استفاده از موتورهای آماده، صدا و موسیقی در بازی های رایانه ای، طراحی بازی، اصول هنر دوبعدی در بازی های رایانه ای، اصول هنر سه بعدی در بازی های رایانه ای در این انستیتو تدریس خواهد شد.

وی افزود: رشته های برنامه نویسی موتور بازی های رایانه ای، اصول انیمیشن مورد نیاز برای بازی های رایانه ای، مدیریت پروژه های بازی، تست و کنترل کیفی بازی از برنامه های آتی این انستیتو در زمینه آموزش بازی سازی است.
مینایی در گفت و گو با ایرنا همچنین از ایجاد رشته بازی های رایانه ای از سال تحصیلی 91-92 در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد خبر داد.

وی افزود: سرفصل های درسی این رشته در شش ماه آینده نهایی می شود و به تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواهد رسید.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای خاطرنشان کرد: مجوز ایجاد این رشته در سال تحصیلی 91 صادر شده و قرار است استادان این دوره ها از میان استادان رشته های یاد شده و دوره دیده در کلاس های کوتاه مدت بنیاد ملی بازی های رایانه ای انتخاب شوند.

وی از مذاکرات اولیه بنیاد ملی بازی های رایانه ای با دانشگاه های عرضه کننده رشته های بازی رایانه ای (گیم) در دنیا از جمله آلمان خبر داد و خاطرنشان کرد: براساس مذاکرات اولیه از مدرسان بازی های رایانه ای از کشورهای هلند، بلژیک و آلمان به منظور آموزش نیروی انسانی وارد ایران استفاده خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها