زیدان به تیم ملی فرانسه می‌اندیشد

زیدان اولین گام را برای مربیگری تیم ملی فرانسه برداشت.
کد خبر: ۴۳۳۶۸۷

 زین الدین زیدان ستاره سابق تیم های فوتبال فرانسه، یوونتوس و رئال مادرید اولین گام برای مربیگری تیم ملی کشورش را برداشت و در یک دوره دو ساله مربیگری شرکت کرد.
 
به گزارش منابع خبری، وی پیش از این از تمایل خود برای مربیگری تیم ملی فرانسه خبر داده و گفته بود: چراکه نه؟ بد نیست. هرچیزی در زندگی امکان دارد.

با وجود این در حال حاضر خطری 'لوران بلان' سرمربی کنونی فرانسه را تهدید نمی کند چراکه دوره آموزشی که زیدان در آن شرکت کرده حداقل دو سال به طول خواهد انجامید و بعد از آن هم به نظر می رسد وی مهارت های جدیدش را در مسوولیتی که بر عهده دارد یعنی مدیر ورزشی رئال مادرید محک بزند.

زیدان به همراه 17 نفر دیگر از جمله 'اولیور داکورت' هافبک سابق لیدزیونایتد در این دوره دو ساله در مدرسه حقوق و امور مالی ورزشی در شهر لیموژ فرانسه شرکت کرده است.

بلان و 'مانو پتیت' ستاره سابق آرسنال از افرادی هستند که از این مدرسه فارغ التحصیل شده اند.

'جرارد کودیه' رییس برگزاری این دوره می گوید: بازیکنان سابقی که در این دوره شرکت کرده اند به سه زبان مسلط هستند و اطلاعات کاملی از قرارداد بازیکنان، فعالیت مدیر برنامه ها و همچنین محدودیت ها دارند.

وی در مورد زیدان خاطر نشان کرد: او زندگی بسیار موفقی دارد و از روی کنجکاوی در این دوره شرکت کرده است چون نیازی نداشت. زیدان به یادگیری علاقه دارد و آموزش به فردی همانند او برای ما یک رویا بود.

زیدان در این مدرسه دوره هایی چون 'اقتصاد در ورزش حرفه ای' و 'بازاریابی و ارتباطات برندهای باشگاهی' را سپری خواهد کرد.

وی همچنین قرار است مقالاتی را با عناوین مربوط به اداره یک باشگاه یا تیم ملی نوشته و در پایان آن ها در مقابل هیأت مدیره مدرسه ارایه بدهد.

زیدان در این باره اظهار داشت: مرحله جدیدی است و من می خواهم چیزهای بیشتری یاد بگیرد.
زیدان بعد از خداحافظی از فوتبال در سال 2006 اعلام کرده بود قصد ورود به عرصه مربیگری را ندارد اما اکنون همکاری نزدیک او با 'خوزه مورینیو' در رئال مادرید علاقه و اشتیاقی را که به مربیگری دارد، نشان می دهد.

رهنمودهایی که او گاهی از کنار زمین با فریاد به بازیکنان می دهد، توجه رسانه ها را جلب کرده و وی را به عنوان بهترین گزینه برای مربیگری تیم ملی فرانسه مطرح کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها