مردی با این ترفند که قصد داشت یک دامداری را تاسیس کند 3 نفر را فریب داد و مبالغی از آنها کلاهبرداری کرد.
کد خبر: ۴۳۳۳۲۷

چندی قبل شخصی به پلیس آگاهی استان اصفهان رفت و طی شکایتی خواستار دستگیری مردی کلاهبردار به نام امید شد. مالباخته درباره نحوه وقوع کلاهبرداری به کارآگاهان گفت: چند وقت پیش با مردی آشنا شدم که خودش را شخصی سرمایه‌دار معرفی کرد. او گفت می‌خواهد یک دامداری بزرگ را دایر کند اما سرمایه‌اش کافی نیست و اگر من هم سرمایه‌گذاری کنم سود خوبی نصیبم می‌شود. حتی اسناد و مدارکی داشت که نشان می‌داد کارهای اداری‌اش را انجام داده است و دامداری بزودی افتتاح می‌شود. من نیز به امید این‌که از پول راکدم سودی به دست بیاورم 8میلیون تومان به وی دادم اما آن مرد بعد از تحویل گرفتن پول ناپدید شد و فهمیدم سرم کلاه رفته است. بعد از این شاکی، 2 مرد دیگر نیز با مراجعه به پلیس آگاهی اظهارات مشابهی را مطرح کردند. یکی از مالباختگان 50 میلیون تومان به فرد شیاد پرداخت کرده و نفر دیگر یک میلیون تومان به او داده بود. کارآگاهان بعد از اطلاع از جزئیات این کلاهبرداری‌ها تحقیقات گسترده‌ای را انجام دادند و پس از چهره‌نگاری توانستند مخفیگاه امید را شناسایی و او را دستگیر کنند.امید که ابتدا سعی داشت خودش را بی‌گناه معرفی کند، در بازجویی‌های تکمیلی به کلاهبرداری‌های میلیونی اقرار کرد و با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.

سرقت شبانه از کارگران

اعضای یک باند بزرگ سرقت که کارگران ساختمانی را هدف قرار می‌دادند، بعد از دستگیری به ارتکاب 3 سرقت همراه با خشونت اقرار کردند.

ماموران پلیس آگاهی استان بوشهر مدتی پیش باخبر شدند چند مرد مسلح به چاقو و شوکر شبانه به یک ساختمان نیمه‌کاره هجوم برده و با تهدید و ضرب و جرح کارگران، اموال باارزش آنها را غارت کرده‌اند. ماموران در حالی برای شناسایی این متهمان به تکاپو افتادند که هیچ سرنخی از آنها نداشتند. تحقیقات هنوز در مرحله مقدماتی بود که دومین سرقت مشابه رخ داد و سارقان ناشناس چند روز بعد به سومین ساختمان هم یورش بردند و دست به سرقت زدند.

ماموران در شرایطی که تکرار جرم را از سوی اعضای این باند دور از ذهن نمی‌دانستند، افزایش گشت‌های محسوس و نامحسوس را چاره کار دیدند و به این ترتیب برای متهمان دام پهن کردند. این ترفند نتیجه داد و یک گروه گشتی 4 مرد را مشاهده کردند که در حال ضرب و جرح کارگران یک ساختمان بودند.

این 4 نفر بعد از دستگیری و انتقال به پلیس آگاهی تحت بازجویی قرار گرفتند و با اعتراف به جرایمشان گفتند همراه 6 همدست خود شبانه سوار بر موتورسیکلت در خیابان‌ها پرسه می‌زدند و با مشاهده کارگاه‌های ساختمانی برای سرقت دست به کار می‌شدند.

متهمان دستگیر شده مشخصات همدستانشان را اعلام کردند و این‌گونه بود که 6 مرد دیگر نیز به دام افتادند و برای رسیدگی به‌اتهاماتشان به مرجع قضایی معرفی شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها