مشهد ـ ایسنا: در ششمین همایش علمی ـ پژوهشی «جاده ولایت» که از امروز در خراسان رضوی آغاز به کار می‌کند دو اثر تاریخی ـ معنوی خراسان رضوی رونمایی و در فهرست میراث معنوی ثبت می‌شوند. معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: اذان مرحوم «آقاتی» به‌عنوان قدیمی‌ترین مؤذن حرم امام رضا (ع) و مسجد گوهرشاد، در فهرست میراث معنوی ثبت و لوح آن رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۴۳۳۴۵۹

حسین عباس‌زاده با بیان این که نسخه تاریخی منقول «عیون اخبار الرضا» دومین اثری است که در این همایش در فهرست میراث معنوی به ثبت می‌رسد، افزود: این نسخه برگرفته از نسخه اصلی است که به قرن چهارم یا پنجم هجری قمری تعلق دارد و در آن از حدیث «سلسله الذهب» به‌عنوان یکی از منابع قدیمی که از آن در منابع مختلف استفاده می‌شود، نام برده شده است.

یزد ـ ایسنا: سرپرست مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی بهاباد، خشکسالی و شرایط بد آب و هوایی را عامل کاهش ‌١٥ درصدی برداشت محصول زعفران این شهرستان، معرفی کرد.علی اکبر رحمتیان گفت: سطح زیر کشت محصول زعفران این شهرستان ‌٢٥٠ هکتار و متوسط عملکرد آن در هکتار ‌٥‌/‌٥ کیلوگرم است.وی با اشاره به کم آبخواه بودن کشت زعفران و تاثیر کم خشکسالی در عملکرد این محصول، افزود: برداشت این محصول در بهاباد که یکی از مراکز اصلی تولید کننده زعفران در استان یزد است، تا اوایل آبان ماه ادامه دارد و بهترین زمان برای کاشت آن نیز از نیمه شهریور تا نیمه مهرماه است.

سمنان ـ‌ فارس: مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان گفت: به طور متوسط سالانه1400 هکتار به وسعت باغ‏های این استان افزوده می‌شود.لطف‏الله رضایی ‌افزود: بر‌اساس برآوردهای انجام شده باید در طول برنامه پنجم توسعه، 7 هزار و 200 هکتار به باغ‏های استان سمنان اضافه شود که در سفر سوم هیات دولت و با توجه به پیشنهادهای ارائه شده، مقرر شد تا مساحت باغ‏های استان سمنان تا 15هزار هکتار افزایش یابد. وی گفت: توسعه باغ‏های این استان با اجرای طرح‏های توسعه از محل اعتبارات عمرانی استانی و ملی، جایگزینی باغ‏های قدیمی درجه 3، طرح طوبی، استفاده از نهال یارانه‌ای و توسعه باغ‏های شخصی انجام می‏شود.

گرگان ـ‌ فارس: مدیر جهاد کشاورزی ‌مینودشت از آغاز برداشت پنبه در بیش از 200 هکتار از مزارع پنبه این شهرستان خبر داد و گفت: قیمت مصوب پنبه در حال حاضر کیلویی 13 هزار ریال است و پیش‌بینی می‌شود از مجموع مزارع زیر کشت پنبه شهرستان بالغ بر 200 تن وش پنبه مرغوب جمع‌آوری شود.عیسی قربانی با بیان این‌که انعقاد قرارداد کشت کلزا هم در سطح شهرستان آغاز شده است،‌ افزود: با عنایت به بارندگی‌های اخیر و مرغوبیت خاک برای کشت این محصول توصیه می‌شود کشاورزان هر چه سریع‌تر با مراجعه به مراکز خدمات کشاورزی اقدام به انعقاد قرارداد و تهیه بذر و کود مورد نیاز خود کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها